برنامه ریزی برای ثروتمند شدن

برنامه ریزی برای ثروتمند شدن

همه آنچه که از راه بزرگی، خدمت و تلاش بی شائبه انسان در راه ثروتمند شدن بدست  می‌آید بدلیل آن است که استفاده از وسایل و امکاناتی که فقط توسط ثروت بدست می‌آید دسترسی به همه چیز را ممکن می‌کند. دوباره تکرار می‌کنم که هدف شما برای ثروتمند شدن می‌تواند هدفی بزرگ یا شرافتمندانه‌ باشد و شما باید توجه خود را بر روی تصویری از ثروتمند شدن که در ذهن خود ایجاد کرده‌اید معطوف کنید و هر آنچه که این تصویر را تیره و تار می‌کند و شما را از رسیدن به اهدافتان باز می‌دارد از ذهن خود پاک کنید.

 

بعضی افراد فقیر می‌مانند زیرا هیچگاه به این حقیقت توجه نمی‌کنند که برای آنها ثروت کافی بر روی زمین وجود دارد و این موضوع را می‌توان با نشان دادن راه‌های رسیدن به ثروت هم شخصا و هم عملا به آنها یاد داد.

بعضی دیگر نیز فقیر می‌مانند زیرا هنگامی که آنها احساس می‌کنند که راه برون رفتی برای بیرون آمدن از فقر وجود دارد آگاهانه آنقدر سست و تنبل می‌شوند که نمی‌توانند تلاش ذهنی لازم را برای پیدا کردن آن راه حل انجام دهند.

 به همین خاطر، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید به وجود آوردن این میل و خواسته –  رسیدن به ثروت – از طریق نشان دادن سعادت و خوشبختی است که در نتیجه ثروتمند شدن برای انسان به وجود می‌آید.

بعضی افراد فقیر می‌مانند زیرا اگرچه که به شناخت نسبی از این علم دست یافته‌اند اما آنها آنقدر در تئوری‌ها و نظریه‌های پیچیده غرق ‌شده‌اند که نمی‌دانند کدام مسیر را انتخاب کنند. آنها ترکیبی از سیستم‌ها و نظریه‌های گوناگون را آزمایش می‌کنند و در همه آنها شکست می‌خورند.

به همین خاطر، یکبار دیگر تاکید می‌کنم که بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که راه درست را هم شخصا و هم عملا به این افراد نشان دهید. انجام این کار ولو اندک ارزشی به مراتب بیشتر از امتحان کردن تمامی این نظریه‌ها دارد.

بهترین کاری که شما می‌توانید برای کل جهان هستی انجام دهید این است که انسانی کامل و برتر را از خود بسازید و به همه نشان دهید.

شما می‌توانید به خدا و بشریت از طریق ثروتمند شدن خود خدمت کنید یعنی از طریق شیوه خلاقه و ایجادی و نه شیوه رقابتی ثروتمند شوند.

اجازه بدهید مطلب دیگری را ذکر کنم. پیش از این نیز ذکر کردم که این کتاب به طور مفصل اصول علم ثروتمند شدن را تشریح می‌کند و اگر درستی و صحت این اصول بر همگان ثابت شود شما نباید هیچ کتاب دیگری را در این مورد مطالعه کنید.

عبارتی که در ادامه می‌آید ممکن است کمی کوته بینانه و خود خواهانه به نظر برسد اما به آن کمی فکر کنید: در ریاضی هیچ شیوه علمی دیگری برای محاسبه اعداد به جز جمع، تفریق، ضرب و تقسیم وجود ندارد. به عبارت دیگر، از هیچ شیوه محتمل دیگری در ریاضی برای محاسبه اعداد به جز این چهار عمل نمی‌توان استفاده کرد.

به جز یک فاصله کوتاه بین دو عدد راه‌های دیگری نیز وجود دارد. فقط یک راه برای علمی فکر کردن وجود دارد و آن فکر کردن به شیوه‌ای است که از طریق مستقیم‌ترین و ساده ترین مسیر شما را به هدف می‌رساند. هیچکس تا به امروز نتوانسته است همچون این کتاب اصول علم ثروتمند شدن را ساده و همه فهم ارائه دهد.

 اصولا سیستم‌ها و نظریه‌های دیگر مملو از بحث‌های غیر ضروری است. هنگامی که عمل به مطالب این کتاب را آغاز می‌کنید همه تئوری‌ها و نطریه‌های دیگر را به کناری بگذارید و آنها را کاملا از ذهن خود خارج کنید.

این کتاب را هر روز بخوانید. با خود همه جا به همراه داشته باشید. آن را به حافظه خود بسپارید و به هنگام مطالعه این کتاب به سیستم‌ها و نظریه‌های دیگر فکر نکنید. اگر هم این کتاب را مطالعه بکنید و هم به نظریه‌ها و سیستم‌های مخالف آن توجه کنید به تدریج دچار شک و تردید و عدم اطمینان خواهید شد و سستی و تزلزل به افکارتان راه پیدا خواهد کرد و سپس شکست را در انجام کارهای خود تجربه خواهید کرد.

بعد از آنکه به راهنمایی‌های این کتاب عمل کردید و ثروتمند شدید می‌توانید تا هر اندازه که دوست داشتید سیستم‌ها و نظریه‌های دیگر را نیز مطالعه کنید.

فقط خوشبینانه ‌ترین و مثبت ترین اخبار جهان را پیگیری کنید- اخباری که با تصاویر ذهنی شما سازگار باشد. همچنین، ذهن خود را با حکمت اشراق (theosophy)، روح گرایی یا  مطالعات مشابه مشغول نکنید. شاید مردگان هنوز زنده باشند و در همین نزدیکی‌ها حضور داشته باشند اما اگر آنها زنده هستند، پس آنها را تنها بگذارید و فقط به کار خود برسید.

 

هر کجا که ارواح مردگان قرار داشته باشند، آنها کار خود را انجام می‌دهند و ما هیچ گونه حقی برای دخالت در کار آنها نداریم. ما نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم و در عین حال در این مسئله شک و تردید وجود دارد که آنها بتوانند به ما کمک کنند و حتی اگر آنها بتوانند به ما در جهان مادی کمک کنند آیا ما هیچ حقی برای وارد شدن به خلوت آنها داریم.

تفکر به مردگان و زندگی پس از مرگ را به کناری بگذارید و به این مسئله مهم زندگی خود توجه کنید: ثروتمند شوید. اگر شما به تدریج با چیزهایی از این دست که در صحت و سقم آنها شک و تردید قطعی وجود دارد خود را مشغول کنید، در واقع، با جریان‌های مخالفی ذهن خود را مشوش کرده‌اید که قطعا شما را از رسیدن به موفقیت در زندگی باز می‌دارند.

حال عبارت‌های زیر را که در فصل گذشته مطرح کردم یکبار دیگر ارائه می‌کنم:

یک ماده متفکر و هوشمند وجود دارد که از آن همه چیزها ساخته می‌شود. این ماده متفکر در حالت اصلی خود رخنه و نفوذ می‌کند و فضاهای میانی جهان را پر می‌کند.

تفکر و اندیشیدن به این ماده آنچیزی را تولید می‌کند که این فکر آن را به تصویر کشیده است.

انسان می‌تواند وقایع را در افکار خود شکل دهد و با تحت تاثیر گذاشتن افکارش بر ماده بی شکل قادر است آنچه را که بدان فکر می‌کرده است به وجود آورد.

برای انجام این کار، فرد باید از ذهن رقابتی به ذهن خلاقه حرکت کند. او باید تصویر مشخصی را از چیزهایی که به آنها علاقه دارد در ذهن خود تشکیل دهد و این تصویر را با هدفی ثابت و مشخص و داشتن ایمانی راسخ  در افکارش حفظ کند. او باید ذهن خود را در مقابل همه آنچیزهایی قرار دهد که مانع از رسیدن او به اهدافش می‌شوند یا تصاویر ذهنی او را تیره و تار می‌کنند یا اینکه ایمان او را به موفقیت از بین می‌برند.

علاوه بر همه اینها، حال خواهیم دید که انسان باید زندگی کند و به شیوه‌ای خاص عمل کند

.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم  با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

4 دیدگاه

    1. این کتاب را از فروشگاه تجسم خلاق دکتر آرام تهیه کنید آدر س آن در سایت موجود می باشد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *