اثرات استرس روی رماتوئید آرتریت

اثرات استرس روی رماتوئید آرتریت
در این مقاله شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه برای مقابله با درد رماتوئید آرتریت، خستگی مفرط و حملات بیماری، استرس خود را کاهش دهید.
استرس و رماتوئید آرتریت اغلب در کنار هم موجب بروز درد می‌شوند. خیلی از افراد شروع رماتوئید آرتریت (RA) خود را به یک اتفاق استرس‌زا در زندگی‌شان ربط می‌دهند.
کیمیا یک مربی ورزشی و مادری که یک سال قبل بیماری RA او تشخیص داده شد می‌گوید:”وقتی برای اولین بار متوجه RA خود شدم،

یک دوره واقعاً پراسترس از زندگی خود را سپری می‌کردم، و باور عمیقی دارم که استرس اثر خیلی زیادی روی بیماری من داشت. استرس همیشه برای من با دردناک‌ترین حملات بیماری همراه بود. و زمانیکه دچار استرس می‌شوم، نمی‌خوابم، و بدنم استراحت کافی را دریافت نمی‌کند و فرصتی برای بازسازی خود به دست نمی‌آورد. من می‌دانم که استرس تأثیرات زیادی روی من دارد.”
اگر شما فکر می‌کنید که استرس به RA‌ شما مربوط است، احتمالاً حق با شما است. برخی مطالعات ارتباط بین حملات و شروع رماتوئید آرتریت با استرس را به اثبات رسانده‌اند. حتی استرس جزئی نشان داده شده است که روی میزان التهاب موجود در RA اثرگذار است.
سازوکار این فرایند کاملاً مشخص نشده است. در حال حاضر، رابطه بین مغز (که محل شروع استرس است) و سیستم ایمنی برای درک بهتر این مسئله تحت تحقیقات گسترده قرار دارد. برخی محققان معتقدند که هورمون‌های خاصی که مغز در پاسخ به استرس آزاد می‌کند، در برخی افراد دارای پتانسیل به هم زدن تعادل سیستم ایمنی هستند.
ابتلا به یک بیماری مزمن مانند RA می‌تواند استرس‌های دیگری را به این مسئله اضافه کند. رماتوئید آرتریت می‌تواند با به وجود آوردن چالش‌هایی مانند ایجاد درد و سفتی در دست‌ها و ناتوانی در بستن دکمه‌های ژاکت و خستگی شدید و ناتوانی در تحویل به موقع یک کار، استرس بیشتری را به وجود آورد.
کارشناسان معتقدند در رماتوئید آرتریت توجه کافی به مدیریت استرس نشده است. آنها به مبتلایان به RA توصیه می‌کنند یک تلاش سازمان‌یافته برای پیگیری اثرات استرس روی بیماری خود انجام دهند. در یک دفترچه یادداشت زمانی که استرس داشتید و منبع آن (مسائل کاری، خانوادگی، مالی و غیره) را ثبت و ضبط کنید. در آن زمان می‌توانید تشخیص دهید استرس چه موقع و به چه شکل روی رماتوئید آرتریت شما اثر می‌گذارد.
راهبردهایی برای کمک به مدیریت بهتر استرس و جلوگیری از تشدید RA در ادامه آمده است:
مشاوره. مراجعه به یک روانپزشک یا مشاور می‌تواند در شناسایی مهم‌ترین اتفاقات استرس‌زای زندگی‌تان و توسعه راهبردهایی برای مدیریت آنها به شما کمک کند. رفتاردرمانی شناختی تکنیکی است که به کاهش استرس کمک می‌کند. این تکنیک به افراد کمک می‌کند تا عادات فکری استرس‌زا را شناسایی کرده و تغییر دهند.
تغییرات در سبک زندگی. اگر کارتان خیلی وقت‌گیر، دردسرساز یا پرمسئولیت است، شاید بهتر باشد به تغییر شغل خود فکر کنید. آیا مسئولیت‌های خانوادگی‌تان شما را تحت استرس قرار می‌دهند؟ از شریک زندگی یا دیگر اعضای خانواده خود بخواهید تا در ساختن یک تعادل در زندگی شما را یاری کنند، تا شما بتوانید رماتوئید آرتریت خود را در کنترل داشته باشید.
دیگر تکنیک‌های کاهش استرس. فقط داشتن یک تغذیه خوب و دریافت استراحت کافی، کمک گرفتن از دیگران، و ساده‌ترکردن زندگی خود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش استرس داشته باشد.
تکنیک‌های برقراری توازن بین ذهن و جسم. یوگا، تای چای، مدیتیشن، تصویرسازی هدایت‌شده و بیوفیدبک می‌توانند به شما کمک کنند تا ذهن خود را آموزش دهید تا بتواند پاسخ‌های استرسی بدن‌تان را در کنترل خود بگیرد. این تکنیک‌ها احتمالاً مفید خواهد بود.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *