بعضی خواص انواع آب ميوه

بعضی خواص انواع آب ميوه
همه مي دانيم که آب ميوه براي بدن مفيد است.
آب چغندر، سلامت مغز سالمندان را تقویت می‌کند
به تازگي محققان آمريکايي دريافتند که آب چغندر مانع از بروز اختلالات مشاعر مي شود، زيرا نيترات موجود در آن با باز نگه داشتن رگ هاي خون، باعث تسهيل جريان خون به مغز مي شود.
مزاج چغندر معتدل و کمی گرم است
در مطلبي از «نيوزويک» خواص آب ميوه هاي ديگر و تاثير درماني آن ها بررسي شده است. البته توجه داشته باشيد که مصرف روزي چند ليوان آب ميوه تازه کافي است اما افراط در آن براي سلامت دندان ها مضر است و افزايش چربي دور کمر را در پي خواهد داشت.
* آب سيب :
مصرف آب سيب ميزان استيل کولين «Acetylcholine» را که براي سلامت مغز و حافظه لازم است، حفظ مي کند. ميزان کم اين ماده با بيماري آلزايمر ارتباط داده شده است. به اين دليل مصرف روزي ۲ ليوان آب سيب توصيه شده است. فيبر فراوان موجود در سيب به هضم غذا، عملکرد سالم روده و کاهش کلسترول کمک مي کند.
مزاج سیب گرم و خشک است
* آب پرتقال :
آب پرتقال داراي آنتي اکسيداني به نام هسپريدين «Hesperidin» است که عملکرد رگ هاي خون را بهبود مي بخشد و در نتيجه خطر بروز بيماري قلبي را کاهش مي دهد.
آب پرتقال مانع شکل گيري سنگ کليه نيز مي شود.
خوردن تخم مرغ به همراه آب پرتقال به عنوان صبحانه در درمان کم خونی نیز موثر است.

مزاج پرتقال سرد و تر است
* آب هويج :
محققان دانشگاه نيوکاسل در مطالعات خود دريافته اند که هويج ترکيبي به نام فلکارينول دارد که خطر بروز سرطان روده بزرگ را کاهش مي دهد. اين ترکيب نوعي حشره کش طبيعي در هويج است که از سبزي ها در برابر بيماري هاي قارچي محافظت مي کند. آب هويج براي حفظ ايمني بدن، کيفيت قدرت ديد و هضم غذا نيز مفيد است.
هویج گرم و تر است

* آب آناناس :
Pineapple_Juice_Benefits
آنزيمي به نام بروميلاين «Bromelain» که در ميوه و آب آناناس وجود دارد، علاوه بر کمک به هضم پروتئين در بدن، خاصيت عمده ديگري نيز دارد. مصرف ناشتاي اين ميوه باعث مي شود بروميلاين موجود در آن که عملکرد ضدالتهابي دارد، درد و ورم ناشي از آرتروز را کاهش دهد. علاوه بر آن آب آناناس علايم سرفه و سرماخوردگي را تسکين مي دهد و خون را نيز رقيق مي کند.
آناناس گرم و تر است

* آب انار :

انار داراي ترکيبي از چند ماده شيميايي است که آسيب هاي رسيده به سلول هاي پروستات را کاهش مي دهد. آب انار با بيماري قلبي مبارزه مي کند، کلسترول مضر را کاهش مي دهد و آنتي اکسيدان موجود در آن از ميزان رسوب چربي روي ديواره هاي رگ هاي خوني مي کاهد.
انار سرد و تر است
آب انار در از بین بردن مواد سمی بدن ‌موثر است (سه شنبه 13 مهر ماه سال 1389 توسط هاشم)
آب انار آبمیوه ای مخصوص زنان (سه شنبه 4 آبان ماه سال 1389 توسط هاشم)
* آب گريپ فروت :
با تاثيرگذاري در سوخت و ساز بدن، به کاهش وزن کمک مي کند.

مزاج گریپ فروت سرد و تر است.

* آب گيلاس :

طي يک مطالعه مشخص شد ورزشکاراني که قبل از برگزاري مسابقه ماراتن روزي ۲ ليوان و به مدت ۵ روز آب گيلاس خوردند، نسبت به بقيه سريع تر بهبود پيدا کردند و درد عضلات کمتري داشتند. آب گيلاس با دفع اسيداوريک، اختلال درد مفصل و درد نقرس را تسکين مي دهد. نتايج تحقيقات نشان مي دهد خاصيت يک ليوان آب گيلاس مساوي است با خوردن ۲۳ پرس ميوه و سبزي.
گیلاس گرم و تر است
* آب انگور :

به گفته محققان مصرف روزي يک ليوان آب انگور سیاه که حاوي آنتي اکسيدان تقويت کننده مغز است، به طور چشمگيري حافظه بيماران را بهبود مي بخشد. اين ميوه که کاهش دهنده کلسترول است مانع از لخته شدن خون مي شود و همانند مصرف آسپرين روزانه موثر است.
مالیدن آب انگور به پوست به آن طراوت می بخشد.
در کتاب “میوه درمانی”آمده است که آب انگور برای مبتلایان به دیابت مضر است.
* آب نارگيل :

اين آب ميوه حاوي مايعات براي تامين آب بدن، کربوهيدرات براي تامين انرژي و الکتروليت (نمک بدن) براي جايگزين نمک از دست رفته است و لقب نوشيدني طبيعي انرژي زا را به خود اختصاص داده است. آب نارگيل
که هر يک ليوان آن ۴۶ کالري دارد، فاقد چربي است و با تثبيت قندخون احساس گرسنگي را رفع مي کند و ميزان کلسترول بدن و فشارخون را کاهش مي دهد.
Coconut water is the clear liquid inside young coconuts
* آب گوجه :

ليکوپن که باعث قرمز بودن رنگ گوجه فرنگي است، آنتي اکسيداني عالي محسوب مي شود. طي تحقيقات گسترده ثابت شده است که آب گوجه فرنگي با خنثي کردن تاثير مضر نور فرابنفش، پوست را در برابر آسيب هاي نور خورشيد محافظت مي کند. بررسي هاي متعدد نيز حاکي از آن است که مصرف منظم گوجه فرنگي به ويژه به صورت فرآوري شده، پخته و يا آب آن، خطر بروز سرطان پروستات را کاهش مي دهد.
مزاج گوجه فرنگی سرد و تر است
* آب زغال اخته : اين آب ميوه مانع رشد باکتري «اي کولي» که شايع ترين علت عفونت هاي ادراري است، مي شود. نتايج تحقيقات نشان مي دهد با مصرف اين آب ميوه طي ۸ ساعت از ايجاد عفونت در مجراي ادراري جلوگيري مي شود.
آب زغال اخته برای افراد مبتلا به سنگ‌های کلیه مؤثر است. اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد، آب زغال اخته در رفع آن اثر چشمگیری دارد‌. آب زغال اخته می‌تواند 50 درصد کلسیم یونیزه شده ‌در ادرار را کاهش دهد.
آنتي اکسيدان موجود در اين ميوه، کلسترول مفيد را افزايش مي دهد و خطر بروز بيماري هاي لثه و زخم معده را کاهش مي دهد.
یافته ها حاکی از آن است که در زغال اخته ترکیباتی وجود دارد که باعث بهبود سلامت قلبی شده و واکنش بدن بیماران مبتلا به علائم پیش دیابتی را نسبت به انسولین بالا می برد.
ذغال اخته سرد و تر است
آب لیمو:

برای معالجه فشار خون می توان از آب لیمو استفاده کرد.
کاپو در کتاب رژیم انگور-پرتقال -لیمو دستور خاصی برای معالجه تصلب شرائین و هم چنین درد مفاصل
با لیمو دارد.
لیمو برای درمان تمام امراض قلبی مفید است.
پی نوشت:
>>مصرف مداوم آب پرتقال خطر ابتلا به نقرس را در زنان تشديد مي‌كندگريپ فروت: اين ميوه ماده اي به نام نارينجنين (Naringenin) دارد که ميزان قند خون را متعادل مي کند با تحريک کبد در سوخت چربي اضافه، مانع بروز سندروم سوخت و ساز که زمينه ساز بيماري ديابت است مي شود. اما اين ميوه مي تواند ميزان هورمون استروژن در بدن را افزايش دهد. زنان مسن تري که روزي يک چهارم گريپ فروت را مصرف مي کنند ۳۰ درصد بيشتر در معرض ابتلا به سرطان سينه قرار دارند. اگرچه اين ميوه منبع عالي ويتامين C، فيبر و فيتونيوترينت ها است، مصرف روزي نصف اين ميوه يا ۲۵۰ ميلي ليتر آب ميوه آن کافي است. هرچند مصرف بيش از يک ليتر آب گريپ فروت يا ۲ عدد در روز، به بدن ضرر مي رساند و بايد از آن پرهيز شود.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *