تعيين رنگ درمان كننده با استفاده از روشهاي درماني مشخص :

تعيين رنگ درمان كننده با استفاده از روشهاي درماني مشخص :

در اين روش مجموعه اي از بيماري هاي عمومي مشخص شده است كه براي درمان آنها رنگهاي خاصي با دستورالعمل هاي گوناگون تجويز مي شود .

كم خوني : 10 دقيقه حمام نور قرمز ، 5 دقيقه تاباندن نور قرمز بر ناحيه كمر ، نوشيدن روزانه يك ليوان آب كه در بطري قرمز نگهداري مي شود . اين اعمال سبب تعادل چاكراي ماني پورا خواهد شد .

بي اشتهايي : تابش نور آبي به زير ناف براي مدت 10 دقيقه .

آرتريت : گردن را تحت تابش نور قرمز قرار دهيد .

آسم : در بزرگسالان از نور قرمز ، زرد و نارنجي استفاده مي كنند . پس از حمله آسم نور نارنجي بكار برده مي شود .

آسم كودكان : از رنگ قرمز جهت تاباندن روي لوزالمعده استفاده مي شود .

سنگهاي كليه : تابش نور نارنجي به مدت 15 دقيقه و نوشيدن آب بطري نارنجي رنگ ، سبب تعادل در چاكراي آناهاتا ( آناهيتا ) مي گردد .

طاسي : تابش نور آبي روي پوست سر ، هر روز به مدت 15 دقيقه باعث باز گرداندن تعادل به چاكراي آناهاتا و شبكه عصبي قلب مي شود .

آب مرواريد : به مدت 10 دقيقه تابش نور نيلي بر روي چشم ها و سپس روده ها ، اين عمل تعادل چاكراي ويشودا و شبكه عصبي حلق را برقرار مي سازد .

قلب : رنگ قرمز براي تحريك قلب و رنگ آبي جهت آرام ساختن آن مي باشد .

فشار خون بالا : رنگ آبي يا سبز .

فشار خون پايين : رنگ قرمز .

سرماخوردگي : در صورت عدم تب ، از رنگ قرمز . هنگامي كه فرد مبتلا دچار فشار خون بالا نيست ، از رنگ نارنجي استفاده كنيد و سپس رنگ سبز را بر روي سر و در صورت تب يا تورم ، رنگ آبي را روي سينه او بتابانيد .

دندان درد : بكار گيري رنگ آبي با تابش بر سطح ناحيه دردناك ، نوشيدن آب تحت نور آفتاب ، سبب ايجاد تعادل در چاكراي آجنايا مي گردد .

اختلالات رواني : استفاده از نور بنفش .

سوء هاضمه : تابش رنگ زرد بر روي شكم و نوشيدن آب تحت تابش آفتاب تا تعادل در چاكراي ماني پورا و شبكه خورشيدي احيا شود .

كمر درد : رنگ سبز را بر روي كمر بتابانيد تا تعادل در چاكراي مولادها بر قرار گردد .

صرع : رنگ آبي را بر روي سر ، ستون فقرات و شبكه عصبي خورشيدي به مدت 30 دقيقه بتابانيد .

تب ها : رنگ آبي را بر سطح پيشاني و كمر به مدت 15 دقيقه بتابانيد . با اينكار تعادل در چاكراي ساهاس برقرار مي گردد .

نزديك بيني چشم ها : رنگ آبي را به مدت 15 دقيقه بر ناحيه بين دو ابرو بتابانيد تا تعدل در چاكراي آجنايا بر قرار شود .

فلج : 10 دقيقه رنگ سبز بر روي گردن ، 10 دقيقه رنگ نيلي بر ستون قفرات ، استخوان و دنبالچه ، و رنگ زرد و نيلي را به مدت 20 دقيقه بر عصب سياتيك بتابانيد .

پاركينسون : در موارد حاد ، رنگ آبي بر روي سيستم عصبي به مدت 30 دقيقه و رنگ بنفش بر سطح ناحيه فوقاني سر ، نزديك به ملاج تابانيده شود . در موراد مزمن ، نخست به مدت 15 دقيقه از رنگ ليمويي استفاده شود ، سپس دستور العمل فوق را ادامه دهيد تا تعادل در چاكراي ساهاس رارا .

پروستات : از رنگ نيلي بر سطح ناحيه پروستات و سپس مثانه جهت تعادل درچاكراهاي مولادهارا و سوادهيستانا ، استفاده كنيد .

بيمارهاي كليه : تابش نور آبي به مدت 10 دقيقه بر كليه ها .

زخم معده : 15 دقيقه نور زرد بر روي شكم و ناحيه تحتاني كمر تابيده شود تا تعدل در چاكراي ماني پورا احيا گردد .

زخم اثني عشر : 30 دقيقه نور زرد بر سطح شكم ، 3 دقيقه روي پيشاني و شقيقه ها و از آب تحت تابش بطري آبي روزانه يك ليوان نوشيده شود .

پس از آنكه تمامي تكنيك هاي مربوط به نور درماني را فرا گرفتيد ، براي رسيدن به نتيجه مطلوب و درمانگري بايد اندكي تامل و تمرين داشته بشيد . ابتدا منبع نور را صحيح و مناسب انتخاب كنيد . پس از آن با پرسش از متخصصين اين فن و كساني كه علم و تجربه دارند ، منبع نور را به نحوي انتخاب كنيد كه از هرگونه آلودگي موجي همانند ؛ ماوراي بنفش و پرتو مادن قرمز مصون باشيد .

با اندكي تفكر ، تمرين و تجربه مي توانيد به نتايج شگفت انگيزي در علم و فن رنگ درماني دست پيدا كنيد .

رنگها و خواص درماني آنها :

كبود :

رنگ كبود بخش اسكلت و استخوان بندي را تحت تاثير قرار مي دهد . از لحاظ ديگر ، باعث مي شود كه توكسينهاي موجود در بدن از بين بروند و تاثيرات شگرفي در سيستم فيزيكي و روحي انسان دارد . اين رنگ از طرفي حالت گندزدايي يا آنتي سپتيك را دارد .

انرژي رنگ كبود در درمان بسياري از سرطان ها مفيد است . مخصوصا در التهاب و عفونت دنده هاي قفسه سينه و يا جراحي هاي استخواني بسيار مفيد واقع مي شود . از سويي استفاده از رنگ كبود در رفع مشكلات سيستم گوارشي و هضم و جذب مواد معدني و ويتامين ها در بدن بسيار مفيد مي باشد .

رنگ كبود باعث مي شود كه انسان روياهاي زيادي مشاهده كند و با تحريك سيستم عصبي مغز و حافظه مي تواند در بياد آوري خاطرات كمك كرده و فراموشي را درمان كند .

لاجوردي :

اين رنگ در حقيقت نوع تيره و غليظ رنگ آبي است . اين رنگ در رفع بيماريهاي روحي و فيزيكي بسيار مفيد است . مهمترين تاثير اين رنگ روي چاكراي بين ابروهاست . اين رنگ بدليل ارتباط با مركز چاكراي عصبي باعث ايجاد تعادل در سيستم عصبي نيز مي گردد .

نيروي رنگ لاجوردي خون را تصفيه و شستشو مي كند ، بسياري از توكسينها بوسيله نيروي اين رنگ و همراه با گردش خون از بدن دفع مي گردند . اين رنگ بر روي سينوسهاي صورت تاثير مثبت داشته و تابش رنگ لاجوردي مي تواند كبودي ، كك و مك ، آبله ، جوش ، آكنه و… را از بين ببرد .

علاه بر خواص فوق آ رنگ لاجوردي خاصيت سكون و آرامش بخشي بسيار شگفت انگيزي دارد تا جايي كه مديتورها براي رسيدن به خلاء ذهني در مراحل مختلف از اين رنگ در تمرينات خود استفاده مي كنند .

توجه : استفاده بسيار زياد از رنگ لاجوردي مي تواند بي مسوليتي و عدم بي قيدي در فرد ايجاد نمايد .

نقره اي :

اين رنگ مانند رنگ سفيد ، اگر با رنگهاي ديگر مورد استفاده قرار گيرد ، تاثيرات انرژي را زياد كرده و نتايج مفيدتري خواهد داشت . در درمان بيماري هايي كه ريشه متافيزيكي دارند ، استفاده از رنگ نقره اي بسيار مفيد و كارآمد خواهد بود .

از طرفي ، انرژي اين رنگ قدرت نبوغ ، خلاقيت و تفكر را در انسان افزايش مي دهيد و به مثابه همين قدرت ، به انسان توانايي پيش گويي ، و گمان منتهي به نتيجه را مي بخشد .

كبود روشن ( رنگ افلاطوني ) :

انرژي اين رنگ حالات فيزيولوژيكي انسان را تقويت نموده و بهمين دليل بايد با دقت و درايت خاصي مورد استفاده قرار گيرد . زيرا اين رنگ بدليل داشتن انرژي هاي گوناگون حاصل از تركيب رنگ هاي پديد آورنده اش ، انرژي بسيار زياد و نيرومندي دارد .

استفاده بسيار زياد و افراطي از اين رنگ باعث مي شود فرد دچار بيماريهاي روحي و رواني گردد . اين رنگ به دليل داشتن تن زيادي از رنگ قرمز مي تواند موجبات سردرد و ميگرن را افراد فراهم آورد . اما با تمام اين خصوصيات ، رنگ افلاطوني در درمان سرطان ها ، كوچك كردن و از بين بردن تومورها و همچنين براي درمان تب شديد مفيد مي باشد .

سفيد :

رنگ سفيد در بطن و بنيه تمام رنگها نهفته است . در سايه اين رنگ سيستم انرژي فرد تميزتر مي شود و شخص مي تواند خودش را از آلودگيها نجات دهد . رنگ سفيد نبوغ و توانايي هاي فرد را تقويت نموده براي تمامي بنيه هاي رنگي مفيد واقع مي شود .

سيانسهاي درمان را كه شروع مي كنيد ، بهتر است با اين رنگ آغاز نموده و اگر كارتان نيز به پايان رسيد ، باز با اين رنگ خاتمه دهيد . اين رنگ باعث مي شود كه شما بتوانيد توازن نيرو و انرژي را در فرد مورد درمان فراهم آوريد و از طرفي باعث مي گردد كه نيرو ، توازن و روحيه را به فرد مورد درمان تزريق نماييد .

يكي ديگر از خصوصيات بارز رنگ سفيد اينست كه اگر با رنگهاي ديگر آميخته و بكار گرفته شود ، نيرومند تر شده و تاثيرات آن رنگ را نيز افزايش مي دهد .

قرمز ( سرخ ) :

رنگ سرخ بي نهايت روح افزا و جان بخش است . اين رنگ به لحاظ داشتن خصوصيات خود باعث مي گردد كه چاكراها به حركت و تلاش وادار گردند . رنگ سرخ با انتقال انرژي شديد خود باعث مي شود كه تحريكات و احساسات فيزيكي بيدار گشته و همين بيداري آنها را به شدت فعال مي سازد .

رنگ سرخ مي تواند در درمان سرماخوردگي ، ناراحتيهاي ناشي از گردش خون ، عفونت نايژه ها و ريه مفيد واقع شده و اثر درماني معجزه آسايي به جاي بگذارد .

اما ناگفته نماند كه اين رنگ احساسات مربوط به انتقام ، كينه ، بي منطقي ، جسارت ، عشق و ميل جنسي را را نيز به شدت تهيج مي نمايد . اگر مقدار رنگ قرمز بيشتر مورد استفاده قرار گيرد ، منجر به ناملايمات احساسي و افسردگيهاي ناپايدار مي گردد . علاوه بر اين موجب افزايش فشار خون در انسان نيز مي گردد .

بطور خلاصه رنگ قرمز باعث افزايش حرارت بدن انسان شده ، گردش و فشار خون را افزايش مي دهد . اين رنگ براي درمان فشار خون پايين بسيار مناسب است .

آبي آسماني :

اين رنگ با ميزان استفاده اكسيژن بدن در ارتباط است . رنگ آبي روشن به شدت خاصيت گندزدايي و ميكروب كشي داشته و بدن انسان به كمك اين رنگ مي تواند تمامي ناراحتي هاي روحي _ رواني ، افسردگي و بيماريهاي ذهني را از بين ببرد .

نارنجي :

اين رنگ به شدت بخش دوم مركز چاكرا را تحت تاثير قرار مي دهد . رنگ نارنجي سمبل نشاط و شادي و از طرفي نشانه دانش و آگاهي است . نارنجي احساسات اجتماعي شدن و بودن را در فرد تقويت كرده و فعاليت اجتماعي را قدرت مي بخشد .

موثرترين بخش بدن انسان سيستم عضلاني و ماهيچه اي است كه به سرعت از اين رنگ تاثير مي پذيرد . استفاده افراطي از رنگ نارنجي مي تواند باعث بي تعادلي در سيستم عصبي افراد گردد ، بهمين دليل توصيه مي شود اين رنگ همراه با رنگ سبز يا آبي مورد استفاده قرار گيرد .

اعضاء مختلفي از بدن نظير ؛ طحال ، پانكراس ، معده ، روده ها و كليه ها از اين رنگ تاثير پذيرند و اگر ناراحتي در اين اعضا پديدار شود ، رنگ نارنجي مي تواند براي درمان مفيد باشد . افسردگي هاي شديد و ناراحتي هاي گذرا در سيستم گوارش نيز مي توانند بوسيله نگ نارنجي مورد درمان قرار بگيرند .

زرد طلايي :

اين رنگ قدرت بخشنگي و رفع كدورت را در انسانها ازايش داده و تقويت مي كند . از طرفي واكنش هاي ذهني قدرتمندي در انسان بوجود آورده و قدرت عفو و روح آرامش را تقويت مي نمايد .

اين رنگ نيز همانند رنگ سرخ در انسان هيجانات زيادي ايجاد مي كند .

سبز :

رنگ سبز يكي از رنگهايي است كه در جهان بيش از بقيه رنگها ديده مي شود . رنگ سبز حالت آرامش بخش دارد و بعنوان سمبل شفقت ، مهرباني ، تعادل روح و روان و رفتار بشمار مي رود . اين رنگ مهرباني ، مودت و دوستي را در انسانها افزايش مي دهد .

يكي ديگر از خصوصيات بارز رنگ سبز ، تعديل بخشي در حرارت و تب بدن است . رنگ سبز روشن كه به طيف نوري آبي نزديكتر است ، در بسياري از درمانها مفيد واقع مي شود و بهترين رنگ براي درمان تب ها محسوب مي گردد . اين رنگ در تقويت احساسات دوستي ، اميدواري ، صلح و ايمان بسيار مفيد مي باشد .

عده اي دليل وجود رنگ سبز در پرچم كشورهاي صلح طلب را نيز همين خصوصيات مي دانند و بر اين عقيده اند كه كشورهاي داراي پرچم با رنگ سبز از امنيت و ثبات اجتماعي بيشتري برخوردارند .

مهمترين نقطه اي كه از رنگ سبز متاثر مي گردد ، چاكراي قلب است . اين حالت باعث مي شود كه ناراحتيهاي قلبي ، فشار خون زياد يا كم ، سردردهاي ناموزون و نا هماهنگ ، ميگرن ، بي حالتي و سستي در بدن و همچنين رنگ پريدگي با رنگ سبز درمان گردند .

توجه داشته باشيد كه از رنگ سبز هرگز نبايد براي درمان سرطانها يا بيماريهاي غده اي استفاده نمود . زيرا رنگ سبز باعث مي گردد كه سرعت رشد و توسعه هرچيزي در بدن افزايش پيدا كند ، در نتيجه موجب رشد سريع تومورهاي سرطاني مي گردد .

سياه :

رنگ سياه نيز همانند رنگ سفيد در تمامي طيف هاي نوري متمركز و مجتمع است . سياه در وراي پرده اي در هم ريخته و آشفته پنهان گرديده است . بسياري از افراد از اين رنگ بعنوان رنگ درمان كننده احتزار مي جويند . ولي من در بين درمان ها گهگاهي نيز از رنگ سياه بهره گيري مي كنم . زيرا بارها تجربه كرده ام كه اين رنگ در درمان بسياري از بيماريها موثر مي باشد .

رنگ سياه در زماني كه فرد دچار بحرانهاي رواني ، افسردگي ، غم و غصه ي بسيار و آشفتگي قرار دارد ، حالت آرامش بخش و حفاظت كننده خواهد داشت . اين رنگ باعث مي گردد كه احساسات زنانه افراد تحريك شده و در وجود خود انرژي مغناطيسي فوق العاده اي را احساس نمايند . رنگ سياه هم از جمله رنگهايي است كه بايستي در استفاده ي آن افراط نگردد .

اگر رنگ سياه به وفور و بي رويه مورد استفاده قرار گيرد ، فرد دچار ابتلا به افسردگي و بي ثباتي روحي خواهد شد . بهترين راه براي بهره برداري از رنگ سياه آنست كه كه آن رنگ به همراه سفيد مورد استفاده قرار گيرد . تاثيرات منفي هريك از اين رنگها بر روي يكديگر در نهايت باعث ايجاد تعادل و توازن مي گردد . رنگ سياه باعث مي گردد رفتارهاي ناشي از غير شعور افراد به نظم سوق يابند ، و اين امر باعث شكل گيري منطقي در افراد مختلف بخصوص در رفتار و انديشه آنان مي گردد .

براي رسيدن به نتيجه ، بهتر است هرگز تمام لباس خود را سياه بر تن نكنيد و حداقل كفشها را رنگ سفيد بپوشيد .

قهوه اي :

رنگي است كه تاثير آن در درمان بسياري از بيماريها انكار ناپذير است . اين رنگ فرد را از بسياري جهات و مخصوصا از حيث ذهني و حساسي تحت تاثير قرار مي دهد . اين رنگ به واسطه داشتن انرژي خاص خود ، باعث مي شود كه انسان به سرعت تحت تاثير آن قرار گرفته و اجتماعي شود .

اين رنگ باعث مي گردد كه انسان در قبال جامعه بينشي نوين و متعادل پيدا كرده و عزم انسان را در انجام كارها تقويت مي بخشد .

زرد :

تاثير گذارترين نقطه اي كه در بدن انسان مي تواند از رنگ زرد متاثر گردد ، ذهن آدمي است . رنگ زرد در سيستم و شبكه عصبي و چاكرا كه به طناب عصبي خورشيد نيز معروف است ، متمركز مي باشد . تمامي فعاليت هاي ذهني فرد بوسيله نيروي رنگ زرد به حركت در مي آيد ، از طرفي براي از بين بردن ناملايمات روحي و ياس و نا اميدي رنگ زرد مفيد واقع مي شود .

زيرا نيروي رنگ زرد به فرد اميدواري به زندگي ونيروي زيستن مي بخشد . رنگ زرد خوش بيني و اعتماد به نفس را در افراد افزايش مي دهد . سيستم عصبي ، معده ، روده ها ، دستگاه هاضمه و كليه ها تحت تاثير اين رنگ قرار دارند و اگر مشكلي در آنها پيش آيد ، بوسيله رنگ زرد مي توان مشكل را برطرف نمود .

زرد ليمويي :

اين رنگ در افزايش قدرت فعاليت هاي مغزي بسيار مفيد است و خصوصيت سرعت بخشي به انتقال اطلاعات مغزي را دارد .يعني اين رنگ باعث مي شود كه فرد آنچه را فراگرفته سريعا حلاجي نموده و تجزيه و تحليل كند .

اين رنگ كه مقدار اندكي از طيف نوري سبز را نيز همراه خود دارد ، باعث مي شود كه بدن از برخي ميكربها عاري شده و سلامت خود را باز يابد . انرژي موجود در رنگ زرد ليمويي باعث تقويت استخوان و بافت هاي بدن مي گردد .

آبي نيلي :

اين رنگ تنها رنگي است كه با انرژي فوق العاده خود تمامي بدن را تحت پوشش قرار مي دهد . رنگ نيلي خاصيت آرم بخشي بسيار قوي دارد و در رفع و درمان تب هاي شديد بسيار موثر است .

سرمه اي روشن :

اين رنگ كه طيف غليظ و تيره آبي است و از دورنگ آبي و سبز حاصل مي گردد ،‌ بهترين انرژي را در رفع بحرانها و ناراحتي هاي روحي دارد . اين رنگ بواسطه تركيب رنگهاي سبز و آبي ، خصوصيات اين دو رنگ را نيز همراه خود دارد .

سرمه اي روشن روح نشاط و سرزندگي را به انسان تزريق مي كند ، ميكرب و توكسينها را از بدن بدن دفع مي نمايد . اين رنگ در حفظ سلامتي پوست بيمار بسيار مفيد است و در رفع خستگي هاي جسماني و بيماريهاي گوش نيز موثر واقع مي شود .

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *