انرژی درمانی

انرژی درمانی
انرژی درمانی یا شفا از قوانین و انرژیهای طبیعی هستند. در بدن ما نیروهایی وجود دارد كه به ما كمك می‌كند تا بیماریها و زخم‌هایمان خوب شوند، همین انرژی درمانی است. بنابراین انرژی درمانی چیزی جز استفاده از قانون Self healing یا قانون خود بهبودی نمی‌باشد. قانون نیروی حیات و قانون خود بهبودی از اصول انرژی درمانی هستند.
بنابراین انرژی درمانی چیزی جز استفاده از قانون‌های شفای طبیعی نمی‌باشند. گاهاً ممكن است بعضی افراد یا حتی سازمانها با انرژی درمانی مخالفت كنند و یا آنرا رد كنند. انرژی درمانی چیزی نیست كه بشود آن را رد كرد به خاطر همین كسانیكه آن را رد می‌كنند یا اطلاعی ندارند یا اینكه به صلاحشان است انرژی درمانی را رد كنند. به هر حال انرژی درمانی در میان دوستان و مخالفان راه خود را پیدا كرده است.
البته كسانی بوده‌اند كه از موضوع انرژی درمانی و عدم اطلاع مردم از انرژی درمانی سوء استفاده‌های كرده‌اند. اما انرژی درمانی یك مبحث كاملاً علمی است. هر چند در ایران آن را بعنوان یك علم نمی‌شناسند ولی در كشورهای دیگر جز علوم مكمل می‌باشد. زمانیكه ما روشهای درمانی بوعلی سینا را مورد برسی قرار می‌دهیم می‌بینیم كه او نیز از انرژی درمانی بی بهره نبوده است و سعی می‌كند علاوه بر دارو چیز دیگری نیز در اختیار بیمارش قرار دهد تا به بهبودی او كمك كند. بنابراین انرژی درمانی در فرهنگ ایرانی نیز وجود داشته و دارد.
انرژی درمانی معاصر و روشهای كاركردن بر روی انرژیهای بدن بیشتر به بحث چاكراها و هاله‌ها در یوگا و هند بر می‌گردد. آنها معتقدند كه اطراف بدن انسان هاله تابان نورانی وجود دارد كه هر گونه تغییر در یكی در دیگری نیز تغییراتی ایجاد می‌گردد. انرژی درمانی با استفاده از محلهای چاكراها و كانالهای انرژی بر روی سیستم ایمنی و سلامتی افراد تاثیر می‌گذارد. تعداد چاكراهای بدن در سبك انرژی درمانی استاد آرام به 7 عدد تقسیم بندی می‌شوند البته در سبك‌های دیگر به 7 عدد تقسیم می‌شوند كه باید این موضوع را متذكر شوم كه هیچكدام از اینها مخالف دیگری نمی‌باشند. بلكه بستگی به وسعت كار و ظرافت عمل تعداد آنها متفاوت می‌باشند. مثلاً در طب سوزنی تعداد این نقاط به چند هزار تقسیم می‌شوند. انرژی درمانی بر روی نقاط طب سوزنی و كانالهای انرژی كار میکنانرژی درمانی با استفاده از انرژی طبیعی كه به نام پرانا، چی، كی‌یا شی نیز نامیده می‌شود. تاثیرات درمانی می‌تواند داشته باشد، هر كدام از این اسامی در فرهنگ‌های مختلف متفاوت هستند. بنابراین انرژی درمانی در همه فرهنگ‌ها وجود دارد. در فارسی ما آن را به اسم نیروی جان می‌شناسیم. نیروی جان یا دم حیات یا نیروی حیات همان انرژی می‌باشد كه در انرژی درمانی از آن استفاده می‌گردد.
ما در انرژی درمانی می‌آموزیم كه هر اتفاقی كه در بدن صورت می‌گیرد چه بیماری باشد چه خصوصیات و توانایی‌های دیگری كه با كالبد انرژی ما در ارتباط است. به همین دلیل در انرژی درمانی با كار كردن بر روی كالبد انرژی كه بنام هاله می‌شناسند می‌تواند آن را بهبود بخشد. در انرژی درمانی مستقیماً بروی كالبد انرژی كار می‌كنند.
نیروی حیات در انرژی درمانی موجب بهبود سریع‌تر بیماریها می‌گردد. بنابراین این نیرو كه در تمام جهان و هستی پخش گردیده است و در اختیار همگان است می‌تواند در كنترل یا بهبود بیماریها ما را یاری دهد. انرژی درمانی تنها می‌تواند بیماریها یا مشكلات افراد را برطرف كند و قادر به ایجاد مشكل یا گرفتاری برای افراد نمی‌باشد. این نیرو تنها قادر به ترمیم، بهبودی و سلامتی می‌باشد. به همین دلیل با استفاده از قانون انتقال انرژی، در انرژی درمانی خودبخود سرعت بهبودی در افراد افزایش می‌یابد.
بعضی افراد انرژی درمانی را با مسائل متافیزیكی معنوی و كرامات اشتباه می‌گیرند. درست است كه افرادی كه مقدس بوده‌آند یكی از توانایی‌ها و یا خصوصیات آنها شفادهی بوده است. اما انرژی درمانی یك روش و تكنیك می‌باشد. قابل آموزش و یادگیری است و می‌ـوان با تمرین در انجام آن تبحر یافت. این موضوع سالهاست كه ثابت شده است. متوجه شده‌ایم كه با آموزش می‌توانیم این قدرت یا قابلیت را در افراد افزایش دهیم یا بهبود بخشیم. البته در انرژی درمانی هنوز بحث میكروب و ویروس سر جای خود قرار دارند و كسی آنها را رد نمی‌كند. بلكه از قدرت و نیروی بالاتری جهت بهبود سریعتر بدن استفاده می‌كنیم. در انرژی درمانی معتقد هستند كه بدن خودش می‌تواند از پس مشكلات یا بیماریهایش بر آید تنها با كمك كردن به كالبد انرژی می‌توانیم به بدن كمك كنید تا بیماریهایش را سریعتر بهبود بخشد. بنابراین به انرژی درمانی به عنوان یك معجزه نگاهنكنید، بلكه به عنوان یك راه درمانی كه می‌تواند با تمرین و ممارست آن را تقویت كرد.
ما در انرژی درمانی ظاهراً از چیزی استفاده نمی‌كنیم كه به بیمار بدهیم، اما اگر درستتر نگاه كنیم در انرژی درمانی ماده‌ای بنام پلاسما یا بیو پلاسما به بیمار انتقال می‌یابد. این ماده می‌تواند در بهبود سریعتر بدن كمك كند. بنابراین انرژی درمانی چیزی جز استفاده از قوانین طبیعت و بدن در بهبود بیماریها نمی‌باشد.
بعضی از مراكز انرژی درمانی در زمینه درمان مخصوصاً انرژی درمانی تحقیقات زیادی انجام داده‌اند و به كسانی كه با دلیل و برهان چیزی را می‌پذیرند كمك می‌كنند تا با دلیل و تمرین هم بپذیرند و قادر باشند این كار را انجام دهند. به همین دلیل تحقیقات زیادی در مورد بحث انرژی انجام شده است. انرژی درمانی همانند دیگر روشهای درمانی نیازی به اعتقاد ندارد، یعنی ما نیاز نداریم كه حتماً فرد به انرژی درمانی اعتقاد داشته باشد تا نتیجه بگیرد. بلكه انرژی درمانی مثل هر روش درمانی دیگر خودش موثر خواهد بود. بهترین گواه مهم این است كه انرژی درمانی بر روی گیاهان و حیوانات و بچه‌ها قابل انجام است و همانند بزرگسالان موثر واقع می‌شود. البته انرژی درمانی هم هماند دیگر روشهای درمانی می‌تواند تحت تاثیر تلقین قرار گیرد. بهر حال انرژی درمانی هم هماند دیگر روشهای درمانی دارای نظریه‌ها و تكنیك می‌باشد. نظریه انرژی درمانی با انجام آزمون و خطا قابل انجام هستند. ما نباید هر چیزی را قبول كنیم. مخصوصاً در مسائل متافیزیك باید هر چیزی را آزمایش كنیم اگر درست است می‌تواند به ما كمك كند آن را بپذیریم و اگر با انكار كردن چیزی فقط عدم آگاهی خود را نشان می‌دهیم. انرژی درمانی چیزی نیست كه بشود آن را رد كرد. هر كسی می‌تواند با تمرین و ممارست آن را در خود شكوفا و قابل استفاده كند. البته در انرژی درمانی باید به این نكته توجه كنید كه افراد سودجو بسیار هستند و همانطور كه گفته شد بعضی افراد از عدم آگاهی دیگران استفاده می‌كنند و این انرژی جهانی كه در اختیار همگان است را به مبالغ بسیار هنگفت به دیگران می‌فروشند. قیمت‌های بسیار بالای در قبال انرژی درمانی گزارش شده است كه مسئله خیلی جای بحث و احتیاط دارد. اگر شما برای انرژی درمانی می‌روید یا كسی روی شما انجام می‌دهد. باید بستگی به نوع بیماری اثراتش را در چند جلسه ببینیكه خداوند در اختیار تكنیك ما قرار داده است. باید از آن استفاده كنیم تا بتوانیم از داروهایی كه عوارض زیادی دارند رهایی یابیم. البته انرژی درمانی با مصرف هیچ دارویی مخالف نمی‌باشد و اینكه گاهاً شنیده می‌شود اگر دارویی و فلان دارو را استفاده كرده باشید انرژی درمانی تاثیری ندارد،‌ صادق نمی‌باشد. معمولاً اینگونه افراد از تكنیك‌های معدودی اطلاع دارند. آشنایی با تكنیك‌های پیشرفته انرژی درمانی می‌تواند در بهبودی بدن از بیماریهای سخت كمك كند. البته باید متذكر شویم كه انرژی درمانی نوش دارویی نسبت كه بتواند همه بیماریها را از بین ببرد.
وقتی در مورد درمان و انرژی درمانی صحبت می‌كنیم اكثر ذهنها به سمت تومورها و سرطانها معطوف می‌شود كه آیا می‌توان آن را از بین برد. هر چند تحقیقاتی كه در این زمینه انجام داده‌اند نشانگر این است كه انرژی درمانی می‌تواند بر روی سلولهای سرطانی تاثیر گذارد و آنها را از بین ببرد و گاهاً گزارشهایی شده است كه درمانگری توانسته است بیمار سرطانی را بهبود بخشد. هدف انرژی درمانی كمك كردن به بیمار در درمان شدن است. هدف انرژی درمانی مبارزه با روشهای درمانی كلاسیك نمی‌باشد. پزشكان محترم باید متوجه این قضیه بشوند كه انرژی درمانی یا هر روش درمانی مكمل نمی‌تواند جای آنها را بگیرد. البته می‌توانیم این علم كهن و طبیعی را با علم پزشكی كلاسیك با همدیگر استفاده كنیم و مزایا و قدرتهای درمانی آن را استفاده كنیم. اگر هدف بهبودی بیمار باشد لازم است كه ما هر روشی را بیاموزیم تا بتوانیم به انسانهای بیشتری كمك كنیم.انرژی درمانی با هیچ روش درمانی مخالفت یا مبارزه نمی‌كند. اساس انرژی درمانی بر پاكسازی انرژیهای كثیف از بدن و جایگزین كردن انرژیهای تمیز می‌باشد. روشهایی برای تشخیص بهتر در انرژی درمانی بنام اسكن كردن وجود دارد. تكنیك‌های اسكن به ما كمك می‌كند كه مطمئن شویم چه جاهایی از بیمار دچار مشكل شده است. یا چه جاهایی از نظر انرژیكی آسیب دیده است. پس انرژی درمانی برای خود اصولی دارد و كسانیكه ادعا می‌كنند توانایی انجام این روش را دارند باید با تكنیك‌های علمی و عملی آن كاملاً آگاه باشند و بر روی آنها تسلط یابند.
انرژی درمانی علاوه بر تاثیرات درمانی تاثیرات روانی نیز دارد. دوره انرژی درمانی استاد آرام كه براساس تكنیك‌های علمی و عملی پایریزی شده است. از چند سطح تشكیل شده است. سطح اول انرژی درمانی كه قصد آشنایی با انرژی درمانی و توضیح تكنیك‌های ساده و ابتدایی می‌باشد كه هر كسی با كمی تمرین می‌تواند بر روی آن تسلط یابد.
دوره دوم انرژی درمانی ، آشنایی با انرژیهای بسیار قوی جهت درمان سریعتر بیماریهای سخت می‌باشد. در این روش انرژی درمانی بیماریهای سخت آموزش می‌یابند. دوره سوم انرژی درمانی كاركردن بر روی بیمارهای روانی است. بیماریهای روانی از نظر انرژی درمانی به طرز خاصی دچار مشكل انرژیكی می‌گردند. ترمیم كالبد انرژیكی آنها می‌تواند به بهبودی سریع بیماریهای روانی همانند، ترس، حسادت، نفرت، خودخوری، وسواس و غیره كمك زیادی نماید. در سطح چهارم انرژی درمانی از روشهای درمانی كریستال و قدرت انرژیكی آن آشنا می‌شویم. كریستال درمانی قدرت و شدت درمان را افزایش می‌دهد و افراد در این مرحله، تمام روشهایی كه یاد گرفته‌اند را بصورت كاملاً كاربردی تقویت كنند. سطح پنجم انرژی درمانی، دفاع روانی می‌باشد. انرژیهای منفی و مشكل دار بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه از طرف درستان یا دشمنان بسمت ما ارسال میگردند‌، ما باید خود را در برابر اینها محافظت كنیم. فن حفاظت خود در برابر اینها موضوع دوره پنجم می‌باشد. این دوره كاربرد عمومی دارد و همگان می‌توانند از آن استفاده كنند.
از موضوعات جالب انرژی درمانی، خود درمانی است. تمام روشهای انرژی درمانی را می‌توانیم بر روی خودمان انجام دهیم. موضوع دیگر انرژی درمانی كه بعضی ها با دیده شك و تردید به آن نگاه می‌كنند، درمان از راه دور است. یكی از قابلیت‌های انرژی درمانی، درمان از راه دور است. درمان كردن كسی كه ممكن است با ما فاصله زیادی داشته باشد. این تكنیك كاملاً قابل انجام می‌باشد. چگونگی انجام آن را كسی اطلاع ندارد ولی هر كسی كه روشهای درمانی از راه دور انرژی درمانی را انجام داده است متذكر شده است كه همانند تكنیك‌های نزدیك انرژی درمانی موثر می‌باشد. هر چقدر افراد تمرین بیشتری داشته باشند، در انرژی درمانی موفقتر هستند. بنابراین یك درمان گر خوش نیت و خوش اخلاق و مهربان و باتجربه تقریباً می‌تواند بر روی هر بیماری تاثیر خوبی بگذارد. شما می‌توانید با مراجعه به كتابهای استاد آرام اثرات دیگری را از ایشان به چاپ رسانده است كه بیشتر جنبه درمان مكمل را دارد و ارتباط بین روشهای درمانی مكمل را متذكر می‌گردد. یكی از روشهای درمانی دیگری از استاد آرام در تجسم خلاق به چاپ رسیده است روش درمانی مغناطیس درمانی است. این روش درمانی هم كاملاً موثر است و می‌تواند با تقویت سیستم خود بهبودی بدن بر روی بهبودی تاثیر چشمگیری را بگذارد.
بهر حال انرژی درمانی پس از طی شاید ده هزار سال هم اكنون به اینجا رسیده است كه مورد نقد و برسی ما قرار می‌گیرد. این علم كهن همراه با تاثیرات عالی پرانا و انرژی حیات وارد تمام سیستم‌های درمانی ما شده است كه ممكن است از آن اطلاعی نداشته باشیم. اما روشهایی همانند، طب گیاهی، ماساژ، شیاتسو، همیوپاتی، مغناطیس درمانی، روشهای الكساندر، كاپروپرانیك، هاله درمانی، چاكرا درمانی، یوگا درمانی، شفای لمسی، شفای كوانتومی و بسیاری از آنها كه قابل ذكر در اینجا نیستند همه از قوانین پرانا یا انرژی درمانی استفاده می‌كنند. باشد كه انرژی درمانی بتواند زندگی شما را متحول نماید و در درمان بیماریهای خودتان و عزیزانتان شما را یاری دهد.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *