تمرکز ذهن و هیپنوتیزم

ما نياز به تغييرات چشمگير داريم


سيستم عدالتي كه سعي مي‌كند با انتقام گرفتن از جنايتكاران، آنها را ادب كند، باعث كاهش جرم و جنايت نمي‌شود؛ بلكه جوانان را در انجام اين كار، حرفه‌اي نيز مي‌كند. مدت زمان حبس، هيچ بهبودي براي وضع زنداني يا جامعه به ارمغان نمي‌آورد. نگهداشتن يك جنايتكار در زندان، سالي 50000 دلار هزينه دارد. فكر كنيد با اين پول چه استعدادها و مهارت هايي را مي‌توان در افراد گوناگون شكوفا كرد. وقتي زندانيان در محبس مي‌نشينند و كاري جز فكر كردن ندارند. نمي‌توان اسم اين محيط را دارالتاديب ناميد. محبوس كردن افراد، دردي را دوا نمي‌كند؛ زيرا اين نوع برنامه‌ها بي‌تاثير است.

 

 درصد زندانيان، بي‌سواداني هستند كه از سيستم آموزشي، ترك تحصيل كرده‌اند و يا طرد شده‌اند. آنها بخش بزرگي از 27 ميليون آمريكايي يعني يك نفر از هر پنج نفر آمريكايي را تشكيل مي‌دهند كه از نظر كاربردي بي‌سواد هستند.

خوشبختانه مي‌توانيم با آموزش هيپنوتيزمي، خواندن و نوشتن را به مردم آموزش دهيم. با انجام اين كار مي‌توانيم آنها را نيز جذب جامعه كنيم. آنها مي‌توانند به جاي استفاده از خشونت نسبت به ديگران و يا روي آوردن به عادت هاي مخرب، به نيروي درون خود پي ببرند.

 

 نياز به منضبط كردن ذهن
 

كودكاني كه ذهن هاي مخربي دارند، مرتب در راهروي مدرسه قدم مي‌زنند. افزايش سريع و رد و بدل شدن سلاح گرم، چاقو، مواد مخدر و مرگ و ميرهاي ناشي از آنها در نظام آموزشي از حد و مرز خارج شده است و باعث وحشت همه ما شده است. خشونت بي‌حد و حصر است؛ زيرا هيچ كس منبع اين خشونت را در جوانان قدرت طلب، بررسي نكرده است.
خودشكوفايي به ندرت اتفاق مي‌افتد. ما طوري تربيت شده‌ايم كه از تعريف و تمجيد از خود شرمنده شويم؛ ولي اين تنها راه ابراز قدرداني است كه مي‌تواند طرز تفكر ما را نسبت به خويشتن تغيير دهد. وقتي خود را با بيان اظهارات مثبت تشويق كنيم، براي خود ارزش قائل مي‌شويم

.

با سربلندي و افتخار بايستيد


در اين دنياي پرتنش، حتي قوي‌ترين انسان ها به سختي مي‌توانند آرامش و متانت خود را حفظ كنند. مردم بايد از خود محافظت كنند؛ زيرا وضعيت تا روزي كه ما آن را بهبود نبخشيم، بهتر نخواهد شد؛ ولي افزايش شرايط پرتنش براي افراد خردمندي كه خون سرد هستند و سلامت خود را با وجود ناملايمات حفظ مي‌كنند، اثر سوئي ندارد.

اگر هيپنوتيزم درماني را انجام دهيد، قرباني شرايط بد محيط زندگي خود نمي‌شويد.


وقتي در حال خلسه هستيد، از هر نوع داوري نكوهشگرانه اجتناب كنيد و نظام اعتقادي خود را منسجم كنيد. ذهن شما همچون يك باغ نامحدود گسترده است. تلقين‌ها همچون بذري هستند و هيپنوتيزم همچون خاكي است كه شرايط رشد بذر را فراهم مي‌كند تا شكوفا شود و به انديشه هاي زيبايي تبديل شود كه هر چه بيشتر رشد و نمو كنند. هر جا كه علف هرز يا همان افكار منفي انباشته شده‌اند، بايد ذهن خود را تصفيه و تزكيه كنيم تا تلقين‌هاي نيك بتوانند شكوفا شوند. اكثر مردم به دليل تفكر منفي و متواضعانه اي كه از خود دارند، قابليت هاي بالقوه خود را دست كم مي‌گيرند و هرگز به اهداف خود دست نمي‌يابند.

وجود يك ساختار فكري مطلوب در انسان ها، پيش نياز ايجاد بازتاب هاي شرطي جديد است؛ در غير اين صورت با مقاومت زير آستانه‌اي مواجه خواهند شد.


منبع " کتاب راهنماي كلي هيپنوتيزم پيشرفته با ترجمه دکتر آرام "

با آرزوی پیروزی و موفقیت برای شما

www.aram24.ir
 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *