تعريف چشم سوم:

تعريف چشم سوم:

چشم سوم همان بخش پيشين چاكراي ششم است. چاكراها كانون‌هاي انرژي در حوزه‌ي انرژي‌هاي ماورايي انسان (هاله‌ي نوراني انسان) مي‎باشند. چاكراها مسؤول تبادل انرژي بين هاله‌ي انسان و هاله‌ي كيهان و هم‌چنين مسؤول متعادل كردن انرژي در سطوح مختلف هاله مي‎باشند. هاله‌ي نوراني انسان ميداني از انرژي‌هاي بسيار لطيف است كه دور تا دور بدن را به صورت يك تخم مرغ احاطه كرده است. هاله‌ي نوراني در حالت معمولي احساس و ادراك نمي‎شود ولي به كمك چشم سوم قابل رؤيت است.

چاكراها به دو نوع اصلي و فرعي تقسيم مي‎شوند. چاكراهاي اصلي هفت عدد مي‎باشند و در راستاي مغز و نخاع قرار مي‎گيرند. اين چاكراها به ترتيب از پايين به بالا با شماره‎هاي 1 تا 7 نام‎گذاري مي‎شوند. چاكراهاي شماره‌ي 1 و 7 يك قسمتي و چاكراهاي شماره‌ي 2 تا 6 دو قسمتي مي‎باشند، به‌طوري كه يك قسمت آنها در جلوي بدن و قسمت ديگر آنها در پشت بدن قرار مي‎گيرد. به عبارت دقيق‌تر چشم سوم داراي دو قيف انرژي (در جلو و پشت) مي‌باشد، در هر يك از اين قيف‌هاي انرژي دو قيف فرعي وجود دارد، به همين دليل آجنا به «گل نيلوفر» تشبيه شده است. در ادبيات و عرفانِ شرق چاكرا به «گل نيلوفر آبي» تشبيه شده است، پس گل نيلوفر سنبل و نماد چاكرا است و تعداد گلبرگهاي آن بيانگر تعداد قيف‌هاي فرعي هر چاكرا مي‌باشد. چاكراي ششم (چشم سوم) مهم‌ترين، شناخته شده‎ترين و مورد توجه‎ترين چاكرا است.

چاكراي ششم، مركز فرماندهي ناظر بر چاكراهاي ديگر و مسؤول نظارت بر ذهن است. اين چاكرا، پل ارتباطي ابعاد فيزيك و متافيزيك انسان مي‎‎باشد. بخش جلويي چاكراي ششم مسوؤل تجسم فكري و توانايي تجسم و انديشه كردن است. به عبارت ديگر قابليت تصوير سازي و درك مفاهيم ذهني به اين بخش مربوط است. اين بخش هم‌چنين فرمول‎بندي كردن ايده‎ها و ادراك نيازهاي روحي و رواني را بر عهده دارد. توانايي پيگيري و اجراي طرحها و توانايي به فعليت درآوردن افكار، به بخش پشتي چاكراي ششم مربوط مي‎شود. به عبارت ديگر، انجام اعمالي كه سبب تجلّي مادي انديشه‎ها در جهان فيزيكي مي‎گردد، بر عهده بخش پشتي اين چاكرا مي‎باشد. به‌طور خلاصه مي‎توان گفت: بخش جلويي چاكراي ششم مسؤول طراحيِ افكار و بخش پشتي آن مسؤول اجراِ اعمال مي‎باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در چشم سوم

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *