تلقین پذیری در شرایط خواب معمولی

تلقین پذیری در شرایط خواب معمولی
در زمان خواب انسان حرکت می کند،حرف می زنند، نسبت به محرکها عکس العمل نشان می دهد و در شرایط خوابگردی یا سومنامبولیسم حتی را می رود و برخی ازکارهای پیچیده را با دقت –گر چه ناخودآگاه – انجام می دهد، در حالیکه پس از بیدار شدن کمترین خاطره ای از انجام این کارها را ندارد.انسان در زمان خواب حرفهایی را که در اطراف او زده شده می شنود و با درجاتی از تلقین پذیری نسبت به این مطالب عکس العمل نشان می دهد.
دکتر امیل کوئه در اوایل این قرن هوشمندانه از این موضع جالب آگاهی پیداکرده ، استفاده از آن را به ویژه در تقویت نیروهای روانی و تغییر در الگوهای رفتاری کودکان ، به والدین آنان توصیه کرده بود.
یک آزمایش که در کتاب هیپنوتیزم درمانی پزشکی تألیف دکترولبرگ به آن اشاره شده ، با وضوح بیشتری استفاده از درمان [و شاید آموزش,]را در شرایط خواب نشان می دهد. این دانشمند بزرگ به تأثیر این روش بر روی ۴۰ نوجوانی اشاره می کند که در یک اردوی تابستانی در بین صدها همسال خود اقامت داشتند. تعدادی پژوهشگران ، این نوجوانان را که به جویدن ناخنها اعتیاد داشتند را زیر نظر گرفته آنان را به دو گروه ۲۰ نفری تقسیم کردند.به ۲۰ نفر در تمام ۴۰ شبی که نوجوانان در اردوی تابستانی حضور داشتند و,سایت هیپنوتیسم دات ای آر, در حدود ساعتهای ۲ یا ۳ بعد از نیمه شب که آنان به خواب عمیقی فرو رفته بودند، از طریق یک نوار صوتی این جمله بارها تلقین شد:”انگشتان من تلخ هستند.” به گروه ۲۰ نفری دوم متنی یا مطلبی تلقین نشد.پس از پایان دوره ، مشخص شد که از گروه اول ۸ نفر یا ۴۰ درصد، در مان شده بوند، در حالیکه در گروه دوم همه به عادت جویدن ناخنها ادامه می دادند.
کسانی که بخواهند از این روش برای تلقین به نفس در شرایط خواب یا در سطوح ناخود آگاه استفاده کنند ، باید متن مورد نیاز را در یک کاست صوتی ضبط کنند و این متن با صدای آرام در ساعات بعد از نیمه شب از طریق بلندگوهای کوچکی که در زیر یا مجاور بالش انها قرار گرفته ، برای آنان پخش شود.
یک مهندس پژوهشگر و علاقمند به مباحث روان درمانی که در کرج یک مؤسسه پژوهشی تأسیس کرده ، دستگاهی ساخته است که در ساعت خاصی در بعد از نیمه شب می تواند یک ضبط صوت را روشن و خاموش کند.امروزه طراحی و ساخت چنین وسیله ای برای عده زیادی از افراد به سادگی اماکن پذیر است.
منبع:http://hipnotism.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *