اسرار هرم بزرگ

اسرار هرم بزرگ
کهن ترین بنایی که در پرده‌ای از ابهام پوشیده شده و هنوز باقی مانده است، با کلیه پیشرفتهای علمی و تکنولوژی در دنیای امروز، باز همـ اعصار مجهول تاریخ از نظرها به دور مانده است. هنور حتی انسان نمی تواند به دقت قدیم و آثار قدیمی،سنگهای ساختمانی را با همان ظرافت بسازد. هنوز استادان از روی همـ چیدن سنگهایی به قطعات هفتاد تن مشابه آنچه که با دقت و وسواس عظیـم در بنای هرم بزرگ به کاررفته است، عاجزند. هنوز محاسبات ریاضی ما در اندازه گیری ابعاد زمین و حرکت سیاره‌هـا از دقت و صحت محاسبات انجام شده در زمان بنای هرم بزرگ برخوردار نیست.
اینکه چرا هنوز در تهیه و تدارک وسایل اندازه گیری لنگان لنگان به دنبال انسانهای ماقبل تاریخ هستیم ، چگونه این تمدن درخشان، هرمهای مصر، در برهه‌ای از زمان درخشیده و سپس ناپدید شده است، بر ما پوشیده میباشد. هنوز کاملأ مشخص نیست که آیا این قدرت علمی و هنری که انسان امروز تنها گوشه‌ای از آن را دریافته است، از یک مغز فوق انسان و یا منبع فکری خارق العاده است. این امکان را هم مذهب و عرفان تایید میکند. امکان دیگر رسیدن این تمدن پیشرفته از خارج کره زمین به ساکنان زمین است و یا البته لزومأ نمی توان گفت که یکی از این نظریات درست است. با توجه به آنکه بشر امروز هنوز در تنگنای این تمدن سردرگم است و میاندیشد که این این امر یک مسئله خارق العاده و خاص میباشد و لذا سبب آن نیز خاص است، در هر حال منبع و منشا این ظرافت هنری و علمی در ساختمان هرم بزرگ و اهرام مصر هرچه باشد، این حقیقت به جای خود باقی است که این ساختمان از چنان نبوغ و مهارت شگرفی برخوردار است که در طول تاریخ انسان‌هـا نظیر آن مشاهده نشده است و هر جسم یا ساختمان هرمی شکل که دقیقأ با ابعاد متناسب با هرم بزرگ مصر ساخته شود و در امتداد شمال و جنوب میدان مغناطیسی زمین قرار گیرد، میتواند به پیرایش، انعکاس و تمرکز میدان‌هـای انرژی منتهی شود. از آزمایش‌هـای متعددی که در درون اجسام هرمی شکل با ابعاد چند سانتی متر یا چند متر انجام شده، این نتیجه حاصل گردیده است که نوع جسم یا ماده‌ای که در ساختمان این اهرام به کار میرود، به هیچ وجه در ماهیت میدان‌هـای انرژی که در درون آن‌هـا متمرکز میشود، تاثیر ندارد.
نتایج آزمایش‌هـای انجام شده در اهرام ”

1- غذاهای فاسد شدنی تا مدتها مدید بدون فساد در درون هرم باقی میماند .

2- آب‌هـای آلوده، تصفیه و عاری از میکروب میشوند *در مورد این ازمایش در فصول آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد .

3- نباتات با سرعت بیشتری رشد می یابند .

4 – فلزات زنگ زده، جلـا و صیقل اصلی خود را باز می یابند .

5 – انسان‌هـا به استراحت بهتری دست یافته و نیز به قدرت اندیشه آدمی افزوده میشود

6- آرامش و درمان امراض روانی با سهولت بهتری انجام میشود .

مسئله‌ای که برای اولین بار منتهی به کشف این خواص در اجسام هرمی شکل گردیده، ملـاحظه این حقیقت بود که حیوانات مرده در اندرون آرامگاه اصلی فرعون در هرم بزرگ هرچند آب خود را از دست داده ولی فاسد نشده اند در نتیجه این مشاهده بود که بشر متوجه گرید که شاید شکل خاص هرم در این پدیده دخالت داشته باشد. برای تحقیق این موضوع هرمی به ارتفاع75 سانتیمترساختند و جسد یک گربه را مستقیمأ در زیر راس هرم و به فاصله یک سوم ارتفاع هرم از پایه آن قرار دادند و مشاهده کردند که گربه چندی بعد بدون هرگونه تجزیه و فساد به مومیای تبدیل شده است. در آخر نتایج این آزمایش منشر شد، اعلـام گردید که بین شکل اهرام و اثرات فیزیکی و شیمیایی و بیولوژی فضای داخل آن نسبت‌هـای معینی وجود دارد و با رعایت این نسبت‌هـا میتوان اثرات ناشیه را تشدید نمود.
بر خلـاف تصور عمومی که به مدت 500 سال هرم گیزا را تنها آرامگاهی بزرگ برای خئوپس تصور میکرد و دستور ساخت آن را تنها علت عقده‌هـای خود بزرگ بینی میدانست، اکنون دانشمندان دریافته اند که این بنای شگفت انگیز، گنجینه‌ای از علوم مهندسی، ریاضی، ژئودزی، اختر شناسی، معماری و دیگر دانش‌هـای شناخته شده روزگار خود ما بوده است. گویااین ساختمان هرمی شکل همچون کتابی سنگی بازگو کننده دانش و تکنولوژی آن روزگاران است. مورخین، جهانگردان و دانشمندان علیرغم وجود اهرام بیشماری که در سرتاسر زمین (چین، ژاپن، مصر،.. ) هست. تنها در زمینه هرم گیزا بوده است که کتابها نوشته اند و پژوهش‌هـا کرده اند، به عنوان مثال در مصر حدود 30 هرمـ نسبتأ مهم وجود دارد که از نظر محققان 6 هرم که قبل از هرم بزرگ ساخته شده است، از نظر عظمت، کمال هندسی و محاسبات ریاضی در سطح پایین‌تـر قرار دارند و در 23 هرم دیگر که پس از آن ساخته شده اند، از دقت و ظرافت کار به نحو محسوسی کاسته شده است. هرم بزرگ در 16 کیلومتری غرب قاهره در زمین مسطحی به وسعت 6/2کیلومتر مربع از دشت جیزه مشرف به نخلستانهای دره نیل بنا گردیده و سطح زیر بنای آن که اندکی بیش از 13 جریب را می پوشاند با دقتی معادل چند میلیمتر اختلـاف تسطیح شده است.
دانشمندان پر آوازه جهان در پی مطالعه و محاسبات گسترده خود به این نتیجه شگفت انگیز دست یافته اند که ابعاد هرم گیزا در رابطه تنگاتنگ با ابعاد کره زمین است. یعنی نه تنها طول پیرامون قاعده هرم برابر طول نیم دقیقه قوس نصف النهاری است که از راس هرم گذشته و دلتای رود نیل را در بر میگیرد،بلکه دانش نوین پیرامید وگرافی ثابت کرده است که بسیاری از ابعاد بنیادین بخش‌هـای گوناگون هرم گویای شمار روزها، سالها و سده‌هـای شمسی اند. ولی متاسفانه نحوه محاسبه این اعداد در حدود 6800 سال قبل هنوز مشخص نشده است، همچنین مدارکی که سطح جنوبی هرم یافت شده است که ثابت میکند مصریان از این سطح به وسیله پدیده‌ای که فلـاش نام گرفته، روزهای تعدیل بهاری و پاییزی را تعیین میکرده اند. افزون بر این نور انقلـاب زمستانی نیز توسط گوی زرینی که دو راس هرم قرار داشته اعلـام مینمودن

برای ساختمان این اهرام، دو میلیون و ششصد هزار قطعه ، سنگ‌هـای ساختمانی تراشیده شده، از گرانیت و سنگ مرمر با وزن‌هـایی از 2 تا 70 تن با دقتی بیمانند در حدود جزئی از میلیمتر تراشیده شده تا بنایی به ارتفاع 140 متر پدید آورده است. نکته جالب اینکه در احداث زاویه‌هـا و شیب‌هـای هرم ، عامل دقیق و پیشرفته علم مثلثات مورد نظر بوده است. تسطیح و هموار کردن چندین هزار هکتار زمین دشت جیزه برای زیربنا و محوطه پیرامون هرم و نیز تراش و صیقل دادن آن قطعات عظیم سنگی، چنانچه از برگردان حروف هیروگریف منقوش بر سنگ نوشته‌هـا و همچنین از گفته‌هـای کاهنین به هرودوت (پدر تاریخ) بر می آید، مصریان پستی و بلندی‌هـای مسطح زیرپی را به وسیله آب، هموار و محوطه را تسطیح و تراز میکردند. مجموعه اطلـاعات به دست آمده تا امروز حاکی از این است که هرم بزرگ، راز بزرگ یک دانش گمشده در تاریخ را در سینه خود دارد.تاچندی پیش هرگونه دلیل روشنی وجود نداشت که مصریان پنج هزار سال پیش توانایی محاسبات ریاضی و نجومی دقیق برای پایه گذاری این چنین ساختمان شگفت آوری را داشته اند.
بسیاری سال پیش، گروهی از مردم به طور اتفاقی متوجه شدند که صداهای غیر عادی به مانند زمزمه‌هـای نامفهومـ از اهرام به گوش میرسد. با توجه به آنکه صدا و صوت نوعی انرژی است، اگر مصر قدیم به خواص و آثار مرتبت بر صدا تا این حد آشنایی داشتند، کاملأ منطقی به نظر میرسد که جنبه‌هـای اکوستیک معماری در ساختمان هرم رعایت کرده باشند و حقایق مشهود نیز این گمان را تایید میکند. در تمدن و فرهنگ ملل قدیم به خصوص در افسانه‌هـای ملت چین مکرر از نوعی نداسنگ، یافت میشود. این سنگ‌هـا از نوع یشم بوده و به هنگام برخورد دو قطعه از آنها، آوایی خوش شبیه به آهنگ موسیقی شنیده میشود. چینی‌هـا این طنین را صدایی آسمانی و ندای بزرگ طبیعت می نامیدند

سر ویلیام ، دویست سال قبل یک خبرنگار کنسول الجزیره در گالری بزرگ اهرام هرم گیزا، برای اولین بار متوجه شد که صدا در این فضا به وجهی غیر عادی تشدید و طنین انداز میشود، اما چنانکه بعد‌هـا مشخص شد، این تشدید صدا محدود به هرم بزرگ نیست. بسیاری از افراد ادعا کرده اند که صداهایی غیرعادی به مانند زمزمه‌هـای نا مفهوم که از راه دور به گوش میرسید از هرم هـای کوچک (مدل) نیز شنیده اند
از زمانهای بسیار قدیم ، پزشکان به این حقیقت آشنا بودند که صدای موسیقی در شفای پاره‌ای امراض به خصوص بیماریهای روانی اعجاز می کند . رشد گیاهان را سرعت می بخشد و در حیوانات و انسانهایی که در معرض انواع صدا قرار می گیرند ، تغییرات و تحولـات کاملأ محسوسی پدید میآورد و اینک بر اساس دانش جدید همه این پدیده‌هـا نشانگر آن است که امواج صدا حامل نوعی انرژی هستند که عمیقأ بر روی سلول ها اثر مثبت یا منفی باقی می ذارند. در مصر قدیم ، صدا به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای درمان بیماریها به کار گرفته میشد. یونانیان، ایرانیان، هندیها، سرخپوستان آمریکا و بسیاری از قبایل بدوی از این سیستم معالجه سود می گرفتند . فیثاغورث حکیم یونانی در مورد آزمایش‌هـای خود از صدا به عنوان یک نیروی خلـاق نام میبرد که ارتعاشات آن همـ جنبه مادی و فیزیکی و هم اثرات معنوی دارد. او مدعی بود که این علم را در انجمن‌هـا‌ی سری مصر فراگرفته است. یکی از جالب ترین تجربیات در مورد تاثیر صدا به وسیله خانم دورتی رتالـاک همسر یک موسیقیدان به عمل آمده است .
تنها اشخاص محدودي علاقمند به جستجوي سر اين هرم يا به عبارتي تنها شگفتي باقيمانده در ميان عجايب هفت گانه جهان هستند و در پي اين كه چه كسي، چه زماني و به چه علتي اين هرم را ساخته است.
همانطور كه قبلاً گفتم نظريه‌هاي بيشماري در ارتباط با هرم بزرگ مطرح شده است و كتب جديدي از تيم‌هاي تحقيقاتي جديد و افراد مختلف در هر سال منتشر شده و تعداد آنها رو به افزايش است.

اين نظريه‌ها چه سودي براي من و شما دارند؟ بي‌تعارف بگوييم، هيچ سودي ندارند. مي‌خواهيد با مؤلف فلان كتاب موافق باشيد، كه چه كسي و چرا اين اهرام را ساخته است و مي‌خواهيد، نباشيد. در نهايت سودي نصيبتان نمي‌شود.
به همين خاطر سعي كرده‌ايم از ديدگاه عملي به اين مسئله بنگرم. آيا مي‌شود از دانش بدست آمده و بر اساس آزمايشات صورت گرفته روي مدل اهرام، در زندگي‌ روزمره خود بهره ببريم؟ آيا همه صرفنظر از مذهب، مرام يا حرفه خود از آن سود مي‌برند؟ آيا مي‌توانيم از اهرام براي بهبود زندگي روزمره خود بهره ببريم؟
پاسخ تمامي اين پرسش‌ها مثبت است.
بنابراين اين موضوع براي ما اهميت بيشتري پيدا مي كند، زيرا از ديدگاهي فردي به آن مي‌نگريم. حتماً نبايد محققي ورزيده‌ باشيم تا از اين دانش سود ببريم. اين دانش در دسترس تمامي ما است و مي‌تواند براي همگان مفيد باشد.
اسرار هرم بزرگ “محوري كه زمين گرد آن مي‌چرخد، 5/23 درجه انحراف دارد . بنا به دلايلي نامعلوم، زمين همانند آهن ربايي غول پيكر عمل مي‌كند و ويژگي‌هاي آن را دارا است. هر آهن ربا دو قطب به نام‌هاي قطب جنوب و قطب شمال دارد .
در مورد زمين قطب شمال اين آهن ربا، نزديك قطب جنوب زمين، ولي نه دقيقاً در راستاي آن قرار گرفته است. همچنين قطب جنوب اين آهن رباي غول پيكر نزديك به قطب شمال قرار گرفته است.

اسرار اهرام ثلاثه مصر

خطي كه قطب جنوب و شمال را به هم متصل مي‌كند، محور مغناطيسي ناميده مي‌شود.

بنابراين زماني كه از عبارت قطب شمال يا قطب جنوب استفاده مي‌كنيم، بايد براي شناسايي صحيح، محور مرجع را نيز مشخص كنيم . زماني كه عبارت شمال واقعي يا جنوب واقعي را به كار مي‌بريم ، منظورمان محور جغرافيايي است .
در حاليكه منظورمان از شمال جغرافيايي، محور مغناطيسي است. شكل زير به شما در جهت درك اين مفهوم كمك مي‌كند.

در فصل‌هاي آينده در مورد نحوه قراردادن هرم صحبت مي‌كنيم. بنابراين اين شكل اهميت زيادي دارد و مي‌بايست آن را كاملاً درك كنيد. اگر به مطالب بعدي خيلي اعتقاد و اطمينان نداريد ، پاراگراف‌هاي زير را دوباره بخوانيد.

فعلاً فرض مي‌كنيم مفهوم شمال واقعي را مي‌دانيد. بعدها دوباره در مورد هرم بزرگ توضيح مي‌دهيم.

همانطور كه قبلاً گفتيم، كل اين ساختمان در جهت شمال و جنوب واقعي قرار گرفته است . اين مطلب ديگر صحيح نيست و به ميزان قابل توجهي تغيير يافته است. محققان اعتقاد دارند ، هرم بزرگ قبلاً رأس كاملاً مشخصي داشته است.
اين هرم در تمامي چهار وجه به سمت 51 درجه و 52 دقيقه متمايل شده است. محققان همچنين اعتقاد دارند، ارتفاع اين هرم در زماني كه رأس آن سر جاي خود قرار داشت، 485 فوت يا بيشتر بوده است.

تغيير جهت اين هرم از شمال واقعي حدوداً 5/3 درجه است.

تغيير جهت هرم بدان خاطر است كه شمال واقعي هر سال در حدود 0032/0 اينچ حركت مي‌كند.

البته حركت شمال واقعي به تنهايي موجب تغيير جهت هرم نشده است، بلكه عوامل ديگري مثل ذوب شدن يخ‌ها، حركت قاره‌اي و زمين لرزه‌ نيز در اين بين مؤثر بوده‌اند. در اين مرحله مي‌توان تشخيص داد هرم بزرگ دقيقاً روي محور شمال- جنوب واقعي قرار نگرفته است. ..

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *