تاثیرات مدیتیشن بر انسان

تاثیرات مدیتیشن بر انسان
تاثیر مدیتیشن بر افزایش تمرکز
بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه هاروارد، تفکر عمیق به صورت مدیتیشن باعث پیدایش امواجی در نفر می‌شود که با تمرکز و هوشیاری در ارتباط است. و باعث فعال شدن ناحیه‌ای از مغز که بخش تمرکز و توجه است،‌می‌شود.محققین دانشگاه هاوارد باانجام MRI بخش‌هایی از مغز که در حافظه و توجه دخالت دارند. دریافتند حتی مناطقی از مغز که هنگام پیری چروکیده می‌شوند، در هنگام مدیتیشن این توانایی را دارند که روی جزئیات یک مسئله تمرکز کنند.همچنین دانشمندان دانشگاه کنتاکی در تحقیقی جداگانه دریافتند که 40 دقیقه مدیتیشن می‌تواند باعث افزایش تمرکز و دقت افراد شود.مدیتیشن از جمله روش‌های شرقی تمرکز است که در آن فرد در محلی ساکت به مدت حدود 20 دقیقه در حالتی شبیه خلسه فرد می‌رود.
تاثیر مدیتیشن بر اعتماد به نفس
طبق یک مطالعه افرادی که به تمرین TM (ترنسدنتال مدیتیشن) می‌پرداختند، یک ماه پس از شروع تمرین تصور بهتری از خود را نسبت به پیش از انجام آن تجربه می‌نمودند، به عبارتی درکی که افراد از خود واقعی‌شان داشتند به خود ایده‌آل شان نزدیکتر شده بود که البته چنین تغییراتی در گروه شاهد یعنی افراد دیگری که این تمرینات را انجام نداده بودند گزارش نشد.
تاثیر مدیتیشن بر سلامتی

تنظیم فشار خون
کاهش کلسترول خون
رهایی از بی‌خوابی شبانه
کاهش اضطراب
تقویت سیستم دفاعی بدن
کاهش بیماریهای مسری
افزایش طول عمر
رسیدن به وزن متعادل

همانگونه که انتظار می‌رود انجام تمرینات منظم TM می‌تواند از طریق کاهش و حذف استرس و بهبود سلامت جسمی و ذهنی باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های درمانی گردد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در مدیتیشن

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *