انسانهای موفق و تخیل و رویا پردازی و تصویر سازی ذهنی

انسانهای موفق و تخیل و رویا پردازی و تصویر سازی ذهنی

“هر آنچه را که ببینی ،به دست می آوری”
انسانهای موفق دنیا همیشه رویای خود را در ذهن دارند.آنها مدتها پیش از آنکه دنیا اهدافشان را در دنیای بیرونی ببیند،آن را در ذهن خود و در دنیای درونی دیده اند.یکی از داستانهای مورد علاقه ی من در مورد بیوه ی والت دیسنی است.زمانی که آنها در حال افتتاح پارک EPCOT بودند خبرنگاری به بیوه ی والت دیسنی گفت که چقدر جای او خالی است تا این مراسم را ببیند و بیوه ی والت بی درنگ پاسخ داد:او مدتها پیش از ما این را دیده بود.

بهترین روش برای آنکه با رویای خود زندگی کنید و آن را همیشه در ذهن داشته باشید ، تصویر سازی ذهنی است و برای ثابت نمودن قدرت تصویرسازی ذهنی مثال های زیادی وجود دارد.جک نیکلائوس قهرمان گلف،می گوید که او همیشه یک بار مسابقه را قیل از شروع در ذهن خود بازی می کند.
او تصویرسازی ذهنی خود را اینطور توصیف می کتد:”من حتی در تمرینات ، هرگز به توپ ضربه ای نمی زنم مگر آنکه از آن تصویری شفاف در ذهن خود داشته باشم.در آغاز من توپ را می بینم،گرد و سفید ، دقیقا” آنجایی که باید روی چمن سبز و روشن قرار بگیرد.سپس صحنه عوض می شود ، من توپ را می بینم که به سمت آن محل می رود ، و من مسیر رفتن آن را می بینم.منحنی که توپ باید طی کند را می بینم و سپس یک صحنه ی دیگر باقیمانده ، چوب را عقب می برم و در دنیای واقعی به توپ ضربه می زنم و توپ همان مسیری را می پیماید که من پیش از این در ذهنم دیده ام.”

شبی در سال 1987،جیم کری که جوانی 25 ساله بود و به شدت برای کمدین شدن تقلا می کرد ، سوار بر تویوتای دسته دوم خود مسیر مال هالند (Mulholland Drive ) را در تپه های هالیوود می راند. جیم روی تپه ای نشست و درحالیکه به لس آنجلس (شهر فرشته ها) نگاه می کرد ،آینده ی خود را در ذهنش می ساخت.

جیم برای خود چکی به مبلغ 20 میلیون دلار نوشت و تاریخ آن را جشن شکرگزاری سال 1995 تعیین کرد و زیر آن هم نوشت “به خاطر ایفای نقش در فیلم….”.

داستان از اینجا به بعد بسیار معروف است.در سال 1995 فیلم های جیم کری(“ماسک” و “احمق و احمق تر”) به فروش جهانی 550 میلیون دلار دست یافتند و جیم در روز عید شکرگزاری چک 20 میلیون دلاری خود را دریافت کرد و پیشنهاد های مختلفی به مبلغ 20 میلیون دلار برای بازی در هر فیلم دریافت کرد.

برایان تریسی می گوید ” تمام پیشرفتهای دنیای بیرونی شما ، ناشی از پیشرفت در دنیای ذهنی تان است.تصاویر ذهنی شما مانند مکانیزمی عمل می کنند تا شما در زندگی به گونه ای رفتار کنید تا تصاویر ذهنی شما به واقعیت تبدیل شوند.”

قانون تطابق می گوید که دنیای بیرونی شما با تصاویر دنیای درونی شما مطابقت دارد و قانون تمرکز می گوید آنچه که مدام ذهن انسان را مشغول کند،در واقعیت رخ می دهد.اگر چه شاید شنیدن این دو قانون برای شا کلیشه ای باشد اما این دو قانون علت اکثر موفقیت ها و شکست ها در دنیاست.
افراد موفق پیوسته به انسانهایی فکر می کنند که می خواهند باشند و به زندگی ای که می خواهند داشته باشند.ذهن ناخودآگاه شما بسیار قدرتمند است اما او یک خدمتکار است نه یک رئیس. او شما را به سمتی راهنمایی می کند تا بتنوانید به تصاویری که در ذهن خود دارید جامه عمل بپوشانید.
منبع :ghodratezehneman

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *