تقویت اعتماد به نفس

تقویت اعتماد به نفس
عزت نفس پایین منجر به اعتماد به نفس کم می شود و در چنین شرایطی حتی ممکن است نتوانیم به درستی و به موقع درباره موضوعی ساده تصمیم بگیریم. در حالی که تقویت اعتماد به نفس، اولین قدم برای رسیدن به شادی و خوشبختی است. اگر شما هم می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بهتر است این شیوه ساده را امتحان کنید:
تمیز باشید:
به ظاهرتان اهمیت دهید و با تمیز نگه داشتن آن، حس بهتری را تجربه کنید. امتحانش ضرر ندارد؛ می توانید دندان هایتان را مسواک بزنید، لباس های تمیز بپوشید، موهایتان را شانه کنید و با صورتی تمیز و شاداب در جمع حاضر شوید تا اعتماد به نفس تان هم بیشتر شود.

محکم بایستید:
شانه های آویزان و حرکات آرام و بی حال، نشان دهنده عدم اعتماد به نفس افراد است. این گروه معمولا علاقه ای به خودشان ندارند و شخصیت خود را مهم نمی دانند. در حالی که با تمرین قرارگیری بدن در وضع مناسب، می توانید اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید؛ صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و با دیگران ارتباط چشمی برقرار کنید. با این کار تاثیر مثبتی بر دیگران گذاشته و احساس هوشیاری و شادابی بیشتری خواهید داشت.

به طور منظم ورزش کنید:
آمادگی جسمانی و وضعیت جسمی مناسب، تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس افراد دارد. بنابراین اگر از نظر فیزیکی، وضع خوبی ندارید، ورزش کردن را فراموش نکنید.

خوش تیپ باشید:
هیچ کس به اندازه خود شما درباره وضعیت ظاهرتان اطلاع ندارد؛ بنابراین وقتی ظاهر خوبی نداشته باشید، کاملا طبیعی است نحوه راه رفتن و تعامل شما هم با دیگران تغییر یابد. البته این موضوع اصلا به معنای خرید لباس های گران قمیت نیست و می توان با صرف هزینه ای اندک لباس هایی مناسب و زیبا تهیه کرد. در ضمن، سعی کنید لباس هایی را بخرید که آنها را دوست دارید، چون با این کار حس بهتری هم خواهید داشت.

عرق نکنید:
افرادی که به شدت دچار تعریق کف دست یا زیربغل یا فرق سر هستند می توانند نزد پزشک رفته و تزریق بوتاکس انجام دهند. بدین ترتیب بدون آنکه از دست دادن با کسی ترس داشته باشید، احساس هزاران بار بهتری خواهید داشت.

راست بایستید:
مهم نیست هیکل شما چطور باشد، بلکه باید اعتماد به نفس داشته باشید. سعی کنید نافتان را به سمت ستون فقراتتان عقب ببرید، شانه هایتان را عقب داده و سینه را به جلو بدهید. راست ایستادن را اینگونه تمرین کنید.

منبع : bartarinha.ir,behtarin.com

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *