آلوئه ورا جهت درمان سرطان

آلوئه ورا جهت درمان سرطان
آلوئه ورا، گیاهی پر برگ و شیره‌دار است که به خاطر داشتن خواص دارویی معروف بوده و نقش آن در درمان سرطان مورد بررسی قرار می‌گیرد. اجازه دهید ببینیم تحقیقات چه مطالبی برای گفتن دارند.
گیاه آلوئه ـ بومی آفریقا ـ متعلق به خانواده سوسن و یک گیاه خانگی رایج در بسیاری از کشورها است. در میان این خانواده، یکی از شناخته شده‌ترینشان آلوئه ورا می‌باشد. برگ‌های آن سبز ضخیم و تیره رنگ بوده، گوشتی و مانند کاکتوس به نظر می‌رسد. برگ‌های آن حاوی ماده‌ی ژلاتینی روشن و رقیقی است که از درون قسمت گوشتی برگها تراوش می‌کند.

• ژل آلوئه ورا به طور مستقیم برای تسکین مشکلات مربوط به پوست مانند سوختگی، آفتاب سوختگی، بریدگی، خراش، زخم، و غیره استفاده می‌شود.
• با توجه به خاصیت تسکین دهندگی آن، در بسیاری از محصولات پوست و زیبایی نیز وجود دارد. همچنین آب میوه‌ی آن را می‌نوشند.
• عصاره‌ای که از پوشش بیرونی برگ خارج می‌شود ـ ـ مایع زرد تلخی بنام آلوئه لاتکس که آنرا خشک و به گرده‌های قهوه‌ای رنگی تبدیل کرده و برای درمان یبوست مورد استفاده قرار می‌دهند.
• این ادعا وجود دارد که آلوئه ورا همچنین به حفظ سطوح ایمنی کمک کرده و باعث تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود. با این حال، هیچ شواهد علمی نتیجه بخشی در این زمینه وجود ندارد.
تحقیقاتی که در زیر ذکر شده، مطالعاتی‌ هستند که برای بررسی نقش آلوئه ورا در جلوگیری و یا درمان سرطان انجام شده‌اند.
تحقیقات چه می‌گویند؟

برای شروع…

آلوئه ورا موضوع تحقیقات و پژوهشهای مهیجی از مدت زمانهای دور بوده است. برخی معتقدند (بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در سال 2012 انجام شد) که آلوئه ورا از نظر آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی، ضدسرطانی، و یا ضد تکثیریابی antiproliferative (با توجه به محتوای آنتراکوئینون anthraquinone آن) و خواص دیگر یکی از باارزش‌ترین گیاهان می‌باشد.
استفاده از آلوئه برای بررسی عوارض جانبی درمان سرطان
آلوئه ورا جهت درمان سرطان
◄ آلوئه ورا همواره در طب سنتی به فرم ژل موضعی برای درمان سوختگی و بریدگی پوست استعمال می‌شده است. در دهه‌ی 1930، از آن در درمان واکنش‌های پوستی که به دلیل پرتو درمانی به وجود می‌آمدند، استفاده می‌شده است با این حال، مطالعاتی که اخیراً در این زمینه انجام شده به نتیجه‌ای غیر از این رسیده‌اند. تحقیقاتی انجام شد تا اثراتی که ژل آلوئه ورا بر واکنشهای پوستی ناشی از تشعشعات، زمانیکه به طور مستقیم بر روی پوست مالیده می‌شود را مورد بررسی قرار دهند. محققان به طور قطعی ثابت کردند که چنین مدرکی مبنی بر اثبات نقش آلوئه ورا در کاهش واکنشهای پوستی به دلیل رادیوتراپی وجود ندارند.
◄ آزمایشی که در سال 2004 انجام شد، به این مورد پرداخت که آیا عصاره آلوئه به درمان زخم‌های دهان ناشی از پرتوافکنی سرطان سر و گردن کمک می‌کند که نتیجه آن از این قرار بود: عصاره هیچ گونه کمکی نمی‌کند. برای بررسی نقش آلوئه ورا، این موضوع نیازمند مطالعات بیشتری بوده که آیا واقعاً به تسکین سرطان کمک می‌کند یا خیر.
◄آلوئه ورا می‌تواند به کاهش خشکی اطراف پوست کمک کرده و درحین بهبودی‌ آن را نرم کند. پژوهش مقدماتی از این واقعیت که ممکن است در بهبود زخم موثر باشد، پشتیبانی می‌کند. با این حال، بهتر است که همیشه قبل از جایگزینی آلوئه ورا در برابر درمان استاندارد سرطان، با پزشک خود مشورت نمایید.
استفاده از آلوئه جهت درمان سرطان

◄برخی افراد مدافع این نظریه‌اند که آلوئه به سیستم ایمنی بدن با حمله‌ی مستقیم به سلول‌های بیگانه کمک کرده و آنرا تقویت می‌کند، در نتیجه سرطان درمان می‌شود. این امر به لطف ویژگی تحریک کنندگی ایمنی immunostimulatory با توجه به محتوای آسمانان acemannan ـ ـ یک پلی ساکارید مانوز ـ ـ موجود در آن می‌باشد. تصور می‌شود که آسمانان، فعالیت ماکروفاژها را افزایش داده و کمک کننده‌های سیستم ایمنی بدن را آزاد می‌سازد، در نتیجه به درمان سرطان کمک می‌نماید. مطالعات نشان داده‌اند که آسمانان می‌تواند سلول‌های ایمنی موش را تحریک کرده تا سایتوکاین‌ها cytokines (پروتئینهای کشنده‌ی سرطان) را تولید کنند.
◄در تحقیق دیگری که در یک لوله آزمایش انجام شد، نشان داد کهaloeride ـ ـ یک جزء نشاسته‌ای از آب‌میوه آلوئه ـ ـ به عنوان تحریک کننده ایمنی عمل می‌کند، در نتیجه مواد شیمیایی مبارزه با سرطان را تولید می‌نماید.
◄مشخص شده است ترکیبی ساخته شده از آلوئه ورا ـ ـ دی (2- اتیل هگزیل) فتالات di(2-ethylhexyl)phthalate (DEHP) ـ ـ از رشد سلول‌های لوسمی (سرطان خون) جلوگیری می‌کند. با این حال، این یک مطالعه مقدماتی بوده و در حال حاضر نمی‌توان چیز زیادی در مورد آن گفت.
◄دو مطالعه‌ای که در سال 2010 بر روی موش انجام شد، نقشی که آلوئه در درمان سرطان پوست می‌تواند داشته باشد را مورد بررسی قرار دادند. در یکی از مطالعات این نتیجه حاصل شد که محصولات آلوئه‌ای که بر روی پوست مالیده می‌شوند و یا به صورت خوراکی مصرف می‌شوند به کوچک کردن سلولهای سرطانی کمک کرد. با این حال، مطالعه‌ی دوم نتایج منفی به همراه داشت؛ بدین گونه که برخی فرآورده‌های آلوئه سلول‌های سرطان پوست را افزایش دادند.
◄مطالعاتی که بر روی لوله آزمایش محتوی امودین آلوئه ـ ـ عصاره‌ای از این گیاه ـ ـ انجام شد، نشان داد که می‌تواند رشد سرطان سر و گردن و سلول‌های سرطان کبد را متوقف سازد، در نتیجه نشان دهنده‌ی این واقعیت است که پتانسیل درمان سرطان را دارد.
◄ در مطالعه‌ای که در سال 2007 صورت گرفت (این تحقیق در دانشگاه ویلکسWilkes انجام شد) اعلام شد آلوئه ورا می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطانی متشکل از مواد سرطان زا شود و در نتیجه خواص ضد توموری آن مشخص می‌شود.
◄ در سال 2009 طی آزمایشی، آلوئه ورا همراه با شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان متاستاتیک (ریه، روده و معده) مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان داد که برای یک دوره خاص، سلول‌های سرطانی از نظر اندازه در 67% بیمارانی که به همراه شیمی درمانی از آلوئه ورا نیز استفاده می‌کردند، کوچک شده بودند در حالی که در 50% افرادی که فقط تحت شیمی درمانی بودند، چنین نتیجه‌ای بدست آمد.
توجه: در تمام مطالعات مذکور، محققان توصیه می‌کنند که برای تأیید یا رد یافته‌های آنها تحقیقات بیشتری بایستی انجام شود.
هر چند هنوز آلوئه ورا دارویی جهت درمان سرطان در نظر گرفته نشده است، در تحقیقات استفاده از آلوئه ورا خصوصاً برخی ترکیبات این گیاه را که دارای اثرات ضد سرطانی هستند، تأکید شده است.
منبع :راسخون

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *