استرس، آشنای قدیمی انسان‌

استرس، آشنای قدیمی انسان‌
سال‌هاست كه همه ما​ با واژه استرس آشناییم و آن را بخوبی درك كرده‌ایم. در واقع مردم این دوره چنان به استرس عادت كرده‌اند و هر روز با آن درگیر هستند كه كمتر پیش می‌آید فردی اصلاً استرس نداشته باشد؛ به همین دلیل می‌گویند در این دوران استرس یكی از مشكلات مهم زندگی انسان‌هاست كه محققان و متخصصان نیز در پی یافتن راه‌حلی برای آن هستند؛ اما آیا واقعاً راهی برای این مشكل پیدا شده است؟ آیا می‌توان با استرس‌های ریز و درشت این دوره مقابله كرد و زندگی آرام‌تری ​ فراهم كرد؟

البته نكته مهم این است كه استرس امروزه نه‌تنها همه بزرگسالان را در محیط‌های كاری درگیر خود كرده، بلكه كودكان، نوجوانان و سالمندان را هم تنها نگذاشته است. شاید تا چند سال پیش عجیب بود اگر كودكی می‌گفت نگران است و دلش شور می‌زند، ولی این روزها بارها می‌توان چنین جملاتی را از زبان كودكان شنید؛ بچه‌هایی كه نگران موضوعات مختلف هستند.

طبق نتایج بررسی‌های موسسه استرس آمریكا، مشخص شده است این مشكل عامل 75 تا 90 درصد مراجعات مردم به پزشكان بوده و همچنین 60 تا 80 درصد تصادفات شغلی نیز ناشی از استرس است.

اما اگر شما هم واقعاً می‌خواهید از استرس نجات پیدا كرده و زندگی آرام‌تری را تجربه كنید، بهتر است این شیوه‌ها را كه متخصصان توصیه می‌كنند، بشناسید​ شاید یك روز بتواند به شما هم كمك كند:

ـ‌ از همه كارهایی كه انجام می‌دهید، لذت ببرید و با عشق و اشتیاق مشغول انجام كارهایتان شوید. مطمئن باشید اگر حس خوبی داشته باشید، استرس‌تان هم كمتر شده و خیلی اذیت نخواهید شد.

ـ فهرستی از عواملی كه موجب استرس شما می‌شود، تهیه كنید تا بدانید چه مواقعی و به چه دلایلی احساس نگرانی و اضطراب بیشتری را تجربه می‌كنید. پس از این‌كه تمام عوامل را به درستی شناختید، باید آن موارد را به حداقل برسانید تا استرس كمتری داشته باشید.

ـ سعی نكنید اطرافیان را از خودتان راضی نگه دارید. مطمئن باشید این كار نه‌تنها بسیار سخت است​ كه حتی در مواردی می‌تواند غیرممكن هم باشد. بنابراین بهتر است كارتان را به درستی انجام دهید و خیلی به نظر دیگران اهمیت ندهید.

ـ خوب است گاهی با خودتان خلوت كرده و كارهایتان را در تنهایی بررسی كنید؛ مطمئن باشید این كار نه‌تنها بد نیست، بلكه به شما كمك می‌كند شرایط بهتری داشته و زندگی شادتری را تجربه كنید.

منبع: جام جم

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *