انرژِی درمانی با دست

انرژِی درمانی با دست
برای همه ما شنیدن در مورد انرژی‌ درمانی و این‌که انرژی چیست، شگفت‌آور است. در این مطلب تمرینات ساده‌ای معرفی شده است که می‌توانند به ما کمک کند این انرژی را احساس کنیم. بسیاری از درمانگران از دستان خود برای دادن مسیرهای انرژی زندگی‌بخش (چی) به بیماران‌ استفاده می‌کنند که در نهایت ذهن و بدن بیماران را درمان می‌کنند، این یک توصیف بسیار ساده است. بیایید و شما نیز این انرژی را تجربه کنید.
تمرین عمومی برای احساس انرژی بین کف دست‌ها بسیار آسان است.
اگر احساس می‌کنید که کمی خسته هستید، ورزش‌هایی معرفی می‌کنیم که به افزایش سطح انرژی شما کمک می‌کنند و در واقع این تمرینات برای کسانی‌ مناسب هستند که می‌خواهند به‌سرعت انرژی خود را افزایش دهند. افزایش انرژی در 7 روز، توصیه هایی برای بازیابی انرژی و حرکت کششی افزایش دهنده انرژی نیز می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.
1-به‌راحتی بنشینید. چشمان‌تان را ببندید و برای استراحت ذهن و بدن خود چند نفس عمیق بکشید.
2-کف دستان خود را در حدود 2 اینچ (5 سانتی‌متر) رو به روی یکدیگر و از هم جدا نگه دارید.
3-دستان خود را همچنان رو به روی یکدیگر نگه دارید و سعی کنید حرکات آرام و کوتاهی را انجام دهید. برای نمونه دایره کوچکی به‌اندازه‌ی 1 اینچ (2.5 سانتی‌متر) با دست راست خود تشکیل دهید و دست‌تان را حول محورش بچرخانید. می‌توانید این حرکت را با دو دست نیز انجام دهید و خیلی آهسته هر دو دست را حول محور دایره‌ی کوچک بچرخانید. هنگامی‌که شما این کار را انجام می‌دهید، ممکن است در کف دست‌های خود احساساتی را تجربه کنید. این را می‌توانید در کف دست یا نوک انگشت‌تان به‌صورت گرما، فشار جزیی، نوعی دافعه مغناطیسی و سوزن‌سوزن شدن احساس کنید. به‌طور معمول احساس می‌کنید که کف دست‌های‌تان دو آهنربا با قطب‌های یکسان وجود دارد که یکدیگر را دفع می‌کنند. مرکز این دافعه دقیق در وسط کف دست‌هاست و به دلیل احساس دافعه، نزدیک کردن دو دست برای‌تان سخت است.
همچنین می‌توانید کف دستان خود را با حرکات آرام به هم دور و نزدیک کنید.
نکته مهم این است که در سراسر طول تمرین روی احساسات بین دو کف دست تمرکز داشته باشید.
انرژی بین دو کف دست را احساس کنید
اگر شما از قوه تجسم بسیار بالایی برخوردار هستید می‌توانید حرکات زیر را به تمرینات خود اضافه کنید.
درحالی‌که کف دست‌های خود را رو به روی یکدیگر نگه داشته‌اید، به‌آرامی یک نفس عمیق بکشید (تنفس شکمی) و تصور کنید که پرتوهای انرژی وارد بدن‌تان می‌شوند، تمام بدن‌تان را پر می‌کنند و داخل شکم‌تان جمع می‌شوند. به‌آرامی شروع به بازدم کرده و تصور کنید که جریان انرژی از شکم به سمت قفسه‌ی سینه می‌رود، از طریق شانه‌ها و بازوها منشعب می‌شود و در کف دو دست و در فضای بین آن‌ها قرار می‌گیرد. با هر تنفس جریان انرژی را افزایش دهید. این تجسم تا حدود زیادی می‌تواند به افزایش انرژی بین کف دستان شما و خود شما کمک کرده، احساس شما را قوی‌تر کند. به‌طور معمول کف دست‌های‌تان شروع به دفع یکدیگر می‌کنند و با هر بازدم این دافعه قوی‌تر می‌شود.
اگر در تجربه اول این احساس را نداشتید، مهم نیست. زیرا بعضی از افراد در مراحل اول انرژی را احساس نمی‌کنند. در زمانی دیگر که کمتر خسته‌اید یا در آرامش بیشتری هستید، این کار را انجام دهید.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *