اعتماد به نفس در 10 مرحله

اعتماد به نفس در 10 مرحله
به نظر می رسد که اعتماد به نفس یک هدف دور از دسترس باشد ولی امکان دسترسی به آن با چند راه حل کوتاه وجود دارد :

1. روی توانایی های محاوره ای خود کار کنید.
بهتر کردن مهارت گفتگو به شما کمک می کند که در هر موقعیت اجتماعی احساس راحتی کنید که در کل به اعتماد به نفس بزرگتری منجر می شود. اگر تمرین به نگه داشتن ارتباط چشمی نمایید و شنونده ی خوبی باشید این به شما احساس اعتماد به نفس خواهد داد و می توانید از مزایای این که به عنوان یک شخص با اعتماد به نفس با شما رفتار کنند استفاده کنید.

2. اهداف خود را تعیین کنید.
اگر برای هر چیزی که می خواهید به دست بیاورید اهداف تعیین کنید ساختن اعتماد به نفس آسان تر خواهد بود. اگر که می خواهید با اعتماد به نفس کافی رئیس یک سازمان شوید یک برنامه ی عملی برای رسیدن به این هدف طراحی کنید.

3. درگیر شوید.
وقتی در یک سازمان, پروژه یا کمیته درگیر هستید تجربه جدید, بهبود مهارت, شانس رهبری و توسعه شخصیت باعث بهبود اعتماد به نفس شما خواهد شد. راجع به پیوستن به یک موسسه حرفه ای, ثبت نام کردن برای یک کمیته و یا به طور داوطلبانه در موسسات کاری عضو شدن فکر کنید.

4. از تجسم مثبت و با خود حرف زدن استفاده کنید.
راه رسیدن به اعتماد به نفس اولا” تمرین ذهنی است. تصور کردن این که یک فرد دارای اعتماد به نفس هستید اولین زمینه ذهنی را فراهم می کند. مثبت فکر کردن یکی دیگر از راه های ایجاد اعتماد به نفس می باشد. به خودتان بگویید که یک فرد دارای اعتماد به نفس هستید و اجازه ندهید افکار منفی در ذهنتان رشد کند.

5. کمک های حرفه ای جستجو کنید.
سخنرانی های ایجاد انگیزه به شنوندگان انگیزه و تحرک می بخشند و کمک می کنند که شنوندگان دارای اعتماد به نفس شوند. اگر شخصا” نمی توانید در یک سمینار شرکت کنید بسیاری از سخنرانها توسط CD و DVD سخنرانیهای ایجاد انگیزه خود را پخش می نمایند. بسیاری از کتابهای خودآموز می توانند شما را در زمینه اعتماد به نفس سازی کمک کنند.
مربیان به رشد استعدادهای شخصی کمک می کنند. اگر مشکلات عمیق تری در ایجاد اعتماد به نفس دارید می توانید از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. افسردگی ، ناراحتی و بیماری می تواند اعتماد به نفس را کم کند.
مثبت فکر کردن و شرکت در جلسات سخنرانیهای ایجاد انگیزه برای اعتماد به نفس سازی کافی نیست.

6. قدم های کوچکی بردارید.
در ادامه ی راه حل تعیین اهداف هنگامی که احساس اعتماد به نفس نمی کنید برداشتن قدمهای کوچک بیشتر این امکان را به شما می دهد که به سطح مطلوب اعتماد به نفس برسید.
به خودتان بگویید که امروز لبخند خواهید زد, با هر کسی که ملاقات می کنید دست خواهید داد و قول دهید که در جلسه بعدی عقاید خود را خواهید گفت.
این احتمال بیشتری دارد که به موفقیت منجر شود و در مسیر اعتماد به نفس شروع خواهد شد تا یک پرش بی پروا یا یک نطق مهم در یک کنفرانس ملی.

7. یک ذهن با اعتماد به نفس را تمرین کنید.
ممکن است این جمله را شنیده باشید (( وانمود کن تا به آن برسی.)). حقیقت این است که شما با رفتار کردن مانند کسی که با اعتماد به نفس است می توانید اعتماد به نفس به دست آورید. نیاز نیست که کسی بداند که شما غلو می کنید. نهایتا” شما به تظاهر نیاز ندارید. موفقیتی که شما از رفتار کردن مانند کسی که با اعتماد به نفس است به دست می آورید در نهایت منجر به اعتماد به نفس واقعی خواهد شد.

8. الگوهای دارای اعتماد به نفس جستجو کنید.
این که آیا شما با همکاران دوستان یا اعضای فامیل یا اشخاص معروف برای الهام گرفتن مراجعه می نمایید جستجوی الگوهای دارای اعتماد به نفس می تواند شما را برای داشتن اعتماد به نفس یاری دهد.
بهتر این است که شما با کسی که می خواهید به عنوان الگوی دارای اعتماد به نفس برگزینید تماسهای واقعی داشته باشید. اما شما هنوز می توانید عقاید اشخاص معروف و استراتژی ایجاد اعتماد به نفس را از طریق مصاحبه ها و کتاب ها به دست آورید.

9. چیزهای جدید آزمایش کنید.
تجارب جدید در دسترسی به اعتماد به نفس کمک خواهد کرد. لازم نیست شما فضانوردی و یا کارهای مهم از این قبیل را بیاموزید. سرگرمی جدیدی را آغاز کردن یا شرکت در یک کلاس به شما در بالا بردن مهارت مورد نظر کمک می کند.

10. از خودتان رضایت داشته باشید.
داشتن یک نظر مثبت نسبت به خود کلید رسیدن به اعتماد به نفس است. شما باید از کسی که هستید خوشحال باشید; از شخصیت تا ظاهر خود, قبل از این که کاملا” اعتماد به نفس را به دست بیاورید.
به دست آوردن اعتماد به نفس به کار سخت نیاز دارد. ولی اگر مرحله به مرحله پیش بروید غیر ممکن نیست .
منبع :robabnaz.persianblog.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *