تمرینات یوگا

تمرینات یوگا
یوگا انواع مختلفی دارد. این مقاله روی نوعی از نوعی از یوگا به نام هاتا یوگا تمرکز می‌کند. یکی از مزایای هاتا یوگا آنست که می‌تواند استرس را کاهش دهد و به ایجاد آرامش در شما کمک کند.
یوگا شامل تنفس، مدیتیشن و تمرینات جسمانی با نام پوستچر‌ها (وضعیت بدن) یا ژست‌ها می‌شود که بدن را کش می‌دهند. شما می‌توانید برای رسیدن به آرامش تمرنیات یوگا را انجام دهید.

سلامت جسمانی و روانی بیشتر و همچنین یک یگانگی با یک خود بالاتر یا نوعی آگاهی متعالی‌تر اهداف تمرینات یوگا هستند. اما یوگا لزوماً نباید یک عمل روحانی باشد تا مزایایی را برای شما به ارمغان آورد.

یوگا چیست؟
مردم هند برای هزاران سال یوگا را انجام می‌‌دادند. یوگا براساس این ایده است که جسم و ذهن یکی هستند. کلمه یوگا از زبان سانسکریت می‌آید و به معنی “همبستگی” است. سلامت جسمانی و روانی بیشتر و همچنین یک یگانگی با یک خود بالاتر یا نوعی آگاهی متعالی‌تر، اهداف تمرینات یوگا می‌باشند.
یوگا شامل تنفس، مدیتیشن و تمرینات جسمانی با نام پوستچر‌ها (وضعیت بدن) یا ژست‌ها می‌شود که بدن را کش می‌دهند. شما می‌توانید برای رسیدن به آرامش تمرنیات یوگا را انجام دهید.

تمرینات یوگا چگونه به تمدد اعصاب کمک می‌کنند؟
انجام تمرینات یوگا احتمالاً استرس و اضطراب را کاهش می‌کند و همچنین می‌تواند به انعطاف بیشتر بدن شما کمک کند. چند مطالعه نشان داده‌اند که یوگا دارای برخی مزایای سلامتی مانند ارتقای حس سلامت یک فرد، کمک به کاهش فشار خون و کمک به تنفس راحت‌تر در مبتلایان آسم است.
اگر دچار یک مشکل جسمانی هستید، قبل از شروع یک تمرینات یوگا، با پزشک خود یا با یک مربی دارای مجوز یوگا مشورت کنید. انجام تمرینات یوگا نباید درد داشته باشد. اگر حین تمرینات هرگونه دردی احساس کردید، تمرین را متوقف کنید. برای اصلاح تمرین صحبت با مربی یوگای خود صحبت کنید. یا از او بخواهید ژست دیگری را به شما آموزش دهد که درد نداشته باشد.

انجام یوگا برای رسیدن به آرامش
تعداد زیادی از حرکات یوگا می‌توانند به ایجاد آرامش در شما کمک کنند. چند مورد در ادامه آمده است. دو حرکت یوگای آمده در ادامه (حرکت توله سگ کشیده و حرکت گاو گربه) یادگیری آسانی دارند و انجام‌شان راحت است. اگر تاکنون یوگا را انجام نداده‌اید بهتر است با این حرکات شروع کنید. حرکت دیگر (حرکت زاویه خمیده محدود) کمی پیشرفته‌تر است. تمام این حرکات یوگا می‌توانند به آرامش بیشتر شما کمک کرده و استرس‌تان را کاهش دهند.

حرکت توله سگ کشیده
انجام حرکت توله سگ کشیده آسان بوده و این حرکت خیلی آرامش‌بخش است. شما می‌توانید برای یک کشش و تسکین در ستون فقرات این حرکت را انجام دهید.
هشدار: اگر در زانوی خود دچار مشکلاتی هستید این حرکت را انجام ندهید. شما همچنین می‌توانید برای اصلاح این حرکت از یک مربی معتبر یوگا کمک بگیرید.

حرکت گاو گربه
در حرکت گاو گربه شما با استفاده از تنفس‌تان که زمان تغییر به یک وضعیت دیگر را برایتان مشخص می‌کند، از وضعیتی به وضعیت دیگر تغییر مکان می‌دهید. این حرکت تنفس و حرکت را برای کمک به تسکین استرس ترکیب می‌کند و انعطاف‌پذیری ستون فقرات را بالا می‌برد. این روند را 10 تا 20 مرتبه تکرار کنید. حتماً حرکات را حین دم و بازدم انجام دهید.
هشدار: اگر در گردن خود دچار مشکلاتی یا یک آسیب هستید، به جای حرکت دادن گردن‌تان همراه با ستون فقرات، آنرا در موقعیت اولیه و در راستای شکم خود نگه دارید.

حرکت زاویه خمیده محدود
در حرکت زاویه خمیده محدود، شاید برای به دست آوردن بهترین نتایج، به تکیه‌گاه‌هایی نیاز داشته باشید. یک تکیه‌گاه چیزی است که برای حمایت از قسمت‌های مختلف بدن‌تان در یک حرکت یوگا از آن استفاده می‌کنید. شما می‌توانید تکیه‌گاه‌های یوگا مانند بلوک‌ها و بالشتک‌ها (بالش‌های سفید و بزرگ) را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از چیزهایی که در منزل در دسترس‌تان است مانند بالش‌ها یا پتوها استفاده کنید.
وقتی برای اولین بار این حرکت را انجام می‌دهید، برای تنظیم تکیه‌گاه‌های خود زمان بگذارید تا بتوانید در زمان انجام حرکت بیشترین راحتی را داشته باشید. اگر این حرکت موجب بروز تنش یا ناراحتی شما می‌شود، از تکیه‌گاه‌ها استفاده کنید. شاید لازم باشد یک یا مورد از این تکیه‌گاه‌ها را استفاده کنید:

یک یا دو پتوی محکم تاشده برای حمایت از کمرتان.
یک پتوی لوله‌شده، بالش‌های سفت یا بلوک‌های یوگا برای حمایت از زانوهای خود.
یک بالش کوچک برای حمایت از گردن خود.

هشدار: پس از وضع حمل تازمانیکه که پزشک‌تان به شما اجازه‌ نداده است، این تمرین را انجام ندهید. اگر مشکلاتی در زانو، کفل یا شانه خود دارید، این حرکت را انجام ندهید. همچنین می‌توانید از یک مربی معتبر یوگا کمک بگیرید و این حرکت را به شیوه مناسب برای خود اصلاح کنید.

مسیر‌های آینده
آیا آماده انجام تمرینات یوگا هستید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، با ساده‌ترین حرکات شروع کنید و به مرور به سمت حرکات پیشرفته‌تر حرکت کنید. ببینید کدام حرکات بیشترین ثمرات را برای شما دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یوگا، شما می‌توانید در یک کلاس یوگا نیز شرکت کنید.
منبع :ariasalamat

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *