ثروتمند و پول دار شدن

ثروتمند و پول دار شدن

این خواسته خداوند متعال است که شما ثروتمند شوید. خداوند بزرگ می‌خواهد که شما ثروتمند شوید زیرا اگر شما صاحب وسایل و امکانات زیادی باشید و بتوانید از آنها استفاده کنید او بهتر می‌تواند قدرت خود را در وجود شما نشان دهد.

اگر شما همچنین صاحب تسلط نامحدود بر وسایل زندگی باشید او می‌تواند بیشتر در وجود شما رخنه کند و پایگاهی عظیم در آنجا پیدا خواهد کرد.

 

جهان دوست دارد تا شما هر آنچه را که دوست دارید در اختیار داشته باشید.

طبیعت با برنامه‌های شما رفتاری صمیمی و دوستانه دارد.

تمام چیزها طبیعتا برای استفاده شما در جهان وجود دارد.

از همین حالا تصمیم بگیرید که هدفی انتخاب کرده‌اید درست است.

 

با این حال، دانستن این نکته ضروری است که هدف شما باید با هدفی که در همه افراد وجود دارد تناسب و هماهنگی داشته باشد.

شما باید خواهان زندگی حقیقی باشید نه لذت و تمتع شهوانی و جنسی. زندگی انجام وظیفه است و انسان زمانی حقیقتا زندگی می‌کند که تمامی وظایفی را که از عهده‌اش بر می‌آید بدون افراط در هیچ کدام از آنها به درستی انجام دهد. این وظایف می‌تواند جسمی، روحی و معنوی باشد.

شما قطعا دوست ندارید برای داشتن یک زندگی خوک صفت و صرفا برای ارضای غرایز حیوانی خود ثروتمند شوید. این دیگر زندگی نیست. اما اجرای هر یک از وظایف جسمانی بخشی از زندگی است و هیچ کس نمی‌تواند نیازهایی را که یک بدن سالم و طبیعی به آنها نیاز دارد نفی کند و در عین حال در سلامت و بهبودی کامل زندگی کند.

شما قطعا دوست ندارید برای لذت بردن صرف از لذایذ روحی همچون بدست آوردن دانش، ارضای جاه طلبی‌ها و بلند پروازی‌های خود و شکست دادن دیگران به هر قیمتی و یا مشهور شدن به ثروت برسید. همه اینها بخش مسلم و نفی ناشدنی هر زندگی هستند اما افرادی که به خاطر لذت صرف از لذایذ روحی زندگی می‌کنند فقط یک زندگی نسبی خواهند داشت و هیچگاه از ثروت خود خوشنود و راضی نمی‌شوند.

شما قطعا دوست ندارید تا صرفا به خاطر منفعت رساندن به دیگران، گذشتن از خود برای رستگاری بشریت، یا تجربه لذت نوع دوستی و از خود گذشتگی ثروتمند شوید. لذایذ روحی فقط بخشی از زندگی هستند و هیچ برتری یا ارجحیتی نسبت به دیگر بخش‌های زندگی نخواهند داشت.

شما قطعا دوست ندارید برای آنکه صرفا بخورید، بنوشید و یا از این غرایز به شادی برسید ثروتمند شوید. در عین حال، شما قطعا دوست ندارید ثروتمند شوید تا خود را در محاصره اشیای زیبا ببینید یا صرفا به سرزمین‌های دور دست مسافرت کنید و از مشاهده چیزهای شگفت انگیز لذت ببرید و یا صرفا برای ذهن خود خوراک فکری پیدا کنید و یا فقط روح و روان خود را توسعه و رشد دهید و یا صرفا دیگران را دوست داشته باشید و کارهای خیرخواهانه انجام دهید و یا فقط به جهانیان در شناخت حقیقت کمک کنید.

 

اما به یاد داشته باشید که نوع دوستی بیش از حد بهتر و شریفتر از خود پسندی نیست. تاکید کردن بر روی هر دو اشتباه محض است.

این باور را به کناری بگذارید که خداوند بزرگ می‌خواهد شما خود را برای دیگران قربانی کنید و شما می‌توانید با انجام این کار لطف و مرحمت او را به سمت خود جلب کنید. خداوند به این نوع محبت نیاز ندارد.

آنچه که خداوند می‌خواهد این است که شما باید برای خود و دیگران بهترین باشید. و شما می‌توانید با بهتر و کامل کردن خود به دیگران کمک کنید و نه شیوه‌های دیگر.

شما می‌توانید فقط از طریق ثروتمند شدن بهترین شوید و انسانی کامل از خود بسازید. بنابراین، این گفته کاملا درست و تحسین برانگیز به نظر می‌رسد که شما باید اولین و بهترین فکر خود را به عمل جمع کردن ثروت اختصاص دهید.

با این حال، به یاد داشته باشید که خواسته ماده برای همه می‌باشد و حرکات آن باید به سوی زندگی بیشتر برای همه باشد. این ماده را نمی‌توان برای کار کردن برای زندگی کمتر برای هیچکس استفاده کرد زیرا برای همه یکسان است و در جستجوی ثروت بیشتر و زندگی فراوانتر می‌باشد.

ماده هوشمند وسایل و امکاناتی را برای موفقیت شما فراهم خواهد کرد اما ساختار آن به گونه‌ای نیست این چیزها را از کس دیگری بگیرد و آنها را در اختیار شما قرار دهد.

شما باید خود را از فکر مسابقه رها کنید و آنچه را که قبلا ایجاد شده است خلق کنید نه آنکه با آن رقابت کنید.

شما نباید هیچ چیزی را از هیچ کسی بگیرید.

شما نباید کسی را فریب دهید یا از او امتیاز بگیرید. شما احتیاج ندارید تا به کسی اجازه دهید تا برای شما کمتر از آنچیزی که بدست می‌آورد کار کند.

شما نباید به اموال دیگران چشم طمع بدوزید یا اینکه با چشمانی حسرت بار و آرزومند به آن نگاه کنید. شما می‌توانید هر آنچه را که دیگران دارند مشابه همان را در اختیار داشته باشید و بدون گرفتن آن چیز از او همان را بدست آورید.

شما باید یک خلق کننده باشید نه یک رقابت کننده. شما آنچه را که دوست دارید بدست خواهید ‌آورد و بدین شیوه است که زمانیکه آن چیز را بدست می‌آورید هر شخص دیگری که شما بر او تاثیر گذاشته‌اید بیشتر از آنچه که اکنون دارد کسب خواهد کرد.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم  با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *