آشنائی و انتخاب گیاه بامبوی خوش یمن

آشنائی و انتخاب گیاه بامبوی خوش یمن
بامبو به خودی خود گیاهی شگفت انگیز و دارای انرژی صلح آمیز و خردمندانه است.
بامبوهای خوش یمن یا (Lucky Bamboo) از محبوبترین ابزارهای کارگشایی در فنگ شویی به شمار میروند و جالب اینجاست که این گیاهان بیش از هر وسیله دیگر فنگ شویی مورد غفلت و بی توجهی قرار میگیرند.

من خود شاهد دهها و صدها بامبوی خوش یمن بوده ام که برای زنده ماندن تلاش میکردند، ظاهرشان نشانه بی توجهی و تنها نشانه بارز خوش یمنی آنها، موفقیت در امر بقا بود.
هرچند مراقبت از این بامبوها ساده است و خود گیاه هم اصولا مقاوم و صبور است اما مانند هر موجود زنده دیگری نیازمند توجه و علاقه است ، از لمس کردن آن نترسید و مراقبش باشید ، هرچه باشد بمبو به خاطر نیروی حیات و رشد قدرتمند خود دارای ارج و قرب شده و خوش یمن لقب گرفته است.
چرا بامبو خوش یمن است ؟
بامبو به خودی خود گیاهی شگفت انگیز و دارای انرژی صلح آمیز و خردمندانه است.
این گیاه به ما می آموزد که چگونه انعطاف پذیر و در درون باز و آزاد باشیم تا روح ما بتواند آزادانه در درونمان حرکت کرده و وجود ما را درمان کند.
اگر این شانس را داشته باشید که بامبو در باغچه خانه شما بروید میدانید که صدای این گیاهان تا چه حد آرامش بخش و تقریبا صدایی متعالی است ، این صدا در مورد زنگوله های بادی که با بامبو ساخته میشوند و همچنین کفپوش های بامبو نیز صادق است.
به طور کلی دلیل اصلی اینکه این گیاه خوش یمن دانسته میشود این است که این گیاه میتواند با قرار گرفتن در شرایط مناسب ، هر پنج عنصر اصلی فنگ شویی آب ، آتش ، خاک ، چوب و فلز را در محیط زیست خود وارد کند.
» چوب : خود گیاه
» خاک : زمینی که گیاه از آن میروید
» آب : آبی که گیاه با کمک آن رشد میکند
» آتش : روبان قرمز یکه به نشانه آتش به گیاه یا به ظرف آن بسته میشود
» فلز : اگر ظرفی که بامبو در آن قرار میگیرد شیشه ای باشد، در دسته عنصر فلز قرار میگیرد ، اگر گلدان از جنسی چون سفال یا سرامیک باشد، معمولا سکه یا تصویری فلزی به همراه دارد.
منبع :mahfeladab

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *