استرس در حقیقت چیست؟

استرس در حقیقت چیست؟

استرس در حقیقت چیست؟کلمه استرس بیشتر برای فشارهای بینهایت و حد اکثر تشخیس داده میشود که انسان امروزه به او برخورد کرده است. علامتهایش در خستگیو ، عصبانیت ، فشار روحی ، عجله کردن ، زود خشمی ، ترس ، ووو
با این همه تعریف کلام باز هم علما میگویند که استرس نمک زندگی ما است ، این را حد اقل یکی از معروفترین جستجوگرهای استرس عصر ما میگوید. هانس سلیه از کانادا که البته هم زمان هم ما را به این متوجه میکند که استرس زیادی بخصوص در مدت زیاد مریز میکند.

چطور میتوانیم تناقض ظاهری را هل کنیم
اول از بررسی های ورزش اثبات میکنیم: مقدار حد اکثر گنجایش بار و فشار هر ورزش کفرق میکند ، یعنی باید هر ورزشکار در حد خود ورزش کند و به خود فشار اورد . در نتیجه گزشتن از این حد و مرز موجب فروریختن‌ تعادل‌ کلی بدن می باشد. به عنوان مثال در فوتبال میتواند این موضوع عملهای خارج از کنترل و همینطور ناپایداری یا ترس از موفق نشدن در بازی ایجاد کند.
و از طرف دیگر عمل کرد نا کافی در ورزش میتواند جرعت یک ورزشکار را ضعیف کند و بی میلی و بی انگیزه ای ایجاد کند که باز باعث کمبود حرکت و بیماری خواهد بود.

از این جهت برای یک ورزش کار و بازیکن فوتبال مطلوب و موجب کوشش است که در یک سطح فشار و استرس بهین در تحرک متعادل باشد تا به نیرو و قدرت برتری برسد. در این قسمت زیر چندین دستور است که انشاء الله برای موفقیت شما عزیزان جمع آوری شده است.

سیع کن خود را با انتقاد سالم زیر نظر بگیری
بعد از مراحل پرکوششی و تقلا ، دوره استراحتی برای خود در نظر بگیر و از وقت آزاد خود خلاقانه استفاده کن

با خود صبور باش
به فن ها و استعدادهای خود اعتماد داشته باش زندگی خود را از بابت بدنی و روحی قابل انعطاف قرار بده
این لیست میتواند به مورد علاقه خود ادامه یابد. هدف مورد نظر در این است که افکار خود و حد و مرز خود را بهتر بشناسِم. البته در تراپی روانشناسی با ورزش کار از این مثالها کمتر استفاده میشود چون در آن جلسات بیشتر روان خود ورزشکار را بررسی میکنند. یک ورزشکار میتواند تمرین کند در مراحل استرسی خود را کنترل کند و یاد بگیرد استرسش را در دست بگیرد.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *