این است قانون بزرگ تلقین!

این است قانون بزرگ تلقین!
عشق و محبت، میزان تلقین پذیری را به اعلا درجه می رساند
به همین دلیل سوژه هایی که برای هیپنوتیزور ارزش و شخصیتی قائلند و یا به آن ها ایمان دارند و یا آن ها را دوست دارند، خیلی زودتر هیپنوتیزم می شوند و خیلی زود تحت تأثیر تلقینات هیپنوتیزم کننده قرار می گیرند و خیلی زود معالجه می شوند.
عوامل دیگری که در تلقین پذیری مؤثر است قیافه، چهره مطبوع، وضع لباس، آهنگ صدا، انتخاب به کار بردن کلمات وضعیت اطاق و محیط می باشد.
رابطه تلقین با فال بیتی- عقیده به فال بینی و پیش گویی در ضمیر مخفی برخی از ملل جهان وجود دارد، در این خصوص مجله زن روز در یکی از شماره‌های خود می نویسد:
«۸۲ درصد آسیایی ها و ۸۷ درصد آمریکایی ها و ۷۹ درصد اروپایی ها به پیش گویی عقیده دارند.»
دکتر مایرز می گوید، اگر بیمار به جادوگری و هیپنوتیزم عقیده مند باشد معالجه اش آسان است، در خصوص فال بینی و پیش گویی هم باید گفت، که اگر مراجعه کننده به فال بین واقعاً عقیده مند باشد و شخص پیش گو و فال بین هم، اگر مرد دانشمند و اهل مطالعه و کمی هم روانشناس باشد در بهبود روحیه مراجعین می تواند خیلی مؤثر باشد، زیرا یک فال بین و پیشگوی واقعی می داند که سخنانش ریشه علمی صد در صد درستی ندارد، ولی می تواند با مهارت و با توجه به وضع ظاهری مراجعه کننده و با در نظر گرفتن اوضاع و احوال، تلقین مؤثر و مفیدی بنماید.
در حادثه زیر ملاحظه می فرمایید که یک تلقین منفی چطور خانم جوانی را دچار بیماری آسم می نماید:
دکتر «وان پلت» در یکی از مقالات خود در مجله «مدیکال هیپنوتیزم» می‌نویسد: بانو «الف» سی ساله از بیماری «تنگ نفس» از سن ۱۸ سالگی شدیداً رنج می برد، در خواب هیپنوتیزم علت بیماری اش کشف شد.
این خانم در سن ۱۷ سالگی با عده ای از رفقا به یک مهمانی دعوت می شوند، در آن جا یکی از میهمانان که تخصصی در فالگیری داشت، درباره سرنوشت میهمانان پیش گویی می کرد، موقعی که نوبت به خانم «الف» می رسد این شخص فالگیر با یک قیافه و خصوصیات خاص پیشگویان و با نگاهی مرموز بدون هیچ دلیلی از پیش گویی درباره این دختر خانم ۱۷ ساله خودداری می نماید. خودداری از پیشگویی(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) هیچ دلیل نداشت، شاید فالگیر خسته شده بوده و شاید منظورش این بوده که این خانم و باقیمانده زودتر رفع مزاحمت نمایند.
دوشیزه «الف» و رفقایش تصور غلطی می کنند که حتماً حادثه ناگوار و بدی در پیش بوده که این فالگیر فال او را نگرفته است و نخواسته است خبر ناگواری را به او بدهد.
مدتی از این جریان می گذرد و دوشیزه «الف» با یکی از اقوامش که دچار بیماری تنگ نفس بوده زندگی می نماید. خانم «الف» با خود می اندیشد که تنگ نفس در خانواده ایشان ارثی است، و نتیجه می گیرد ک این بدبختی خانوادگی است و تصور می کند که چیش گو متوجه این جریان شده و به همین دلیل فال او را نگرفته است.
از ان روز به بعد روز به روز نگرانی و اضطراب خانم «الف» بیشتر می شود، و از تنگ نفس می ترسد، تا این که احساس می کند که دچار تنگ نفس شده، ترسش بیشتر می شود و ترس بیشتر موجب بیماری تنگ نفس بیشتر می شود و در نتیجه یک دور و تسلسل شیطانی یا به اصطلاح پزشکان دایره معیوب به وجود می آید.
بالاخره پس از ۱۳ سال رنج و مشقت و بیماری از تنگ نفس در سن سی سالگی به وسیله هیپنوتیزم معالجه می شود:
اولاً – آگاهی لازم نیست که تلقین شفاهی و حرفی باشد، زیرا آن فالگیر هیچ حرفی نزده بود که مثلاً شما مبتلا به آسم خواهی شد. در واقع فالگیر عملاً حادثه بدی را درباره خانم «الف» به زبان نیاورده بود و فقط از حزف زدن و پیشگویی کردن خودداری کرده بود. آن خانم و دوستانش خود به خود و غیر مستقیم نتیجه گرفته بودند که حادثه ناگواری در پیش است.
ثانیاً – آن خانم فوق العاده «تلقین پذیر بود» به نحوی که با دیدن یکی از اقوامش مبتلا به تنگ نفس شده بود، و مانند برخی اشخاص به محض این که می بینند و می شنوند که شخصی از سردرد شکایت می کند، فوراً آن ها هم دچار سردرد می شوند.
ثالثاً به علت عقیده باطنی و ناخودآگاهی که برخی اشخاص به فالگیرها دارند. سخت تحت تأثیر فالگیرها قرار می کگیرند و بدین ترتیب می بینیم که فالگیری با تلقین چه رابطه زیاد و مؤثر دارد.
منبع :http://hipnotism.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *