انواع خواب ها

خواب‌ها بسیار شخصی هستند. با این حال آن‌ها می‌توانند دارای هر چیز قابل‌درکی باشند. آن‌ها به‌ندرت با رویدادهای ملی یا بین‌المللی یا سایر اتفاقاتی خارج از دلمشغولی‌های فعلی فرد رویابین سر و کار دارند. و آن‌ها غالباً به نظر می‌رسد دارای اهداف و تجارب کم‌ارزشی هستند. رایج‌ترین موضوعاتی که ممکن است در خواب مشاهده کنید، این‌ها هستند: سفرها، خانه‌ها، آب، برهنگی، افتادن، از دست دادن، پیدا کردن، پرواز کردن، تعقیب کردن، از دست دادن دندان، مارها، وفاداری و مرگ. خواب‌های بداقبالی مثل خواب‌های جنسی و خواب‌های حمله به دیگران و غذا و خوردن، خانواده و دوستان (حال یا گذشته) و حیوانات جهانی هستند.

 

 خواب های منابع خارج از این جهان

اگر، همچنان که برخی از افراد معتقدند، ما در زندگی‌های گذشته‌ی خود زندگی می‌کنیم، این می‌تواند برخی از عناصر مبهم‌تر را در خواب‌های ما توضیح دهد. یا شاید ما خواب‌های افراد دیگر را برای خود آن‌ها ببینیم. این می‌تواند شامل چندین کابوسی باشد که تعبیرشان بسیار سخت است. پیشنهاد شده است که حضور سایر موجودات خارجی در خواب‌ها می‌تواند نتیجه‌ی نیروهایی خارج از زمان و سیاره‌ی ما باشد.

 


 خواب های طبیعت جهانی و بدون زمان خواب‌ها

کارهای انجام شده توسط محقق تجربی آمریکایی درباره‌ی خواب، کالوین هال در دهه‌ی 50 و 60 نشان داده است که علیرغم تغییرات بیرونی در شانس و اقبال، موضوعات مشابهی معمولاً در خواب‌های برخی از افراد در طول زندگی‌شان رخ می‌دهد. بنابراین، خواب‌ها ظاهراً دارای یک ویژگی بدون زمان بودن هستند.

 

  خواب های حمله

این موضوع فهمیده شده است که خواب‌های حمله به دیگران برای تعدادی از فرهنگ‌های گوناگون از جمله زولوس جنوب شرقی آفریقا، شمال اروپا و بومیان استرالیایی شایع است. شواهد نشان می‌دهد 50 درصد خواب‌ها دارای حداقل یک عمل پرخاشگری است که از احساسات به شکل خودآگاه بیان‌نشده‌ی خصومت و تهدید تا درگیری و قتل متغیر است.

 

خواب‌های بچه‌ها

تحقیقات نشان می‌دهد خواب‌های بچه‌ها می‌تواند دو برابر خواب‌های بزرگسالان دارای پرخاشگری باشد. بچه‌ها همچنین غالباًٌ خواب مورد حمله قرار گرفتن یا تعقیب شدن توسط حیوانات را می‌بینند.

این حیوانات شامل سگ‌ها، گربه‌ها، تمساح‌ها، گوریل‌ها، مارها و عنکبوت‌هاست. ممکن است در خواب‌ها، حیوانات تجسم آرزوها و ترس‌های خود بچه‌ها باشند.

 

  خواب کابوس‌ها

رویاهای ترسناک معمولاً در نیمه‌ی دوم شب، در طول خواب REM رخ می‌دهند. آن‌ها به افرادی در تمامی سنین از دو ساله به بالا حمله می‌کنند و ظاهراً برای زنان بیش از مردان ایجاد مشکل می‌کنند. این رویاها ممکن است مشکلی را بیان کنند که در زندگی بیداری، فرد به خواب رفته با آن مواجه نشده است.

گفته می‌شود افرادی که از کابوس‌ها رنج می‌برند معمولاً شخصیت‌های بازی دارند- نه فقط باز نسبت به افراد دیگر، بلکه نسبت به آرزوها و ترس‌های خود. این شخصیت‌ها به صورت افراد دارای «مرزهای باریک»، یعنی مرزهای ضعیف‌تر بین انگیزه‌های ناخودآگاه و خصمانه و زندگی‌های خودآگاه آن‌ها توصیف شده‌اند. این به معنی آنست که احساسات خصمانه‌ی آن‌ها می‌تواند آسان‌تر از دفاع روحی و روانی‌شان عبور کرده و به رویاهای‌شان حمله کند.

 

  خواب رویاهای جنسی

این رویاها غالباً امیال جنسی سرکوب شده را به شیوه‌ای واضح بیان می‌کنند. در طول «رویاهای خیس» که غالباً مردان نوجوان آن را تجربه می‌کنند، انزال غیرارادی منی وجود دارد.

 

  خواب های بختک مذکر و بختک مونث

بختک مذکر شیطان مذکری است که به خواب زنان می‌آید و سعی می‌کند با آن‌ها مقاربت جنسی داشته باشد. معادل مونث آن، بختک مونث است. از این شیطان‌ها برای توضیح این حقیقت استفاده می‌شد که افراد دارای رویاهای «نادرستی» از آنچیزهایی هستند که ممکن است نسبت به آن‌ها احساس خجالت کنند. در قرن نوزدهم، نمایش‌های این نوع رویا به شکل گسترده توسط هرزه‌نگارهایی ترویج می‌شد که دوست داشتند از دیدگاه غالب سرکوب و ریای جنسی سود ببرند.

 


رویاهای شایع


• رویاها دارای موضوعات جهانی هستند، از موضوع افتادن تا موضوع حیوانات.
• حمله به دیگران برای رویاهایی در تمامی فرهنگ‌ها و در میان بچه‌ها شایع است.
• برخی افراد موضوعات مشابهی را در رویاهای خود مکرراً در طول زندگی‌شان تجربه می‌کنند.
• کابوس‌ها می‌توانند نماد مسائل حل‌نشده باشند.
• رویاهای جنسی غالباً واضح هستند.

 


 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *