آشنایی با ماساژ ورزشی

آشنایی با ماساژ ورزشی
ماساژ ورزشی بدون شک یکی از مهمترین عوامل جانبی پیشرفت در ورزش می باشد .امروز در کنار تمام تیم های ورزشی جهان شاهد حضور یک یا چند ماساژور متخصص هستیم.برای مثال کشور روسیه در رشته دو میدانی برای هر ماده یک ماساژور منحصر به فرد دارد.
ماساژ ورزشی دارای ابعاد گسترده ایی می باشد و علم مختلفی نظیر حرکت شناسی ، آناتمی و فیزیولوژی ، بیومکانیک ، روانشناسی و . . . را شامل می شود.

massage-sport

بهترین فایده ماساژ زمانی دیده می شود که به صورت مداوم و پیوسته صورت پذیرد ، گاها مشاهده شده که ورزشکاران از ماساژ انتظار معجزه دارند اما وقتی آسیبی که در طول زمان چندین ماه ایجاد میگردد را می توان با یک ساعت ماساژ برطرف نمود؟

ماساژ در ورزش در تمامی مراحل یک فرایند تمرین کاربرد دارد ، یعنی قبل ، حین و بعد از تمرین شما می توانید از فواید ماساژ ورزشی بهره ببرید.البته نوع ماساژ در این سه مرحله کاملا با هم متفاوت است و دارای مولفه های خاص خود می باشد.برای مثال در ماساژ ورزشی قبل تمرین یا مسابقه شما می بایست از حرکات خیلی آرام که فشار زیاد انجام می شد اجتناب کنید و به جای آن با حرکات لرزشی و سریع نسبت به گرم کردن و تحریک عضلات اقدام نمایید.

ماساژور های ورزشی علاوه بر آگاهی از علوم فوق ، می بایست با رشته ورزشی ماساژ گیرنده و حرکات اصلی آن و همچنین با عضلات اصلی که بیشترین درگیری را دارند آشنایی کاملی داشته باشند.مثلا” ورزشکاران رشته فوتبال به ماساژ عضلات پا بیشتر از عضلات شانه علاقه نشان می دهند.

نکته حائز اهمیت که ورزشکاران و ماساژورهای عزیز باید به آن دقت داشته باشند این هست که ماساژور به هیچ وجه اجازه تزریق به ورزشکار را ندارد مگر آنکه دارای صلاحیت باشد.گواه این ادعا دوپینگ اعلام شدن نتایج تست ورزشکاران تیم فوتبال ابومسلم می باشد که با تزریق از جانب ماساژور دچار محرومیت شدند.

در پایان به مهمترین فواید ماساژ در ورزش اشاره می کنیم :

کمک به رفع گرفتگی های عضلانی

کمک به افزایش جریان خون

دفع اسید لاکتیک و تسریع زمان ریکاوری

افزایش انعطاف پذیری

رفع تنش ها و استرس های حاصل از هیجانات ورزش
منبع :elmevarzesh

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *