تلقين به نفس و تقويت قدرت اراده

تلقين به نفس و تقويت قدرت اراده
تلقين به نفس در تقويت قدرت اراده موثر است، به طوري که اگر دايم به خود تلقين کنيد که داراي قدرت اراده ميباشيد و در ضمن عملا هم در موارد مختلف قدرت ارده خود را نشان دهيد به زودي داراي قدرت اراده سرشاري خواهيد گشت. به گفته ديگر انسانها فاقدش مي باشند، استعداد نيست بلکه ارده کار کردن و به سوي هدف واحد شتافتن است.

بلاگر نوشته است:

نيروي ارده سنگ بناي موفقيت هاي بشري است. بدون آن ممکن نيست انسان به موفقيت نايل شود. شريفترين کاري که انسان ميتواند بکند آن ست که تمام قواي خود را در سلطه اراده قرار دهد تا بدين وسيله بر خويشتن کاملا مسلط شود و به وسيله تسلط بر نفس با اراده اي تزلزل ناپذير به سوي هدف بشتابد.
وقتي که در رفع مشکلي با شکست رو به رو ميشويد بايد قيافه کسي را به خود بگيريدکه گويي هنوز حتي مبارزه را آغاز نکرده است بدين ترتيب شما قادر خواهيد بود که شکست خود را تبديل به يک پيروزي کنيد.
گفته اند در دنيا سه نوع افراد وجود دارند آنهايي که ارده مي کنند . آنهايي که نمي خواهند ارده کنند و آنهايي که نمي توانند اراده کنند.
گروه اول از عهده هر کاري بر مي آيند. گروه دوم با اقدام به هر کاري مخالفت مي کنند و گروه سوم در هر کار با شکست روبه رو مي شوند.
شکست شما ممکن است يک خوشبختي باشد در لباس بد بختي. پس هرگز خم به ابرو نياوريد و سعي و کوشش خود را ادامه دهيد تا سرانجام موفق شويد. در تاريخ به نام افراد زيادي بر ميخوريم که در آغاز با شکستهاي پي در پي رو به رو شدند ولي در اثر تلاش مداوم و پيگير سرانجام کامياب شدند از اين قبيل بوده اند: لينکلن، پلاسيف ناپلون و … و هزاران نفر ديگر.
و اما کلام آخر براي تقويت اراده به کارهاي زير دست بزنيد:
١- هميشه آماده ياد گرفتن باشيد و هرگز خود را عالم خيالي و دانشمند تصور نکنيد.
٢- از مطالعه سطحي کتابي که مفيد تشخيص داده ايد خودداري کنيد بلکه آنرا به دقت بخوانيد تا به عمق معناي آن برسيد.
٣- هيچ چيز را به طور ناقص فرا نگيريد وسعي کنيد براي هر فني به طور کامل وقت بگذاريد.

منبع : کتاب مردي که موفق مي شود

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *