برای حفظ و آرامش اعصاب، کلسیم بدن باید کنترل شود

برای حفظ و آرامش اعصاب، کلسیم بدن باید کنترل شود
به اعتقاد محققان برای حفظ و آرامش اعصاب، کلسیم بدن باید کنترل شود که این وظیفه در بدن به غده‌های پاراتیروئید سپرده شده است.
غده‌های پاراتیروئید چهار غده کوچکی هستند که در طرفین غده تیروئید قرار گرفته‌اند و وزن تمام آنها فقط نیم گرم است ولی چون اعمال مهمی در بدن ما انجام می‌دهند این است که جلب توجه کرده و در اینجا اهمیت کار آنها برایتان شرح داده می‌شود.

غده‌های پاراتیروئید در بدن حافظ تهیه و پخش کلسیم هستند و از جایی این کلسیم را استخراج کرده و به جایی که لازم است می‌رسانند و خلاصه سوراخی را باز کرده و منبع کلسیم را از آن خارج می‌کنند و سوراخ دیگری را بسته و مواد کلسیمی را در آنجا محفوظ نگه می‌دارند.
اگر مقدار کلسیم خون کم شود فورا بیماری گریپ و زکام و آسم و ضعف عضلات به ما دست می‌دهد و چنانچه مقدار کلسیم و فسفر در خون بی‌نهایت کم شود بیماری عصبانیت مزمن بر وجود ما غلبه می‌یابد، پس برای حفظ و آرامش اعصاب و سلامتی کامل بدن باید خون ما ذخیره کافی کلسیم داشته باشد.
بزرگی غده کوچک
چون غده‌های پاراتیروئید که بی‌اندازه کوچک و سبک‌وزن هستند این وظیفه سنگین و مهم را به عهده دارند، باید غذای کافی به آنها رسانده و غذاهایی مصرف نمود که داری مقدار کافی کلسیم باشد و در این مورد شیر مقوی و پنیر غذای طبیعی و سرشار از کلسیم هستند.
قرص کلسیم مخلوط با ویتامین D مصرف کنید، زیرا اگر کلسیم بدون ویتامین D مصرف شود، بدن آن را هضم و جذب نمی‌کند.
فراموش نکنید که آفتاب بهترین منبع طبیعی و قوی ویتامین D است.
غده وحشت و ترس
اگر در حوادث ناگوار فردی ضعیف و سست هستید توجه بیشتری به غده‌های فوق‌کلیوی خود داشته باشید.
غده‌های فوق‌کلیوی دو تا هستند و هر یک از این دو غده حدود 15 گرم یعنی سه مثقال وزن دارند و به شکل کلاهی روی کلیه‌ها قرار گرفته‌اند.
غده‌های فوق‌کلیوی، هورمونی به نام آدرنالین تولید می‌کنند و به نام غده آدرنال نیز معروف هستند.
وقتی انسان در مقابل یک حادثه وحشتناک خود را باخت و متاثر شد هورمون آدرنالین وارد خون می‌شود و قوای ما را در مقابل اثرات شوم آن حادثه حفظ می‌کند. اگر این غدد خوب کار نکنند و در برابر اثرات شوک، هورمون آدرنالین به اندازه کافی وارد خون نسازند به زودی یک حالت ضعف و سستی ما را فرا خواهد گرفت و نخواهیم توانست در مقابل مصائب ناگوار و غیرمترقبه و حوادث زندگانی مقاومت نماییم.
به طور خلاصه باید گفت؛ غدد فوق‌کلیوی توانایی دارند از سموم خطرناکی که در بدن تولید می‌شود جلوگیری کنند و آثار آن را خنثی سازند. با وجود این‌که علم و دانش پزشکی تاکنون موفق نشده است تمام اسرار کار این غدد را فاش کند و محققان تاکنون به تمام رموز کار آن آگاهی نیافته‌اند، با این حال می‌دانیم، نیکوتین و سرب و مواد شیمیایی دیگری، مضر به حال این غدد هستند و همچنین غذایی که از جهت مواد مغذی و جذب‌شدنی متعادل نباشد به طور قطع آثار بدی در سلامت این غدد دارد.
من و شما بسیاری از اشخاص را دیده‌‌ایم و می‌بینیم که هنوز در مراحل جوانی هستند و موهای سرشان خاکستری و به قول معروف فلفل‌نمکی می‌شود. این سفیدی موی بی‌موقع در این اشخاص علامتی از بدکار کردن غدد فوق‌کلیوی در بدن آنهاست.
برای حفظ سلامتی غده‌های فوق‌کلیوی باید به غذای خودمان حداکثر مواد سفیده‌ای و به مقدار کافی نمک و همچنین ویتامین‌های A و C و مخصوصا تمام ویتامین‌های دسته B را وارد کنیم، زیرا ویتامین C در رفع سموم و ویتامین A در جلوگیری از احتقان خون و ویتامین‌های B برای تولید آدرنالین تاثیر بسیار مهمی در غدد فوق‌کلیوی دارند.
دیابتی‌ها، ویتامین B را جدی بگیرید
بیماری قند یا دیابت از جمله بیماری‌هایی است که افراد بسیاری در جامعه به آن مبتلا هستند. غده لوز‌المعده عامل اصلی تنظیم قند بدن است که اگر مختل شود، گرفتاری‌ها شروع خواهند شد.
غده لوزالمعده هورمونی می‌سازد به نام انسولین که قند و گلیکوژن (Glycogene) یا نشاسته حیوانی را هضم و ذخیره کرده و احتیاج بدن را رفع می‌کند. یعنی وسیله می‌شود تا بدن بتواند به اندازه کافی قند ذخیره کند. وقتی غده لوزالمعده اختلالی یافته و بیمار گردد دیگر نمی‌تواند انسولین ترشح کند و در نتیجه قند وارد ادرار شده و دفع می‌گردد و تولید بیماری دیابت یا قند می‌کند.
این غده حیاتی و مهم که به شکل خوشه‌ای است، چندین سانتی‌متر طول دارد و در وسط حفره شکم واقع شده است و علاوه بر ترشح هورمون انسولین، مواد حلال یا آنزیم تولید می‌کند. بعد آن مواد رابه قسمت فوقانی روده بزرگ می‌رساند و در تسهیل هضم و تحلیل مواد سفیده‌ای و مواد چربی و قند و نشاسته کمک موثری می‌نماید.
با این‌که محققان هنوز به طور دقیق و کامل علت یا علت‌های بیماری قند را نمی‌دانند ولی می‌دانیم که اسراف و زیاده‌روی در مصرف مواد قندی و چربی غده لوزالمعده را از کار انداخته و از ترشح معده و تولید انسولین جلوگیری می‌کند. مقدار کافی تمام ویتامین‌های B غذایی است که برای تقویت و به کار انداختن غده لوزالمعده و ساختن انسولین طبیعی کمک می‌کند. پس موادی که دارای ویتامین B می‌باشند باید در غذای روزانه خود وارد کنیم و این مواد عبارت است از ماست، جوانه گندم و مخمر آبجو که هر روز یک فنجان کوچک جوانه گندم و یک قاشق پر سوپخوری مخمر آبجو (اگر به شکل گرد باشد) باید مصرف کرد. زیرا این دو غذا هیچ‌گونه مواد نشاسته‌ای ندارند و می‌تواند به خوبی کسالت فردی را که مبتلا به بیماری قند و دیابت است شفا دهد.
منبع :robabnaz

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *