خلاصه‌ای از کتاب چگونه ثروتمند شویم

خلاصه‌ای از کتاب چگونه ثروتمند شویم

یک ماده متفکر و هوشمند وجود دارد که از آن همه چیزها ساخته می‌شود. این ماده متفکر در حالت اصلی خود رخنه و نفوذ می‌کند و فضاهای میانی جهان را پر می‌کند.

تفکر و اندیشیدن به این ماده آن چیزی را تولید می‌کند که این فکر آن را به تصویر کشیده است.

انسان می‌تواند وقایع را در افکار خود شکل دهد و با تحت تاثیر گذاشتن افکارش بر ماده بی شکل قادر است آنچه را که بدان فکر می‌کرده است به وجود آورد.

 

برای انجام این کار، انسان باید از ذهن رقابتی خود به ذهن خلاقه حرکت کند. در غیر اینصورت، او نمی‌تواند در سازگاری با شعور بی‌شکلی باشد که همیشه ذاتا ایجادی و خلاقانه است و نه رقابتی.

انسان می‌تواند از طریق شکرگزاری و سپاس صادقانه به خاطر نعمت‌هایی که به او داده شده است به سازگاری و هارمونی کاملی با ماده بی‌شکل برسد. شکرگزاری ذهن انسان را با شعور ماده بی‌شکل پیوند می‌زند به طوریکه افکار انسان توسط ماده بی‌شکل دریافت می‌شود. انسان می‌تواند فقط به وسیله پیوند زدن خود با شعور بی‌شکل با ایجاد حسی عمیق و مداوم از شکرگزاری همچنان در عرصه خلاقیت باقی بماند.

انسان باید تصویری معین و مشخص از چیزهایی که دوست دارد داشته باشد، انجام دهد یا به آن برسد در ذهن خود تشکیل دهد و در حالیکه عمیقا به درگاه خداوند متعال شکرگزار است که همه خواسته‌هایش اجابت شده است باید این تصویر ذهنی را در افکارش دائما حفظ کند. شخصی که می‌خواهد ثروتمند شود باید ساعت‌های فراغت خود را در تعمق در آرزوها و خواسته‌هایش و در شکرگزاری کامل از نعمت‌هایی که خداوند به او اعطا کرده است بگذراند.

نمی‌توان بر اهمیت تامل در تصویری که از خواسته‌ها و آرزوها در ذهن انسان تشکیل می‌شود و با ایمان راسخ و محکم و شکرگزاری قلبی همراه است تاکید بیش از حد کرد. این فرایندی است که در آن، این تصویر به ماده بی‌شکل منتقل می‌شود و در نتیجه نیروهای خلاقانه و ایجادی به حرکت در می‌آیند.

انرژی خلاقه از طریق کانال‌های مشخصی از جمله رشد طبیعی و نظم اجتماعی و صنعتی بر روی زمین در جریان است. شخصی که از دستورات و راهنمایی‌هایی بالا پیروی کند و ذره‌ای شک و تردید به ایمان خود راه ندهد قطعا به تمامی خواسته‌هایش خواهد رسید. چنین فردی از طریق راه‌های کاملا مشخص تجارت و کسب و کار به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خویش خواهد رسید.

برای رسیدن به خواسته‌ها و آمال خود، انسان باید به شیوه‌ای عمل نماید که باعث شود او از موقعیت فعلی خویش فراتر رود. او باید از طریق تحقق تصویر ذهنی‌اش، هدفش را که همانا ثروتمند شدن است به ذهن بسپارد. او باید هر روز هر آنچه را که در توان دارد انجام دهد و مواظب باشد تا در کارهای خود به شیوه‌ای موفقیت آمیز عمل کند. او باید به به جای پرداخت به شکل نقدی در قبال هر آنچه که از دیگران دریافت می‌کند چیزی را بدهد که استفاده بیشتری برایشان داشته باشد. با انجام این کار، در واقع، هر معامله تبدیل به سود و منفعت برای آنها خواهد شد و فراوانی بیشتری را برای زندگیشان به ارمغان خواهد آورد. انسان باید فکر پیشرفت و ترقی را همواره در ذهن خود به همراه داشته باشد تا تصویر افزایش به همه کسانی منتقل شود که با او در تماس هستند.

مردان و زنانی که راهنمایی‌های فوق الذکر را به خوبی و مو به مو عمل می‌کنند قطعا ثروتمند خواهند شد و ثروتی که آنها دریافت می‌کنند در تناسب دقیقی با ثبات و پیوستگی ذهنی آنها، ثابت بودن اهدافشان، استواری ایمان و عمق تشکر و شکرگزاری آنها از خداوند متعال می‌باشد.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم ؟ با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

2 دیدگاه

    1. درود بر شما

       هنوز چاپ نشده است امیدواریم در اینده نزدیک چاپ شود یا فایل کامل پی دی اف کتاب را برای دانلود بگذاریم

      ممنون از توجه شما موفق باشید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *