بالاترین اعتماد به نفس اختلال خودشیفتگی

بالاترین اعتماد به نفس اختلال خودشیفتگی
اعتماد به نفس یکی از مهمترین و در بعضی از مواقع دردناکترین حسی می شود که افراد را بسیار ناراحت می کند. خوب بسیاری از افرادی که اضطراب و وسواس را تجربه می کند از این مسئله ناراحت هستند که چرا در بعضی از مواقع احساس می کنند که اعتماد به نفس کمی دارند.

البته مسئله تربیت خانوادگی یکی از مهمترین عوامل تقویت این حس در افراد است. فرزندانی که حمایتهای عاطفی مناسبی از خانواده اشان دریافت کرده اند اعتماد به نفس بیشتری در زندگی نسبت به خود و شرایطشان احساس می کنند.

در تحقیقات بسیاری که از افراد مختلف صورت گرفته شده به این نتیجه رسیده اند که اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که برای افراد مختلف تاثیرات مختلفی دارد.

مثلا شما شاید مرتبا نگران این باشید که باعث ایجاد خطا و کار اشتباهی شوید یا ممکن است که از عهده ی کاری به خوبی برنیایید یعنی اینکه به خودتان و تواناییتان اعتماد نمی توانید داشته باشید.

حالا در این پست می خواهم شما را با قویترین افراد در زمینه اعتماد به نفس آشنا کنم که متاسفانه این افراد هم دچار اختلال شده اند کلا هر حس انسانی که دچار اختلال شود خوب نیست. بگذریم…..

این افراد که بالاترین اعتماد به خودشان را دارند در دنیا به افراد خود شیفته ( یا اصلاح انگلیسیش Narcissistic) شناخته می شوند. این افراد کاملا به خودشان در همه شرایط اعتماد به نفس کاملی دارند. شاید بپرسید که این حالت که بسیار خوب است اما افرادی که دچار اختلالات مختلفی هستند می دانند که با داشتن هرگونه اختلالی زندگی متفاوت تری را تجربه خواهند کرد.

مثلا می گویند که مردها بیشتر دچار اختلال خودشیفته گی می شوند.

می گویند که تک فرزندی و در اختیار قرار گذاشتن تمام امکانات برای کودک می تواند عامل های تحریک کننده برای این اختلال باشد. تائید و تشویق زیاد کودکان می تواند محرکی برای این نوع اختلال باشد ظاهرا این مسئله ی کلی حضرت علی که می گوید بهترین کارها حد مابین است(خیر الامور اوسطها) در همه چیز می تواند صادق باشد.

می گویند در زندگی مشترک با فرد خودشیفته هیچ برتری و اعتمادی به همسر در زندگی زناشویی نمی دهند و اولویت خودشان را در همه شرایط بالاتر از همسر خود قرار می دهند.

افراد خودشیفته حتی از انتقاد هم لذت می برند.

افراد خود شیفته خود را بسیار کامل می بینند و همانطوریی که می دانیم در این دنیا همیشه دست بالای دست بسیار زیاد است بنابراین اگر فرد خود شیفته دچار حسادت با فردی شود زندگی بسیار سختی برای خود و آن فرد خواهد ساخت. مسائل مختلفی است که در این زمینه پیش میاید

حتی در بعضی از جرم های اتفاق افتاده، به این مسئله بسیار رجوع می شود شجاعت و حس برتری و کامل بودن مهمترین پارامتری است که در این افراد مشاهده می شود.

من به شخصه علاقه ای ندارم که فرم های خودشناسی و روانشناسی را در وبلاگم قرار دهم چون تشخیص درست و منطقی هر کدام از اختلالات توسط دکتر روانشناس صورت می گیرد و متاسفانه اگر فرمهای مختلف روانشناسی در اختیار افراد قرار گیرد بعضی از مواقع افراد خود را دچار بدترین حالات تصور می کنند که به همین جهت همیشه سعی می کنم از اینکار دوری کنم.

اما در مورد اختلال خودشیفته گی می خواهم در ادامه تست خودشناسی مربوط به این نوع اختلال را برای شما بیاورم تا مشاهده کنید که این افراد چه حس خودباوری بالایی دارند که همگی این حسها ریشه ذهنی دارد.

اعتماد به نفس و داشتن شجاعت بهترین هدیه ای است که هرکسی می تواند داشته باشد اما آن هم حدی دارد!
منبع :panic-attack

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *