تعریف جدید هوش چیست؟ آیا با این تعریف شما باهوش هستید؟

تعریف جدید هوش چیست؟ آیا با این تعریف شما باهوش هستید؟
درس پشت درس، دارید می‌افتید؟ كم كم دارد از تحصیلات آكادمیك حالتان به هم می‌خورد؟ دپ زده‌اید كه آن‌قدر خنگید كه نمی‌توانید درس‌هایی را كه نصف بیشتر همكلاسی‌هایتان پاس می‌كنند، پاس كنید؟ دارید حس می‌كنید كه بلا نسبت ما، (خنگ) هستید؟
اما آیا واقعا چون نمی‌توانید درس‌هایتان را پاس كنید، خنگ هستید؟ آیا فقط آنهایی كه مدرك دكترا و فوق لیسانس‌شان را قاب گرفته‌اند و زده‌اند بالای میز كامپیوترشان، باهوش هستند؟

تا موقعی كه هوش به معنی همین آی‌كیویی بود كه از تست‌های سنتی به دست می‌آمد بله؛ باهوش‌ترین‌ها همان آقا مهندس‌ها و خانم دكتر‌ها بودند. اما نظریه‌های جدیدتر هوش، چیز دیگری می‌گویند.
آنها برگشته‌اند به تعریف اصلی هوش یعنی (توان سازگاری و پیشرفت در شرایط مختلف) و به این نتیجه رسیده‌اند كه یك مكانیك ماهر با تحصیلات سیكل، یك نوازنده دوتار بی‌سواد، یك فوتبالیست لیگ برتر یا یك كشاورز كه از زمینش محصول بیشتری برداشت می‌كند هم باهوش هستند.
در واقع هوش‌ها انواع و اقسام دارند؛ باید هر كسی در وجود خودش به دنبال هوش خود بگردد و تحصیلات و شغلش را بر پایه آن قرار دهد. هوارد گاردنر روان‌شناسی بود كه اولین بار این حرف را بر سر نظام آموزشی سنتی دنیا فریاد كشید.
تعریف جدید هوش: کسی که بتواند در شرایط مختلف خود را با شرایط پیش آمده سازگار سازد.

منبع :seemorgh

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *