احساس یک راز 2

احساس یک راز 2

«میزان عشق، عشق بدون میزان است.»

سنت برنارد (1153-1090) – راهب و عارف مسیحی

وقتی احساس شادی می‌کنی، هر کجا که بروی لذت و شادی از خود ساطع می‌کنی و با تجاربی مسرت‌بخش، شرایطی شاد و افرادی خوشحال برخورد می‌کنی. از کوچک‌ترین تجربه مثل شنیدن آهنگ مورد علاقه‌ات از رادیو گرفته تا تجاربی به مراتب بزرگ‌تر مانند دریافت اضافه حقوق. تمامی شرایطی که تجربه می‌کنی، در واقع، قانون جذب است که در برابر حال مسرت‌بخش تو عکس‌العمل نشان می‌دهد.

وقتی احساس عصبانیت و خشم می‌کنی، خشم از خودت ساطع می‌کنی و در عوض، به هر کجا که بروی، تجارب، وضعیت و افرادی خشمگین را به سوی خود جذب می‌کنی، از آزار و اذیت یک پشه گرفته تا آزار و اذیت بزرگ‌تری همچون خراب شدن اتوموبیلت. تمامی این تجارب، قانون جذب هستند که در برابر خشم تو واکنش نشان می‌دهند.

                                                                 بکارگیری قدرت احساسات راه رسیدن به خوشبختی

هر احساس خوبی تو را به نیروی عشق متصل می‌کند، چون عشق سرچشمه‌ی تمام احساسات خوب است. شور و شوق، هیجان و اشتیاق، از عشق ناشی می‌شوند. هر وقت هر یک از این احساسات را به صورت منسجم احساس کنی، آن‌ها زندگی‌ای سرشار از رویدادهای پر از شور، شوق، هیجان و اشتیاق را نصیب تو خواهند کرد.

تو می‌توانی با بالا بردن میزان احساساتت تا آخرین حد، قدرت حال خوب خود را مهار کنی. برای بالا بردن درجه‌ی حال خوب، مسئولیت آن را به عهده بگیر و آگاهانه آن را تشدید کن تا حتی‌الامکان حال خوبی به تو دست بدهد.

برای تقویت شور و شوق، حال شور و شوق را در خودت به وجود بیاور و از آن لذت ببر. با احساس کردن شدت آن، از آن حال بهره‌مند شو! وقتی در حال اشتیاق، شور و هیجان قرار داری، از این احساسات لذت ببر و با حس کردن عمیق آن‌ها، میزانشان را تشدید کن. هر چقدر بیشتر حال خودت را تقویت کنی، عشق بیشتری از خودت ساطع می‌کنی و نتایجی که همیشه چشمگیر و موثر خواهد بود در عوض آن در زندگی‌ات دریافت می‌کنی.

وقتی در حال خوبی قرار داری، می‌توانی از طریق جستجوی چیزهایی که دوست داری، میزان آن را تقویت کنی. قبل از اینکه دست به کار نوشتن این کتاب شوم، هر روز چند دقیقه را صرف تقویت احساسات خوب خود می‌کردم. به منظور تقویت احساسات خوب، درباره‌ی همه‌ی چیزهایی که دوست دارم، فکر می‌کردم. تمامی چیزهایی را که دوست داشتم بدون وقفه یکی پس از دیگری می‌شمردم: خانواده‌ام، دوستانم، خانه‌ام، گل‌های باغچه‌ام، هوا، رنگ‌ها، موقعیت‌ها، رویدادهایی که در هفته، ماه و سال رخ می‌داد و آن‌ها را دوست داشتم. گوش دادن ذهنی‌ام را برای هر چیزی که دوست داشتم، ادامه می‌دادم تا اینکه حال خوبی در من ایجاد می‌شد. سپس دست به کار نوشتن می‌شدم.

تقویت حال خوب راحت و ساده است و تو می‌توانی این کار را در هر زمان و در هر مکانی انجام دهی.

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در راز، قدرت

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *