آشنايي با امواج ذهن و قدرت ذهن

آشنايي با امواج ذهن و قدرت ذهن

كاركرد ذهن از طریق امواج بسیار ظریف الكتریسیته صورت می گیرد . این عملكرد باید خوب فهمیده شود . محققان می گویند كه عمل ذهن در چهار مرحله صورت می گیرد . ذهن بیدار معمولی بین 18تا 30 سیكل در پانیه عمل می كند . این مرحله (( بتا ))ی ذهن است . هم اكنون شما در همین مرحله قرار دارید ، موقعی كه بیدارید و دارید فعالیت می كنید .

عمیقتر از این مرحله ، ریتم (( آلفا )) نام دارد . بعضی وقتها كه شما فعال نیستید ، آسوده و بی خیال هستید مثل موقعی كه دراز كش در ساحل استراحت می كنید ، هیچ كاری نمی كنید ، به موسقی گوش می دهید ، یا عمیقا نیایش می كنید یا در حال مراقبه هستید آن وقت فعالیت ذهن كمتر می شود : از 18 تا 30 سیكل در ثانیه به چیزی حدود 14 تا 18 سیكل در ثانیه می رسد . آگاه هستید اما كاملا هشیار نیستید . بیدارید اما در عین حال منفعل و آسوده . نوعی آسودگی عمیق خاصی شما را در بر می گیرد .

همه مراقبه كنندگان وقتی به نیایش یا مراقبه می پردازند ، در این حالت دومی ، ریتم (( آلفا )) قرار می گیرند. در شنیدن موسقی هم همین حالت می تواند اتفاق بیفتد . نشستن ، بدون انجام كار مخصوصی ، میتواند منجر به همین حالت شود . همین كه راهش را یاد بگیرید قادر خواهید بود كه فعالیت ذهن را خاموش كنید ؛ آنگاه هجوم افكار متوقف می شود . حركت افكار وجود دارد اما با گامهای بسیار كوتاه ، عینا مثل حركت ابرها در آسمان ، در حقیقت به مقصد خاصی در حركت نیستید ، فقط شناورید . این حالت دوم (( آلفا )) بسار با ارزش است.

زیرا این دومی ، حالت سومی وجود دارد ؛ فعالیت حتی كمتر می شود . این حالت (( تتا )) نام دارد : بین 8تا12 سیكل در ثانیه . این حالتی است كه شما شبها وقتی به خواب می روید ، وقتی مست خواب هستید یا وقتی در مصرف الكل زیاده روی می كنید ، به شما دست می دهد . به یك مست كه دارد را می رود نگاه كنید : در حالت سومی است . لایشعر راه می رود . به كجا عازم است ؟ خودش هم نمیداند . چه كار می كند ؟ … بدن مثل یك روبات عمل می نماید . فعالیت ذهن به میزان زیاد كاهش می یابد تا آنجا كه در آستانه خواب قرار میگیرد .

درمراقبه های عمیق همین حالت رخ می دهد از وضعیت (( آلفا )) به وضعیت (( تتا )) می افتید . اما این حالت در مراحل خیلی عمیق اتفاق می افتد . مراقبه كنددگان معمولی این حالت را درك نمی كنند . وقتی كه شما این مرحله ی سوم را درك كنید ، شعف بسیاری حس می كنید .

همه ی مستها سعی دارند به این حالت شعف برسند ، اما قادر نیستند ؛ زیرا رسیدن به حال شعف فقط موقعی میسر است كه شخص كاملا هشیار در این مرحله قرار می گیرد ، منفعل ، اما هشیار . مستها به این حال می رند ، اما آگاه نیستند ؛ وقتی به این حال می رسد كه دیگر هشیار نیست . حال ایجاد شده ، اما نمیتواند از آن لذت ببرد . از خوشی آن بره نمی برد ، از خلال آن نمیتواند رشد كند . جاذبه ی مواد رویا زا در سراسر جهان به دلیل جاذبه حالت (( تتا )) است . اما اگر به مواد شیمیایی پناه ببرید راه عوضی را انتخاب كردیده اید . باید از طریق كاستن فعالیت ذهن به آن حالت دست یافت و كاملا هوشیار باقی ماند .

آنگاه به مرحله چهارم می رسیم كه مرحله (( دلتا )) نام دارد . فعالیت باز هم كم می شود : از صفر تا چهار سیكل در ثانیه . ذهن تقریبا از كار افتاده است . گاه پیش می آید كه ذهن به حد صفر می رسد ، مطلقا ساكت . این حالتی است كه در خواب عمیق به شما روی می آورد ، وقتی كه حتی خواب دیدن و رویا متوقف شده ؛ این حالتی است كه هندوها به آن پاتانجالی و بودیستها به آن سامادی می گویند . پاتانجالی در واقع این حالت را خواب عمیق همراه با هشیاری می نامد با این وضعیت كه هشیاری حتما حضور داشته باشد .
منبع :ghodratezehneman

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *