تاریخچه و خواص مغناطیس درمانی

تاریخچه و خواص مغناطیس درمانی
مغناطیس درمانی تحت عنوان درمان با بیومغناطیسی نیز شناخته می شود. مغناطیس درمانی و حتی درمان با میدان مغناطیسی با استفاده از مغناطیس یا آهنربا (مگنت) برای کمک به تسکین درد و کاهش التهاب عضلانی مرتبط است. برخی از مردم این اثر میدان های مغناطیسی را نتیجه وجود هموگلوبین در خون می دانند اما آن حاصل واکنش مغناطیس به یون های مثبت و منفی خون است که جریان خون را بهبود می بخشد و منجر به تسکین درد می شود.

به گزارش سلامت نیوز بخشی از خون ما با ذرات یا یون ها (سدیم با بارالکتریکی مثبت و کلر با بارالکتریکی منفی) باردار می شوند. تصور کنید که این ذرات در حال حرکت در امتداد یک شریان بدن هستند که یک میدان مغناطیسی (مثلا بالش یا تشک مغناطیسی) در آن منطقه قرار می گیرد, در این هنگام یون ها در داخل آن میدان مغناطیسی به حرکت درمی آیند. سپس یونهای منفی که در حال حرکت در جهت مخالف با یونهای مثبت هستند قطبی می شوند و یونهای مثبت را به جهات دیگر شریان می رانند . این جریان مغناطیسی کوچک به ذرات به دام افتاده اجازه می دهد که آزادانه در حرکت باشند و به مسیر اصلی جریان خون شریانی باز گردند.

بزرگترين ميدان مغناطيسي دنياي ما زمين است که ميدان آن تا 100000 کيلومتري زمين موثر است. تغییر و تحولات اين ميدان مغناطيسي بر روي تمامي حيات اين کره تاثيرات زيادي دارد. 200 سال قبل از ميلاد مسيح يک فيزيکدان يوناني در مي يابد استفاده از آهن ربا در کاهش دردهاي موضعي تاثير مثبتي دارد حکيم ابو علي سينا نیز از آهن ربا در درمان بيماري های طحال و کبد استفاده مي نموده است .سنگ درماني ميتواند به نوعي پيشينه اين درمان باشد. استفاده از سنگ آهن یا حدید در طب سنتی ما از از دیر باز متداول بوده است .

70سال پيش از ميلاد ملکه رم باستان کلِئوپاترا براي حفظ زيبايي خويش روي پيشاني يک تکه اهنربا نصب مي نموده و راز دوام زيبايي خود را در آن مي دانسته است.

يك اتفاق تصادفي باعث شد تحقيقات علمي بر روي آثار مغناطيسي شدن آب انجام گيرد. اين تحقيقات علمي به سرعت گسترش يافت. فن‌آوران و دانشمندان روسي، چند دهه قبل به دنبال روش ساده‌اي مي‌گشتند تا ديواره‏هاي داخلي لوله‌ها را از رسوبات نمك پاك كنند. آنها در طي آزمايش‏هاي خود با كمال حيرت متوجه شدند كه اگر آب مغناطيسي از داخل لوله‌ها عبور كند, رسوبات سفت نمك جدا و در آب حل مي‌شوند. علاوه بر اين مسئله متراكم شدن رسوبات نيز كاهش مي‌يافت و يا اصلاً قطع می گردید . آنها در مورد رادياتور خودروها نيز به چنين نتايجي دست يافتند. به اين ترتيب ثابت شد كه خاصيت مغناطيسي مي‌تواند آب را به مايعي پرجاذبه تبديل كند. طبق اين پژوهش‏ها معلوم شد كه پس از قرار گرفتن آب در معرض ميدان آهن‌ربايي دما، غلظت، تنش سطحي چسبندگي و خاصيت رسانايي جريان برق در آن تحت تأثير قرار می گیرد. خاصيت اهن‌ربايي باعث افزايش سرعت ميزان رسوب‏گذاري ذرات ريز معلق در آب و تشديد خاصيت رسانايي آن مي‌شود. اين امر روند يونيزاسيون در آب را نيز سرعت مي‌بخشد. مطالعه تأثير خاصيت آهن‌ربايي بر آب به طور طبيعي توجه زيست‏شناسان مغناطيس شناس را به خود جلب كرد و آنها مهمترين مايع بدن يعني خون را مورد مطالعه مشابهي قرار دادند. نتايج آن نيز حيرت انگيز بود. آنها متوجه شدند كه تماس آن با مغناطيس بلافاصله باعث فعال شدن مقدار آهن موجود در خون مي‌شد و در نتيجه جريان ضعيفي ايجاد مي‌كرد. اين افزايش از نظر تعداد كانون‏هاي بلورسازي كه به وجود مي‌آورد, نسبت مستقيمي با قدرت ميدان آهن‌ربايي داشت. روند يونيزاسيون (يعني جدا شدن اتم‏ها و ملكول‏ها به ذرات باردار الكتريكي) نيز سريعتر انجام مي‌شد. اين امر خطر انعقاد خون در رگ‏ها را كاهش مي‌داد و باعث جريان في‌البداهه و آسانتر خون در سرخرگ‏ها و سياهرگ‏ها مي‌شد. جريان مغناطيسي ايجاد شده در خون منجر به افزايش گلبول‏هاي قرمز و گلبول‏هاي فاسد غيرفعال خون مي‌شد و آن‌ها را تقويت مي‌كرد. حركت هموگلوبين در رگ‏هاي خوني تسريع مي‌شد و رسوبات كلسيم و كلسترول خون به حداقل مي‌رسيد. علاوه بر اين، متوجه شدند كه خاصيت مغناطيسي، تأثير مشابهي بر همه مايعات ديگر بدن دارد. اين امر همچنين به ترشح هورمون‏ها كمك مي كرد و ياخته‌هاي جديد مي‌ساخت و بافتها را دوباره جوان مي‌كرد و بر كدهاي ژنتيكي نيز تأثير پايداري مي‌گذاشت. پديده‌هاي مغناطيسي در تمام اعصار، تأثير مسحور كننده‌اي بر ذهن انسان داشته است. سنگ ماگنتيتي (كه نوعي سنگ آهن‏ربا است) به صورت رسوب در رگه‌هاي آهني مغناطيس‌دار جمع شده و اولين ماده مغناطيسي بوده كه بشر از آن آگاهي يافته است.

در آلمان از اين نيرو در صنايع مختلف از جمله کشاورزي و باغ داري استفاده مي شود به اين صورت که ميوه ها و سبزي هايي تهيه ميشود با نام (بايو) که توسط آبهاي مغناطيسي آبياري شده و تحت تاثير اين نيرو رشد ميکنند که اين محصولات به علت مغذي تر بودن و اثرات مثبت آن گران تر از نوع معمولي آن است .همينطور استفاده از مغناطيس در کشاورزي باعث 50 تا 100 درصد رشد بيشتر ميوه ها و سبزي ها شده است.

مغناطیس می تواند یک روش مطمئن برای جلوگیری از حمله های صرع باشد.استفاده از آهنربا به صورت دستبند یا استفاده آنها در نقاط طب سوزی می تواند تاثیرات درمانی برای انواع بیماری مثل صرع داشته باشد.

در بسیار ی از کشور ها مغناطیس درمانی به عنوان یک علم مستقل فعالیت می کند. استفاده از مغناطیس درمانی دلیل بر عدم کارایی دیگر روش های طب یا زیر سوال بردن انها نیست . اگر شما از میوه استفاده می کنید به این معنی نیست که مواد غذایی لبنی را رد کرده اید. به هرحال طب مغناطيس بعنوان يک متد مکمل ( نه درمان ) و بدون زيان استفاده مي شودو جالب است بدانيد که:

طبق آمار 140 ميليون نفر تا به امروز از مغناطيس درماني استفاده کرده اند که 80 درصد آنها جواب مثبت موثری در بهبود بیماریشان گرفته اند .

عوارض دارویی گاها از خود بیماری خطرناک تر هستند. در طب مغناطیس درمانی هیچ گونه عوارض را به همراه ندارد چون باعث ایجاد تعادل یا هارمونی در سلول می گردد و این هارمونی و تعادل تنها می تواند بیماری ها را از بین ببرد و نمی تواند بیماری ایجاد کند. با استفاده از يک سري درمان هاي مغناطيسي و همراه داشتن يک سري از اين وسايل ميتوانيم از بسياري از اين اختلالات جلوگيري کنيم. امروزه به درمان هاي مغناطيسي درمان هزاره سوم گفته مي شود که به علت اثرات منفي داروهاي شيميايي و گراني بر خي از آنهاجايگزين آن مي شود.علت ديگر استفاده از آن ارزان بودن مغناطيس است زيرا انرژي آهن ربا بر خلاف ساير انرژي ها مصرف نمي شود بلکه به منبع خود به صورت چرخشی باز مي گردد.

از ديگر موارد مثبت استفاده از مغناطيس حالت پيش گيراننده آن است که به صورتي مانند واکسن عمل ميکند و از يک سري از بيماري ها جلوگيري ميکند.

مغناطیس درمانی قدرت و انرژی ما را بالا می برد و باعث می شود انرژی حیات یا پرانا با سرعت بیشتر در بدن به چرخش در اید و با این طریق بر روی تمام بیماری های ما موثر است و انها را میتواند بهبود بخشد.
بستگی به نوع خواسته می توانیم از انواع روش های مغناطیسی یا وسایل مغناطیسی کمک بگیریم.

دستبند های مغناطیسی ترکیب دو علم مغناطیس درمانی و طب سوزنی است و در مچ دست ما نقاط طب سوزنی قرار دارد و با تحریم ان نقاط با سوزن یا روش های دیگر می توان اثرات درمانی این نقاط را پدیدار کرد

بنابر این آهنربا را باید در ناحیه های مختلف بدن که نقاط طب سوزنی هستند قرار داد. کسانی که ادعا می کنند مغناطیس درمانی تاثیر ندارد یا اثر موقت یا تلقینی دارد از طب سوزنی و تحریک نقاط سوزنی اطلاعاتی ندارند و بر انها نمی توان خرده گرفت چون این افراد تنها علم کلاسیک پزشکی را خوانده اند. و علوم دیگر بی خبر هستند.

قدرت اهنربای بکار برده شده در روش های سنتی 400 تا 1000 گاوس بوده . ولی به دلیل این که بکار بردن این اهنربا معمولا زیبا نیستند در محصولات جدید مغناطیس درمانی از اهنربا های ND با قدرت 2000 گاوس استفاده کرده اند که هم زیبا هستند و هم کوچک و به راحتی در انواع دستبند ها با جنس های مختلف جا سازی می شوند. پس برای تاثیر بر روی نقاط طب سوزنی در مچ دست نیازی به اهنربا با قدرت بالا نداریم. البته اگر بیشتر باشد ضرری ندارد و لزومی هم برای اینکار دیده نمی شود.

به طور کلي ثابت شده است که محصولات مغناطیسی در پيشگيري و درمان بيماريهای زير بسيار موثر است :

کاهش کلسترول
کاهش عفونت در بدن
تنظيم فشار خون (کاهش يا افزايش ) بهبود سريعتر شکستگي استخوان ها
حرکت ودفع شدن سنگ کليه
تاثير و کاهش دردهاي مختلف عضلاني و مفاصل و ماهيچه اي
جلوگيري از کاهش توانايي بدن
ديابت
استرس و عصبانيت
دلشوره بي دليل و اضطراب
از بين بردن خستگي چشم و جلوگيري از روند تضعيف چشم
ميگرن وسردرد هاي عصبي
دردهاي سينوسي
کاهش روند التهاب و دردهاي روماتيسمي
سرفه هاي شديد وآسم
بي خوابي وپر خوابي مفرط
چاقي و لاغري مفرط
مشکلات گوارشي ويبوست و …
منبع :http://www.magnetgostar.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *