تاثیر موسیقی بر روح و روان یا موسیقی درمانی

تاثیر موسیقی بر روح و روان یا موسیقی درمانی

تاثیر موسیقی بر روح و روان یا موسیقی درمانیافسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست بلکه در تمام سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم در مردان ظاهر می شود. Depression که غالباً افسردگی بالینی، اختلالات خلق و خوی یا اختلالات عاطفی نامیده می شود، بیمار را دچار آشفتگی اندیشه، آشفتگی عاطفی، تغییر رفتار و بیماری های جسمانی می کند.

بسیاری از هنرمندان، موسیقیدانان، نویسندگان و حتی دانشمندان نوسانات زیادی را در خلق خود تجربه می‌کرده‌اند و همین نوسانات عاملی برای خلاقیت آنها در کارهایشان بوده است. بدون تردید، تحریک شنوایی ناشی از موسیقی، می‎تواند روی حالات جسمانی و احساسی ما تأثیر بگذارد. موسیقی، از توانایی انگیزه ‎بخشی برخوردار است.
موسیقی، سوای تأثیرات فیزیولوژیکی، روی روحیه نیز اثر می‎گذارد که از جمله میتوان به هراس و افسردگی اشاره کرد
موسیقی، روی احساس و اندیشه ‎ انسان تأثیراتی بر جای میگذارد که از عهده ‎ زبان و کلام ساخته نیست. موسیقی می‎تواند سیستم تدافعی احساس را درهم فرو ریخته و ابراز احساسات را میسر سازد. به همین دلیل، روان‎شناسان و روان‎پزشکان برای تخلیه ‎ بسیاری از هیجانات پنهان هم چون خشم، از موسیقی استفاده میکنند. اگر بپذیریم که احساسات در زندگی انسان از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است می بایست انتظار داشت که پیوند تنگاتنگی بین هنر و افسردگی وجود داشته باشد .
منبع :http://vista.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *