برای پول دار شدن شغل مناسبی را انتخاب کنید

برای پول دار شدن شغل مناسبی را انتخاب کنید

موفقیت، در هر شغل خاصی، از یک جهت، به دارایی ها و مایملک شما بستگی دارد و در یک حالت پیشرفته‌ تر، موفقیت به امکاناتی بستگی دارد که در آن شغل خاص مورد نیاز است.

بدون داشتن امکانات موسیقایی خوب و مناسب، هیچکس نمی‌تواند به یک معلم موسیقی موفق تبدیل شود. بدون امکانات مکانیکی خوب و پیشرفته، هیچ کس نمی‌تواند در شغل مکانیکی به موفقیت‌های بزرگ برسد. بدون داشتن مهارت و امکانات تجاری، هیچکس نمی‌تواند در فعالیت تجاری خود به موفقیت برسد.

 

اما داشتن امکانات مورد نیاز در هر شغل خاصی در یک حالت پیشرفته تر متضمن ثروتمند شدن فرد نیست. موسیقیدانانی وجود دارند که دارای استعداد فوق العاده‌ای درعرصه موسیقی هستند اما با این وجود همچنان فقیر مانده‌اند. آهنگران، نجاران و افراد دیگری در حرفه‌های مختلف وجود دارند که دارای توانایی و مهارت‌های فنی بالایی هستند اما هیچگاه ثروتمند نشده‌اند. و بازرگانانی نیز وجود داشته اند که علیرغم داشتن امکانات خوب و مساعد برای انجام معامله و تجارت با دیگران همیشه شکست خورده‌اند.

امکانات مختلف تنها در حکم وسیله هستند. داشتن وسایل خوب ضروری است اما شیوه درست و صحیح استفاده از این وسایل نیز به یک اندازه مهم است. شما می‌توانید یک اره تیز، یک خط کش و کمی چوب محکم و سخت و چیزهای دیگری که برای ساخت یک مبلمان ضروری است بردارید و یک مبلمان زیبا درست کنید.

اما فرد دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که همین وسایل را بردارد و مشغول به کار شود تا مبلمانی مشابه همین را بسازد اما حاصل کار او چیزی جز یک کار سرهم بندی شده نباشد. در واقع، او نمی‌داند که چگونه از وسایل و امکانات مناسبی که در اختیار دارد به شیوه موفقیت آمیزی استفاده کند.

امکانات مختلف و گوناگون ذهن ما در حکم وسایلی هستند که به وسیله آنها می‌توانیم کار خود را که همانا ثروتمند شدن است انجام دهیم. در نتیجه، اگر وارد شغلی شوید که با وسایل ذهنی خوب و مناسبی مجهز شده باشید رسیدن به موفقیت برای شما سهل و آسان خواهد بود.

اگر بخواهیم در کل صحبت کنیم، شما در شغلی که از بهترین امکانات استفاده می‌کنید یعنی شغلی که طبیعتا مناسب شماست بهترین بازدهی و کارایی را خواهید داشت. اما محدودیت‌هایی نیز در این راه وجود دارد. هیچ کس نباید به واسطه وجود توانایی‌های مادرزادی که دارد شغل خود را همیشه ثابت و دائمی بداند.

شما در هر شغلی می توانید ثروتمند شوید زیرا حتی اگر استعداد مناسب آن شغل را نداشته باشید می‌توانید آن استعداد را در خود پرورش دهید. این گفته صرفا بدین معنی است که شما باید به جای محدود کردن خود به استفاده از وسایلی که توانایی استفاده مادرزادی از آنها را دارید، همانطور که در مسیر کاری خود پیشرفت می‌کنید وسایل مناسب کار خود را نیز ایجاد کنید. موفقیت در حرفه‌ای که شما از قبل دارای استعداد بالایی در آن بودید بسیار آسانتر خواهد بود. اما شما می‌توانید در هر حرفه‌ای موفق شوید زیرا اگر استعداد و توانایی‌های لازم برای انجام آن کار را نداشته باشید حداقل می‌توانید آن استعداد اولیه را در خود رشد و توسعه دهید و بدانید که هیچ استعداد و مهارتی وجود ندارد که شما حداقل‌‌های اولیه را برای فراگیری آن دارا نباشید.

اگر آن کاری را انجام دهید که بیشتر مناسب شماست و به روحیات و خلقیات شما نزدیک است پس می توانید بر حسب تلاش و فعالیت خود به راحتی به ثروت برسید اما اگر آن کاری را انجام دهید که دوست دارید با رضایتمندی بیشتری ثروتمند خواهید شد.

انجام آنچه که دوست داریم انجام دهیم زندگی است و اگر مجبور شویم تا برای همیشه کاری را انجام دهیم که دوست نداریم و نتوانیم کاری را که دوست دوست داریم انجام دهیم رضایت حقیقی هیچگاه در زندگی ما حاصل نخواهد شد. داشتن تمایل و خواسته برای انجام کاری دلیل این مسئله است که شما در درون خود نیرو و قدرتی دارید که می‌تواند آن کار را انجام دهد.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم ؟ با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *