هیپنوتیزم و آرامش

هیپنوتیزم و آرامش
هیپنوتیزم شاهکارش ایجاد آرامش است.
“هیپنوتیزم یک روش و یک ابزار است و یک هدف نیست . شاهکار هیپنوتیزم ایجاد آرامش است و با این حربه به جنگ ریشه ای و بنیادی با بیماریهای اضطرابی می رود و در ابتدا هم با همین ویژگی متولد و شناخته شد.”

 
هیپنوتیزم و آرامش
 سالهاست اضطراب و نگرانی بیماری همه گیر جوامع بشری شده است  . استرس های زندگی از هر سو به شکلهای گوناگون به انسان هجوم می آورند و سلامت او را تهدید می کنند .
اضطراب در پس هر تجربه ناخوشایند و هر آرزو و هر شکست و ناکامی و هر حسادت و نفرتی کمین میکند و به ذهن آدمی راه می یابد . در آنجا رشد میکند و به شکلهای گونا گون در آمده روح و تن آدمی را می آزارد و وقتی بروز می کند نامهای مختلفی می گیرد : دلشوره ، بی خوابی ، کابوس های شبانه ، طپش قلب ، فراموشی ، عدم تمرکز ، وسواس ، حملات پانیک ( وحشت ) ، فوبیا ( هراسهای بیمار گونه ) کمبود حافظه ، افت تحصیلی ، میگرن ، زخم معده ، فشار خون عصبی ، سردردهای تنشی ، فلج عصبی ، کری عصبی ، ناخن جویدن ، مو کندن ، سیگار کشیدن ، اعتیاد ، بیماریهای روان تنی ، سرطان و هفتاد رنگ دیگر ….
شیشه غم را  نکوبی گر به سنگ ، هفت رنگش می شود هفتاد رنگ …..
اما اینها همه بیماری های بشری نیست ، سوگها ، تحقیرها و سر کوفتهای دوران کودکی ، مقایسه های نابجا ، تبعیض ها ، خیانتها و خطاهای شناختی موجب افسردگی می شود و افسردگی ها هم علامتهائی می آفرینند….
برای دفع همه آثار اضطراب و افسردگی چه حربه ای داریم ؟
اگر به ناگهان بگوئیم : آه … بله … هیپنوتیزم و آرامش درمان همه این دردهاست ، اغراق آمیز بنظر می رسد ، بلکه درست تر این است که بگوییم در کنار روشهای درمانی دیگر ،هیپنوتیزم و آرامش روشی است که می تواند به درمان این عوارض و معضلات کمک کند و در اینجاست که بعضی ازشما خوانندگان به اشتباه برخی افراد پی می برید : بله ، درست است هیپنوتیزم و آرامش یک روش و یک ابزار است و یک هدف نیست . بسیار پیش آمده که به من مراجعه کرده اند و با اشتیاق گفته اند که من به هیپنوتیزم و آرامش خیلی علاقمند هستم آمده ام هیپنوتیزم شوم و خود هیپنوتیزم یاد بگیرم و وقتیکه به سادگی با این سوال روبرو می شوند که برای چه هدفی می خواهی هیپنوتیزم شوی تازه هر دو متوجه می شویم که فقط یک اشتیاق بی هدف و یک آرزوی بی پایه شکل گرفته است ، کتابها و داستانهائی که خوانده است ، دل انگیزی و دل فریبی و کار آمدی هیپنوتیزم برایش جلوه گر شده است و تکنیکهای شگفت و رنگارنگ و  هیجان انگیز هیپنوتیزم و آرامش برایش هدف شده و هدف درمانی را نادیده گرفته است .  حقیقت هم همین است هیپنوتیزم و آرامش برای رفع مشکلات و معضلات و بیماریی هائی که نام بردم تکنیکهای رنگارنگ و متعدد و شیوه های بدیع برای موقعیتهای گوناگون در آستین دارد که همگی آنها الزاماً باید در یک موقعیت درمانی به اجرا در آید نه برای سرگرمی و تفریح و یا وقت گذرانی .
 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *