تاثیرات ورزش بر روی افسردگی

تاثیرات ورزش بر روی افسردگی

ورزش به فرد افسرده کمک می کند تا بتواند بر مشکلات خود فائق آید. این در رابطه با این موضوع است که با ورزش مغز آندروفینی ترشح میکند ؛ هورمونی که به نام هورمون خوشحالی شناخته می شود که میتواند بر افسردگی و استرس غلبه کند.

تاثیرات ورزش بر روی افسردگی

افسردگی بیماری واقعا سختی در زندگی امروزه است.ممکن است نشانه های آن بصورت یک عدم خوشحالی ساده و عمومی مشاهده شود ر حالیکه دیگر مواقع نشانه های بارزی از یاس و ناامیدی همیشگی بروز پیدا م یکند یا اینکه فرد دیگر به ادامه زندگی خشنود نیست. یک تحقیق نشان می دهد که 17 درصد جمعیت آمریکا ممکن است از افسردگی در یک زمان یا به طور کل رنج ببرند که برای این برهه از تاریخ امری قابل توجه است.به هر حال ، درمان افسردگی همیشه پیشرفته نیست. برای مثال ،داروهای ضدافسردگی وجود دارند که برای کسانی که از بیماری افسردگی رنج می برند تجویز می شود یا از نظر دارویی به عنوان شرایط جنون افسردگی شناخته می شوند. اما این داروها معمولا علائم افسردگی را کم می کنند بدون اینکه واقعا شرایط را درمان کنند. بعد از همه اینها ، بیمار که از این داروها استفاده می کند به آنها وابسته شده و باقی زندگیش را به مصرف از آنها م یگذراند. مشخصا ، برخی هستند که با این ترفندها بهتر می شوند اما آیا نشانه ای وجود دارد که آنها را به درمان کلی این بیماری امیدوار کند؟چرا این داروها در برخی دیگر که درمان نمی شوند تاثیرات مشابهی ندارد؟ هدف از تجویز این داروها چیست؟

تاثیرات ورزش بر روی افسردگی

ورزش به فرد افسرده کمک می کند تا بتواند بر مشکلات خود فائق آید. این در رابطه با این موضوع است که با ورزش مغز آندروفینی ترشح میکند ؛ هورمونی که به نام هورمون خوشحالی شناخته می شود که میتواند بر افسردگی و استرس غلبه کند.

تاثیرات ورزش بر روی افسردگی

افسردگی بیماری واقعا سختی در زندگی امروزه است.ممکن است نشانه های آن بصورت یک عدم خوشحالی ساده و عمومی مشاهده شود ر حالیکه دیگر مواقع نشانه های بارزی از یاس و ناامیدی همیشگی بروز پیدا م یکند یا اینکه فرد دیگر به ادامه زندگی خشنود نیست. یک تحقیق نشان می دهد که 17 درصد جمعیت آمریکا ممکن است از افسردگی در یک زمان یا به طور کل رنج ببرند که برای این برهه از تاریخ امری قابل توجه است.

به هر حال ، درمان افسردگی همیشه پیشرفته نیست. برای مثال ،داروهای ضدافسردگی وجود دارند که برای کسانی که از بیماری افسردگی رنج می برند تجویز می شود یا از نظر دارویی به عنوان شرایط جنون افسردگی شناخته می شوند. اما این داروها معمولا علائم افسردگی را کم می کنند بدون اینکه واقعا شرایط را درمان کنند. بعد از همه اینها ، بیمار که از این داروها استفاده می کند به آنها وابسته شده و باقی زندگیش را به مصرف از آنها م یگذراند. مشخصا ، برخی هستند که با این ترفندها بهتر می شوند اما آیا نشانه ای وجود دارد که آنها را به درمان کلی این بیماری امیدوار کند؟چرا این داروها در برخی دیگر که درمان نمی شوند تاثیرات مشابهی ندارد؟ هدف از تجویز این داروها چیست؟

در سالهای اخیر ، تحقیقات زیادی به راه های جایگزن دارو برای درمان افسردگی اشاره کرده اند. در راس همه آنها ورزش جای گرفته است. در سال 2007 ، چندین تحقیق در مورد تاثیر ورزش بر افرادیکه از افسردگی رنج میبردند انجام شده است. یک چنین تحقیقی 202 فرد افسرده را مورد بررسی قرار داد و به آنها ورزش درمانی داده شد در حالیکه گروه دیگر فقط از داروهای ضدافسردگی استفاده می کردند.محققان با خوشحالی متوجه شدند که هر دو این گروه ها در شرایط یکسانی به سر می برند. شواهد نشان گواهی این فرض بود که ورزش تاثیر قابل توجهی روی بدن افراد دارد نه فقط از نظر جسمی بلکه از نظر روحی !
به علاوه ، ورزش به فرد افسرده کمک می کند تا بتواند بر مشکلات خود فائق آید. این در رابطه با این موضوع است که با ورزش مغز آندروفینی ترشح میکند ؛ هورمونی که به نام هورمون خوشحالی شناخته می شود که میتواند بر افسردگی و استرس غلبه کند. این واقعا برای کسی که از بیماری افسردگی رنج می برد مفید است. این تغلیظ در حرکات فیزیکی ممکن است همچنین فرد را از آنچه فکر می کند پریشان کند اما خواب وی را بهبود می بخشد. بسیاری از بیماران افسرده خوب نمی خوابند ، و ورزش برای اینکه بدنشان حالت ریلکس پیدا کند بسیار کمک کننده است و آنها را به سوی خوابی آرام فرو می برد

به اضافه ،از آن جهت که افراد مبتلا به افسردگی میل به خوردن پیدا می کنند یا برعکس میل زیادی برای غذا ندارند ، در دو جهت مختلف ، یا از خوردن برای خوشگذرانی استفاده می کنند یا شکل های دیگری از خوردن ، و همیشه تحت استرس و پریشانی هستند ، بیماری های معمول از این شرایط استفاده کرده و فرصت بروز پیدا م یکنند نظیر دیابت و بیماری های قلبی ؛ اینها حداقل زمانیکه فرد به طور مرتب ورزش می کند متوقف شده و آنها از قلبی سالم و سوخت و ساز کالر
به هر حال ، برخی از دانشمندان قدمی جلوتر نهاده و بررسی کرده اند که آیا این تاثیرات مفید ورزش تاثیر بلند مدتی بر روی بیماری افسردگی دارند یا نه. این چنین تحقیقاتی در سال 2007 روی بیماران افسرده در طول 6 ماه انجام شد و تا دو سال بعد ادامه یافت. نتایج شگفت آور بود چرا که نشان داد این تاثیرات نه تنها تاثیرات کوتاه مدت خوشایندی برای بیماران افسرده به همراه دارند بلکه از تاثیرات بلند مدت شگفت آور روی خود بیمارو زندگی اش بی بهره نیستند. تنها افرادی از این قاعده مستثی بودند که از داروهای افسردگی استفاده می کردند و پس از قطع آنها به جای اول خود باز می گشتند اما کسانی که از ورزش برای درمان استفاده می کردند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند.

این مقاله برای کسی که از افسردگی رنج می برد و به دنبال راهی برای درمان قطعی است چه معنی ای می تواند داشته باشد؟به نظر می رسد که ورزش سلاحی برنده در مقابل بیماری افسردگی می باشد اما آن باید ادامه دار باشد. بعد از همه اینها ، ترشح هورمونها تنها زمانی اتفاق می افتد که تحریک شوند پس باید به ورزش نه تنها به عنوان راهی سریع برای مقابله با بیماری بلکه برای تغییر عادات زندگی خود استفاده کنید. پس از اینها ، تاثیرات تاثیراتی که ورزش می تواند روی زندگی شما بگذارد انکار شدنی نیست. شاید این امر باید ادامه دار باشد یا افرد دیگر بی وقفه روی تردمیل بدوند به این امید که افسردگی آنها درمان شود. در کنار همه اینها ، داشتن یک برنامه ورزشی منظم و ثابت ، نه تنها علائم بیماری افسردگی را درمان می کند بلکه به سلامتی کل بدن شما کمک می کند به بدن شما این قدرت را می دهد که با انواع علائم بیماری مقابله کند.
منبع :ileev.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *