تلقین پذیری در شرایط ریلاکس شدن عمیق

تلقین پذیری در شرایط ریلاکس شدن عمیق
این روش در دو مرحله متوالی و مجزا از هم صورت می گیرد:
الف:در قسمت اول از طریق ریلاکس شدن پیشرونده، فرد مورد نظر در یک شرایط آرامش گسترده جسمی و روانی قرار می گیرد.
ب:پس از اینکه او درشرایط آرامش عمیق قرار گرفت ،متن تلقین به ارامی برای او بیان یا از طریق ضبط صوت پخش می شود.
از آنجا که این جریان نوعی درمان یاد تغییر در رفتار تلقی می شود ، بایستی توسط یک پزشک یا روانشناس بالینی صورت بگیرد.
اگر از خوانندگان این سایت کسانی بخواهند از این روش بسیار مفید و مؤثر بهره ببرند، نیاز به تهیه یک نوار صوتی دارند که در ۲۵ دقیقه ابتدایی آن متن لازم برای ریلاکس شدن پیشرونده و در ۵ دقیقه پایانی، متن تلقین مورد نظر، ضبط شده باشد.
“در مجموعه آموزشی خودهیپنوتیزم سایت هیپنوتیسم دات آی آر ضبط صدای خود یک سی دی بسیار جالب برای ریلاکس شدن پیشرونده تهیه کرده است. که زمینه موسیقی آرامی دارد، متن مورد اشاره با صدای یک آقا ضبط شده است.شاید تا این زمان هزاران نسخه از این نوار ، تکثیر شده و به فروش رفته باشد.
از این روش به خوبی می توان در مطب پزشکان ، کلاسهای آماده سازی داوطلبان ورود به دانشگاهها و یا دانشکده های روانشناسی و علوم رفتاری برای برخی از اهداف درمانی و یا تغییر در الگوهای رفتاری استفاده کرد.برخی از عناوینی که درهمین سایت نوشته شده اند، برای همه یا عده بسیار زیادی از دانشجویان مفید و مورد نیاز است.
هرچند در زمینه اهداف درمان گروهی ، هم برای ریلاکس شدن و هم برای درمان، می توان از سی دی تهیه شده فوق استفاده کرد ، ولی از آنجا که برای این افراد تحت مداوا ، پرسشهای فراوانی مطرح می شود که بایستی به آنها جواب سنجیده و مستند داده شود؛بنابراین وجود استادی که از صلاحیت و اعتبار زیادی برخوردار باشد، در جوار آن از نهایت اهمیت برخوردار است.
اگردستگاه ضبط صوت مناسبی در مطب موجود باشد – و یا بیمار آنرا با خود به مطب حمل کند- پس از یکی دو جلسه مقدماتی ، می توان در نوبت آخر از تمام گفت و گوهای جلسه – به ویژه متن ریلاکس کننده پیشرونده و بعد متن درمانی – نوار صوتی تهیه کرد که بیمار در فراغت خانه، بارها و بارها به آن گوش بدهد و تقریباّ به همان نتایجی دست یابد، که در مراجعه به مطب پزشک از آن بهره می برد.
از آنجا که هزینه بالای کرایه مطب و تأمین حقوق کارکنان و خرج زندگی ، به پزشک دمانگر اجازه نمی دهد که زمانی طولانی را برای درمان هر یک از مراجعان به مطب اختصا ص دهد، در مورد بیمارانی که دوست دارند حتماّ درمطب و زیر نظر پزشک و بصورت انفرادی تحت درمان قرار بگیرند، می توان از راه حل استفاده همزمان از نوارهای درمانگر بهره گرفت.درمانجویان می توانند همراه با یکی از افراد خانواده و دوستان هم جنس خویش به پزشک مراجعه کنند و پزشک ، پس از کمی صحبت درباره علت مراجعه و شرح حال او، در دقایق بعدی در یک اتاق دیگر مطب، او را به اتفاق فرد همراه خود به استفاده از نوارهای درمانگر فرا می خواند.در این شرایط، فرد درمانگر باید چند نوار تلقین برای معالجه بیماریهای مختلف داشته باشد.
چون درمانهای غیر دارویی برای برخی از ناراحتیهای ساده- نه بیماریهای شدید و پیچیده ای که حتما نیاز به روانپزشک یا روانکاو دارند – بویژه برای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، کودکان، زنان و مامایی و … بهتر است به قدر امکان بصورت ساده تر و عملی تری در آید، یک راه مناسب این است که بیمار با یک نوار نیم ساعته ضبط شده در یک اتاق مطب در شرایط آرامش عمیق از طریق گوش کردن به نوارصوتی ریلاکس شدن پیشرونده تحت شرایط آرامش قراربگیرد و پس از آن در زمان اتمام نوار صوتی، پزشک برای مدت چند دقیقه به بیان تلقینات شفاهی و حضوری بپردازند.
منبع:http://hipnotism.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *