خندیدن و درمان با آن

خندیدن و درمان با آن
بهترین داروی و درمان طبیعی برای انواع امراض و بیماری ها همین خندیدن و شاد بودن است که با آن می توانید تجدید قوا کنید
افرادی که نگرش سالم‌تری به زندگی دارند در شرایط استرس‌زا آسان‌تر می‌توانند مشکلات و اضطراب‌ها را تحمل کنند.

خنده فقط آرامش بخش نیست، یک خنده کامل و از ته دل باعث می‌شود ماهیچه‌های شکم و شش‌ها آرامش پیدا کنند؛ خندیدن مانند پیاده‌روی است و به همان اندازه برای سلامت مفید است و در واقع خنده یک نوشداروی طبیعی است.
«دکتر پچ» که یک پزشک است مدت 40 از شغل خود دست کشیده است و لباس دلقک‌ها را پوشیده است تا بتواند بیماران را از طریق خنداندن آنها درمان کند؛ وی برای درمان بیماران اعم از بزرگسال و کودک نزد آنان می‌رود و آنها را می‌خنداند.
دکتر پچ می‌گوید خنده مفهوم زندگی را بهتر می‌کند و یک وسیله قدرتمند و رایگان است که اثربخشی زیادی در همه چیز و در درمان بیماری دارد و باید روح و جسم را با خنده جلا داد؛ وی معتقد است با خنده می‌توان هر دردی را درمان کرد.
در بسیاری از مطالعات، اثرات مثبت خنده بر روی بدن انسان مشاهده شده است و علاوه بر تأیید تمام مزایای روانی، یک شفا دهنده است؛ la guélotologie (علم شفا بخشی با خنداندن) مزایای فیزیولوژیکی بسیار جالب دارد و دلایل زیادی برای خندیدن وجود دارد که باید خندید.
کاهش احساس درد
برخی محققان نشان داده‌اند پس از 10 دقیقه خنده شدید، احساس درد کاهش پیدا می‌کند، چون وقتی ما می‌خندیم برخی هورمون‌های درون‌زا (آندورفین) که نوعی ماده شیمیایی آرام بخش و مسکن طبیعی بدن است در حقیقت مانند مورفین عمل می‌کند و تولید آن در زمان فعالیت بدنی، هیجان، احساس درد و خوردن غذاهای فلفلی به وجود می‌آید؛ این ماده به خون می‌رود و در نتیجه باعث کاهش درد می‌شود.
تقویت سیستم ایمنی بدن
آزمایش‌های متعدد به اثبات رسیده است که خنده باعث تغییرات عصبی قابل توجهی از قبیل افزایش سلول‌های کشنده طبیعی است، این سلول‌ها با کشتن تمام سلول‌هایی که توسط یک عفونت، ویروسی شده‌اند از بدن دفاع می‌کنند؛ یک خنده از ته دل مقدار ایمونوگلوبولین A را افزایش می‌دهد.
بهبود عملکرد شناختی
به نظر می‌رسد خندیدن باعث افزایش عملکرد فکری و توانایی ما برای حفظ اطلاعات است.
پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی
دوز روزانه یک خنده خوب اثرات قابل توجهی مانند ورزش بر روی سیستم عروقی دارد، خنده گردش خون را فعال می‌کند و خطر مشکلات قلبی و عروقی به ویژه حمله قلبی را کاهش می‌دهد.
افزایش ظرفیت ریه
خنده باعث می‌شود ارگان‌های شکمی حرکت کنند، به کشش ریه کمک می‌کند، پاک کننده غشاهای مخاطی است؛ هنگامی که ما می‌خندیم هوا با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت خارج می‌شود و این گردش هوا یک اکسیژن خوب به سلول‌های سراسر بدن می‌فرستد.
از بین رفتن استرس و خستگی
خنده تولید اندورفین می‌کند، مسکنی که سطح استرس را کاهش می‌دهد.
خواب راحت شبانه
خنده روابط بین انسان‌ها را بهبود می‌بخشد و اثرات مفید در رابطه افراد دارد.
منبع :hidoctor

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *