آموزش هیپنوتیزم 2

تنفس كشيدن با نواخت هاي منظم


پس از اجراي تدريجي فن تمدد اعصاب، به نواخت تنفس گوش فرا دهيد. تمركز روي نحوه ي نفس كشيدن براي هر نوع مدي‏تيشن عميقي ضروري است. دم و بازدم هر دو مهم هستند و بايد به قدر كافي قوي انجام شوند تا هم دي اكسيد كربن و ناخالصي ها خارج شوند و هم تنش عضلاني برطرف شود. وقتي ريه‌ها اندكي خالي باشند، مي‌توان به همان نسبت آنها را پر كرد. سپس هيپنوتيزم كننده مي‌گويد: حالا كه عضلات بدن خود را آسوده كرده‌ايد، بر دستگاه تنفس خود متمركز شويد. دست راست خود را روي قسمت پايين شكم در ناحيه‌اي كه فاصله آن تا ناف و ديواره قفسه سينه يكسان باشد، قرار دهيد. بر عمل دم و بازدم خود متمركز شويد. به هيچ وجه، عضله‌هاي قسمت بالاي سينه را حركت ندهيد

 

به خاطر داشته باشيد كه فقط عضلات شكم بايد حركت كنند، نه عضلات سينه يا كتف. اين عضلات بي‌حركت هستند و به افكار شما ربطي ندارند. بر ناحيه ي اطراف ناف متمركز شويد. ببينيد كه چگونه وقتي بدن خود را پر از اكسيژن مي‌كنيد، عضلات پرده ي دل بيرون مي زنند. حالا شكم خود را به داخل بكشيد و به ريه‌هاي خود فشار بياوريد تا هوا به تدريج خارج شود؛ به اين ترتيب از طريق دستگاه تنفس با بازتاب هاي بدن خود ارتباط برقرار مي‌كنيد.

 با ريتم عميق تري نفس بكشيد.
عمل دم را با شمارش معكوس از پنج تا صفر انجام دهيد؛
به اندازه ي يك يا دو شمارش نفس خود را نگه داريد؛
پس از شمردن پنجمين عدد، عمل بازدم را انجام دهيد؛
به اندازه ي پنج شماره استراحت كنيد و بعد، اين كار را دوباره تكرار كنيد.

شمارش اين پنج عدد، راه خوبي براي تعيين آهنگ و شتاب كارتان است. اگر به روش ذيل اين كار را انجام دهيد، استقامت و كنترل شما بر ذهنتان بيشتر مي‌شود:

به اندازه ي ده شمارش عمل دم را انجام دهيد و بعد به اندازه ي پنج شمارش نفس خود را نگه داريد.
به اندازه‌ي ده شمارش عمل بازدم را انجام دهيد و بعد به اندازه ي ده شمارش نفس خود را نگه داريد.

نام اين عمل نفس كشيدن به سبك يوگا است و بسيار مفيد است. وقتي بدن خود را در حالت آرام و آسوده قرار مي‌دهيد و عميق و منظم نفس مي‌كشيد، ذهن شما پذيراي افكار مثبت مي‌شود. پس از عبور از مرحله‌اي كه آن را «گشودن گره‌ها» مي‌ناميم، آمادگي درك ذات خويشتن را مي‌يابيد. هنگامي كه اين روش ها را تمرين مي كنيد و ذهن و بدن شما آرام و آسوده است، يك تلقين‌مشخص را چندين بار تكرار كنيد. اگر پنجاه الي صد بار در روز آن را تكرار كنيد، تعداد زيادي به حساب نمي‌آيد. هر چه بيشتر تكرار كنيد، بهتر است و زودتر شاهد بهبود اوضاع خواهيد بود.


منبع " کتاب هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

با آرزوی موفقیت در زندگی برای شما


www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *