تعریف آب میوه درمانی

تعریف آب میوه درمانی
در فرهنگ جامع wikipedia درباره آبمیوه این چنین ذکر شده است:
آب میوه مایعی است که بطور طبیعی از میوه و یا سبزیجات تهیه می شود. آب میوه از فشردن میوه و سبزیجات و یا خیساندن آن بدون استفاده از حرارت و یا حلال تهیه می شود. مثلا آب پرتقال از عصاره پرتقال تهیه می شود. آب میوه را می توان در منزل از میوه و سبزیجات تازه با کمک دستگاه های آب میوه گیری دستی و یا الکترونیکی تهیه نمود.

آب میو هایی که در بازار عرضه می شوند معمولا فیبر و یا تفاله میوه را از آب آن جدا می کنند.
ولی گاهی آب پرتقال تازه بهمراه تفاله آن در بازار عرضه می شود. آب میوه گاهی بصورت غلیظ ، گاهی بصورت منجمد تهیه می شود و گاهی نیز مصرف کننده باید کمی آب به آب میوه بیفزاید تا غلظت طبیعی خود را بازیابد. پر مصرف ترین انواع آب میوه عبارتند از آب سیب ، پرتقال ، گریپ فروت ، آناناس ، گوجه فرنگی ، مانگو ، هویج ، انگور می باشند. امروزه مردم ترجیح میدهند آب تعداد متنوعی از میوه ها را با یکدیگر ترکیب نموده و مصرف نمایند. امروزه فروش آب میوه ای که فقط از یک میوه تهیه شود بسیار کمتر از آب میوه ای می باشد که از ترکیب چند میوه تهیه شده است.

فواید آب میوه به شرح زیر است:

آب میوه غالبا برای حفظ سلامتی مصرف می شود. مثلا آب پرتقال حاوی ویتامین c می باشد و یا آب آلو در هضم غذا کمک می کند. مصرف آب میوه اخیرا در بسیاری از کشورها افرایش یافته است. زیرا آب میوه بعنوان منبع طبیعی در بهبود سلامتی محسوب می شود و همچنین در مقایسه با گذشته مردم به بالا بردن میزان سلامتی شان اهمیت بیشتری می دهند. مصرف زیاد آب میوه می تواند باعث بالا رفتن قند و ابتلا به دیابت شود. و همچنین باعث افزایش وزن نیز گردد.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *