ترسهای غير واقعی چگونه به وجود می آیند ؟

ترس های غیر واقعی چگونه ايجاد مي شود؟
 
اگر بدانيم ترس های غیر واقعی چگونه ايجاد مي‌شود مي توانيم آنرا بهتر برطرف کنيم . فوبی ترس های غیر واقعی مرض گونه مي‌باشد . ترس يک پديده طبيعي است و بايد در انسان وجود داشته باشد تا بتواند در مواقع لازم از آن استفاده کند و زنده بماند . ولي ترس های غیر واقعی ترس از توهمات است .
بعضی از ترس ها غیر واقعی مي‌باشد و ترس از آن هيچگونه تاثيري در ادامه حيات و زندگي فرد ندارد . مثل ترس از تجربه جديد؛ ترس از امتحان ؛ ترس از سوسک !
 

 
 
آزمايشي را انجام دادند . بچه اي را نزديک سگ بزرگي بردند . بعد از مدتي بچه بدون ترس با سگ بازي مي‌کرد و با سگ اُنس گرفته بود . بعد از چند روز وقتي کودک مشغول بازي با سگ بود صداي زنگ بلندي را به صدا در آوردند و کودک استرس زيادي را تجربه کرد . اين کار را چند بار وقتي که کودک به سگ نزديک مي شد انجام دادند .
 
منبع توليد صدا مشخص نبود. پس از مدتي هر زمانيکه کودک سگ را مي ديد شروع به گريه مي‌کرد. محققان توانسته بودند با اين روش در کودک 5ساله اي ترس مرضي يا ترس غیر واقعی ايجاد کنند. حالا سعي کردند اين ترس های غیر واقعی و نگراني را از بين ببرند . تصميم گرفتند کودک را قدم به قدم به سگ نزديک کنند .
ابتدا کودک سگ را از دور مي‌ديد . و کم کم او را نزديک کردند تا اينکه پس از مدتي کودک توانست دوباره سگ را لمس کند و آن استرس و ترسي را که از سگ داشت از بين رفت . برطرف کردن نگراني ها و ترس های غیر واقعی را به اين روش حساسيت زدايي تدريجي مي‌گويند . اين روش کاملاً مؤثر است و در مورد هر چيزي مي تواند جواب مثبت دهد .
 
حساسيت زدايي تدريجي را مي‌توان در ترس های غیر واقعی از قبیل ترس از امتحان؛ ترس از فضاي بسته؛ ‌ترس از سوار شدن به هواپيما يا فضاهاي بلند يا بسته و وارد شدن به يک جمع استفاده نمود. طريقه به کار بردن روش بسيار ساده و کارآمد مي‌باشد . و نتيجه جواب دهي آن بسيار زياد است .

 

جهت دريافت اطلاعات بيشتر به مركز تجسم خلاق ( 88302523 ( مراجعه كنيد.

 

www.aramgroup.ir

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *