با این مواد غذایی استرس را کاهش دهید

با این مواد غذایی استرس را کاهش دهید
همه ما به نوعی درگیر تنش های زندگی هستیم.تنش های که به دلایل مختلفی در زندگی ما حضور می یابند و از آن رنج می بریم.تمام علت های آن نیز پشت سبک زندگی سریع و گیج کننده امروزه ما ایجاد می شود.گاهی مقابله با آن آسان است و گاهی هم سخت.

با این مواد غذایی استرس را کاهش دهیداین تنش ها و استرس ها نه تنها بر روان ما تأثیر منفی می گذارند، بلکه حتی بر جسم ما نیز تأثیر دارند.جالب است بدانید در این شرایط بدن برای عملکرد بهتر به مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد.شاید تا کنون روش ها و راه های مختلفی را برای مقابله با استرس امتحان کرده باشید، یا مفید بوده و یا نه. ما در این مطلب می خواهیم مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که به کاهش استرس شما کمک کرده و اثرات منفی آن را نیز خنثی می کند.

زغال اخته

زغال اخته یکی از بهترین مواد غذایی برای از بین بردن استرس است.زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به نوبه خود استرس را کاهش می دهد. برای اطمینان از خواص درمانی آن، هر روز یک فنجان زغال اخته مصرف کنید، تا به خوبی متوجه تغییرات شوید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین B است که به نوعی ویتامین تسکین دهنده استرس نامیده می شود.علاوه بر این، کلم بروکلی حاوی اسید فولیک است که آن هم بخشی از خانواده ویتامین B محسوب می شود.اسید فولیک به تسکین استرس، اضطراب، وحشت و حتی افسردگی نیز کمک می کند.سعی کنید کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود جا دهید.می توانید آن را به صورت خام و یا به صورت سرخ شده همراه سبزیجات دیگر مصرف کنید.یا حتی می توانید آن را با گوشت قرمز تفت دهید و میل کنید.

موز

موز سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که به کاهش استرس کمک زیادی می کند.موز همچنین در آرام کردن ذهن نیز نقش بسزایی دارد زیرا سرشار از تریپتوفان است.تریپتوفان یک اسید آمینه است که متشکل از سروتونین (هورمون احساس خوب) و ملاتونین (هورمون خواب) می باشد.

سبزیجات برگ سبز

به یاد دارید پدر و مادرها همیشه به ما گوشزد می کردند که سبزیجات برگ دار سبز را بیشتر و بیشتر مصرف کنیم؟ حتما” آن ها هدف داشتند.سبزیجات برگ سبز، علائم استرس را کاهش می دهند. بعضی از آن ها مانند اسفناج و کلم پیچ، دارای اثر آرامش بخش هستند و همچنین حاوی منیزیم نیز می باشند.

آووکادو

هر چه از خواص آووکادو بگویم، کم گفته ایم.آووکادو حاوی مقدار قابل توجهی امگا ۳ است.همچنین حاوی پتاسیم بوده که به کاهش فشار خون کمک می کند و به همین خاطر می توان گفت تا حدودی در کاهش استرس نقش دارد.

شکلات تلخ

تعداد کسانی که عاشق شکلات تلخ هستند، کم نیست! شما چطور؟ شکلات تلخ اساساً برای سلامتی بسیار مفید است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به بهبودی حال شما کمک کند.شکلات تلخ حاوی ۷۰% کاکائو است پس مراقب باشید در خوردن آن زیاده روی نکنید.

شیر

شیر هم یکی از مواد غذایی تسکین دهنده استرس است.شیر حاوی ویتامین B، پروتئین و کلسیم است به همین دلیل نوشیدن یک لیوان شیر در روز برای سلامتی شما مفید است و حتی قند خون را نیز تثبیت می کند.سعی کنید روزانه یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید.

آجیل

به جرأت می توان گفت آجیل ها یکی از عالی ترین گزینه ها برای کاهش استرس است.آجیل یک منبع غنی از سروتونین – تریپوفان و ویتامین های B، ویتامین E، منیزیم و روی هستند.ویتامین B و منیزیم روی خلق و خو تأثیر مثبتی دارند و با افزایش سروتونین استرس را کاهش می دهند.همچنین اثبات شده که روی با برخی از اثرات استرس مبارزه می کند.ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان مهم است که رادیکال های آزاد مربوط به استرس و بیماری های قلبی را از بین می برد.

پرتقال

ویتامینC نیز تأثیر بسیار زیادی بر کاهش استرس دارد و چه منبع بهتری از پرتقال که سرشار از ویتامین C است. برای کاهش استرس می توانید حداقل یک پرتقال در روز مصرف کنید.

آب

خواص آب را نمی توان با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد! جای تعجب نیست که همیشه مصرف آب را به شما گوشزد می کنند.مزه مزه کردن آب هر چند دقیقه یکبار به صورت عجیبی به دور نگه داشتن استرس کمک می کند. در حقیقت کم شدن آب بدن می تواند به نوعی دلیل استرس باشد.بنابراین، اگر شما آب بدن را حد تعادل نگه دارید، قطعاً یکی از فاکتورهایی که به استرس منتهی می شود را حذف خواهید کرد.پس هر وقت یک روز کاری خسته کننده داشتید یک لیوان آب بنوشید.

منبع :elmevarzesh

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *