تلقینهای خود درمانی برای رهایی از خستگی تنشی

تلقینهای خود درمانی برای رهایی از خستگی تنشی
خستگی ، عمومیت دارد . همه به خستگی مبتلا می شوند . خستگی بهنجار ، وسیله ای حفاظتی است که اشخاص را به استراحت وادار می کند . طبیعت از طریق مکانیزم خواب این خستگی بهنجار را بر طرف می کند . ولی نوعی خستگی مزمن یا افراطی وجود دارد که روانپزشکان آن را به سختی عصبی یا روحی ، عکس العمل فکر و بدن ، یا حالتی که توسط ترس شبه تنش یا خشم به وجود می آید ، نسبت می دهند . خستگی عصبی باعث ناتوانی ما در لذت بردن از زندگی و انجام کارهایی که می خواهیم می شود ، باعث می شود ناخشنود و تند مزاج شویم . وقتی ناخشنود هستیم ، خسته هستیم .
تلقینهای خود درمانی برای رهایی از خستگی تنشی
۱ . من هر روز صبح ذهن خود را با نگرش مثبت در مقابل روز جدید ، خود شرطی خواهم کرد .
روز را با هراس شروع نکنید . بیمارانی هستند که ادعا می کردند هر روز صبح فقط با فکر کردن به اینکه مجبورند به سر کار بروند ، بی رغبت و درمانده می شوند . رفتار آنها یک رفتار منفی بود . تعجبی نداشت که آنها سردردهای عصبی را تجربه می کردند . آنها از شغلشان نفرت داشتند ، و از دردها و رنجهایشان شکایت می کردند و به دلیل یکنواختی زندگی روزانه حوصله شان سر می رفت .
هر روز نبردی بود که باید در آن برنده می شدند . این نوع رفتار ، در مبارزه برای پیروز شدن ، مطمئناً خستگی مزمن را به همراه دارد . همه ما اشخاصی را می شناسیم که همیشه خسته هستند . آنها می تانند ۱۰ تا ۱۲ ساعت بخوابند و با این حال خسته از خواب بیدار شوند . حقیقت مطلب این است که آنها قربانی خستگی القا شده احساسی هستند . آنها در اصل ناخشنود و از زندگی کردن خسته هستند .
علقلانه تر است که هر روز صیح به خودتان تلقین کنید که من از زنده بودن خوشحالم . هر روز ماجراجویی جالب دیگری است . زندگی میدان مبارزه است . بجای شکایت کردن ، به خودتان بگویید : من بیشترین سعی خود را برای برطرف کردن هر مشکلی که پیش بیاید خواهم کرد .
۲ . خواهم آموخت که همه کارها را با آرامش انجام دهم .
مقدار کاری که شما انجام می دهید مهم نیست ، بلکه طریقی که آن را انجام می دهید خسته کننده است . سعی کنید بیشتر از آنچه می توانید کار نکنید ، سرخود را با کارهای روزانه شلوغ نکنید . انرژی خود را درجه بندی کنید . افزون بر ساعات معقول کار نکنید . افراط در هر چیزی غیر عاقلانه است . برای مثال ، افراط در نوشیدن قوه یا استعمال دخانیات ، تنها تنش عصبی را افزایش می دهد .
۳ . نوعی دلبستگی خارج از منزل یا محل کار برای خود تربیت خواهم داد .
انجام کاری که دوست ندارید یا شایسته آن نیستند ، شما را خسته می کند . اگر به دلیل مزد آن یا نبودن کار دیگری باید به این کار ادامه دهید ، برای ایجاد چند دلبستگی تفریحی خارج از منزل یا محل کار ، برنامه ریزی کنید . اگر شغلتان کاری نشستنی است ف تفریحات خود را در تنیس ، شنا یا ورزشهای دیگر جستجو کنید . اگر شغل شما مستلزم استفاده همیشگی از بازوها و ساق پاهاست ، به بازی شطرنج ، رفتن به تئاتر و سینما ، یا خواندن کتاب بپردازید . یکنواختی زندگی ماشینی ، انجام دادن کاری روزانه و همیشگی ,سایت هیپنوتیسم دات آی آر, آمدن به خانه ، غذا خوردن و احساس خستگی کردن و زود خوابیدن ، مطمئناً باعث خراب شدن روحیه می شود . تغییر در یکنواختی روزانه ، چیزی است که شما برای زندگی خشنود و سالم لازم دارید . داشتن سرگرمی در هفته لازم است . اغلب ، برنامه ریزی کردن برای فلان مسافرت ، مهمانی و یا ورزش به اندازه خود عمل ، آرام بخش و لذت بخش است . قطع کردن و دور شدن از کار یکنواخت و سخت ، تمرین دادن عضلات خواب رفته و تغییر افکار ، کوششهایی هستند که باعث رفع خستگی شما خواهند شد .
۴ . هیجانات خودم را کنترل خواهم کرد کرد .
خشم ، تنفر ، حسادت ، غمگینی ، اضطراب ، رشک ورزیدن و فریبندگی های آشکار ، همگی جلوه هایی از هیجانات هستند . آنها واکنش های ناهنجاری هستند که باعث مسمومیت هیجانی می شوند و نیروی ذهنی شما را به هدر می دهند و دائماً باعث خستگی تنشی می شوند .
نسبت به طغیانهای ناشی از هیجان و اضطراب ، عصبی ، تند مزاج ، حساس و زیاده از حد خشمگین نباشید . بیاموزید که تحمل داشته باشید ، همکاری کنید و از همه مهمتر ، بشاش باشید . طلسم افسردگی می تواند سریعتر شخص را از کار واقعی خسته کند .
ناخشنودی ، نیروی زندگی را از بین می برد . دائماً به خود تلقین کنید که کنترل هیجانهایتان به معنای ذخیره انرژی ( صرفه جویی هیجانی ) است .
۵ . عادات زندگی سالم را پرورش خواهم داد .
زندگی نامنظم ، غذای نامناسب ، کم خوابی و فقدان تمرینات ورزشی ، به ایجاد حالت خستگی مزمن کمک می کنند . اگر از بیخوابی رنج می برید ، دلیل آن را پیدا کرده و برطرف کنید . بیخوابی ، خستگی تنشی را زیاد می کد . شخص عادی به هشت ساعت خواب احتیاج دارد . از پرخوری اجتناب کنید ، زیرا شما را از نظر ذهنی تنبل می کند .
منبع:http://hipnotism.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *