با صرف صبحانه بر استرس غلبه کنید

متخصصان انگلیسی معتقدند که با مصرف صبحانه، استرس کاهش می‌یابد.

مطالعات متخصصان انگلیسی نشان می‌دهد که نخوردن صبحانه موجب افزایش کلسترول بد خون (LDL) شده و خطر بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش می‌دهد.

همچنین خوردن صبحانه یکی از مهم‌ترین اصول در کنترل وزن و پیشگیری از چاقی است، زیرا گرسنگی زیاد در طول روز را مهار کرده و متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند.

این پژوهشگران معتقدند که با مصرف صبحانه، استرس کاهش یافته و یادگیری، عملکرد شناختی، تصمیم‌گیری، حافظه و تمرکز بهبود قابل ملاحظه‌ای می یابد.

این وعده غذایی باید 25 تا 35 درصد کالری مورد نیاز روزانه را تشکیل دهد.

همچنین محققان ایتالیایی معتقدند که استفاده از بازی‌های فعال ویدیویی و شبیه‌سازی ورزش‌هایی نظیر اسکی یا فیتنس به بهبود توانایی فیزیکی در بیماران مبتلا به ام‌.اس کمک می‌کند.

طبق نتیجه تحقیقاتی که در مجله مدیکال رادیولوژی منتشر شده‌ است، انجام بازی‌های فعال ویدیویی به افزایش تعادل و تمرکز حرکتی در بیماران مبتلا به ام‌.اس کمک می‌کند.

این بیماری که دلیل ابتلا به آن هنوز مشخص نیست به تدریج توانایی حرکت‌ را از فرد گرفته و باعث خستگی، ضعف عضلانی و دردهای شدید جسمانی در فرد می‌شود. محققان پس از ام‌.آر‌.آی مغز 27 بیمار مبتلا به ام‌.اس‌ که به مدت 12 هفته‌ هر روز فعالیت بدنی داشتند متوجه بهبود تعادل و تمرکز در رفتار این بیماران شدند.

افزایش تحرک بدنی به کاهش تعداد مبتلایان و علایم بیماری کمک می‌کند. پیش از این در سال 2010 نیز بررسی‌های محققان نشان داده‌ بود عملکرد مغزی بیماران مبتلا به ام‌.اس که ایروبیک یا فیتنس کار می‌کردند در مقایسه با آن دسته‌ که تحرک نداشتند بهتر است.

همچنین بررسی‌ها نشان داده مغز بیمارانی که فعالیت بدنی دارند در مقایسه با بیمارانی که فعالیت کمی دارند سالم‌تر است و صدمه کمتری خورده است.

منبع :سلامت نیوز

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *