بیماری ورم ملتحمۀ چشم

به گزارش موسسه تجسم خلاق ورم ملتحمۀ چشم به التهاب ملتحمۀ چشم، غشای شفاف و نازکی که مقابل چشم‌ها را می‌پوشاند اطلاق می‌شود. بیماری ورم ملتحمه چشم همچنین به «چشم درد» نیز معروف است و یک بیماری بسیار شایع چشمی می‌باشد. ورم ملتحمۀ چشم از طریق تماس مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. ازدحام بیش از حد جمعیت در یک مکان، محیط‌های کثیف و شرایط نامناسب و غیربهداشتی زندگی می‌تواند باعث شیوع این بیماری شود.

درمان ورم ملتحمه چشم

درمان ورم ملتحمه چشم از طریق استفاده از پمادها و کرم‌ها این بیماری را درمان نمی‌کند. به گزارش موسسه تجسم خلاق  درمان ورم ملتحمه چشم برای آنکه موثر باشد باید بر اساس اصول و روش‌های مشخصی باشد. رعایت بهداشت کامل بدن و استفاده از قوانین طبیعی در رژیم غذایی و نوع زندگی به تنهایی می‌تواند به از بین بردن ورم ملتحمه چشم کمک کند.

بهترین روش برای شروع درمان استفاده از یک رژیم غذایی فقط با میوه‌های تازه برای حدوداً هفت روز است. این رژیم غذایی می‌تواند از میوه‌های آبدار و تازه فصلی همچون سیب، پرتغال، گلابی، انگور، آناناس و گریپ فروت تشکیل شده باشد. با این حال، در این رژیم غذایی از مصرف موز باید پرهیز کرد. هیچ ماده غذایی دیگری نیز نباید به این رژیم غذایی اضافه شود.

افرادی که از مشکلات حاد بیماری ورم ملتحمه چشم رنج می‌برند باید برای سه یا چهار روز از روزه آب میوه استفاده کنند. به گزارش موسسه تجسم خلاق شیوه استفاده از روزه آب میوه بدین شکل است که بیمار باید هر دو ساعت یکبار از ساعت ٨ صبح تا ٨ شب از آب پرتغالی که ترجیحا با یک لیوان آب گرم رقیق شده است مصرف کند. به هنگام گرفتن روزه با آب پرتغال از هیچ ماده غذایی دیگری نباید استفاده کرد، زیرا ممکن است ارزش درمانی روزه  از بین برود. اگر طبع بیمار با آب پرتغال سازگار نیست، به جای آن می‌توان از آب هویج مصرف کرد. از تنقیه با آب گرم باید روزانه در طول دوران روزه گرفتن استفاده کرد.

روزه آب میوه را می‌توان با یک رژیم غذایی تماماً میوه برای هفت روز دیگر ادامه داد. از آن زمان به بعد، بیمار می‌تواند از رژیم غذایی زیر استفاده کند:

صبحانه: هر میوه تازه فصلی به جز موز.

ناهار: سالاد سبزیجات خام ترکیب شده به همراه نان سبوس‌دار یا نان چپاتی و کره.

شام: دو یا سه سبزی بخارپز شده، به غیر از سیب زمینی و به همراه مصرف آجیل‌ها و میوه‌های تازه.

بیمار باید همچنین از مصرف بیش از حد غذاهای قندی و نشاسته دار به شکل نان سفید، غلات تصفیه شده، سیب زمینی، دسر، شیرینی پای، کیک‌ها، شکر، مربا و شیرینی‌جات خودداری کند، زیرا این مواد علاوه بر ایجاد بیماری ورم ملتحمه چشم  باعث بروز نزله عمومی در بدن می‌شوند. او باید از مصرف بیش از حد گوشت و سایر غذاهای پروتئینی و چربی دار، چای و قهوه غلیظ، نمک بیش از حد، چاشنی‌ها و سس‌ها پرهیز کند.به گزارش موسسه تجسم خلاق  عصاره سبزیجات خامی همچون هویج و اسفناج در درمان ورم ملتحمه چشم بسیار ارزشمند هستند. عصاره ترکیبی این دو سبزی در درمان بیماری  ورم ملتحمه چشم بسیار موثر است. ٢٠٠ میلی‌گرم عصاره اسفناج را باید با ٣٠٠ میلی‌گرم آب هویج ترکیب کرده و آن را روزانه مصرف کرد.

ویتامین A و B2 نیز در درمان ورم ملتحمه چشم بسیار ارزشمند هستند. بیمار باید از مقادیر فراوان غذاهای طبیعی که غنی از این دو ویتامین هستند استفاده کند. منابع ارزشمند ویتامین A شامل شیر کامل، کشک، کره، هویج، کدو، سبزیجات برگدار سبز، گوجه فرنگی، انبه و میوه پاپایا می‌باشد. غذاهایی که غنی از ویتامین B2هستند شامل سبزیجات برگدار سبز، شیر، بادام، مرکبات، موز و گوجه فرنگی می‌باشند.

به عنوان یک درمان موضعی، قرار دادن کمپرس سرد بر روی چشم‌ها تقریبا خیلی سریع موجب درمان  اختلال ورم ملتحمه چشم  می‌شود. شیوه استفاده از کمپرس سرد به شرح زیر است:

حوله دستی کوچکی را تا بزنید و آن را در آب سرد قرار دهید. آب اضافی حوله را بچلانید و آن را به آرامی بر روی هر دو چشم خود قرار دهید. سپس، آن را با پارچه گرمی بپوشانید تا دمای آن را حفظ کند. این عمل را به محض اینکه این کمپرس گرم شد دوباره تکرار کنید. این درمان را برای یک ساعت انجام دهید. بعد از پایان این شیوه درمانی، چشم‌ها را با حوله خشکی بپوشانید، به پشت داراز بکشید و استراحت کنید. بافت‌های آسیب دیده چشم بلافاصله به شرایط طبیعی بازمی‌گردد. درمان ورم ملتحمه چشم را باید هر شب به مدت یک هفته ادامه داد حتی اگر بیماری ورم ملتحمه چشم  با نخستین درمان برطرف شود.


توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *