خواص درمانی آب میوه ها:

خواص درمانی آب میوه ها:

آب آناناس:

شیره آناناس دارای ویتامین های مختلف، عناصر معدنی مفید، املاح معدنی ونوعی فرمان هضم کننده بسیار قوی است.آب آناناس در رفع نارسایی های هضمی موثر واقع می شود و در دوران نمو، همچنین در دوران نقاهت، اثر سازنده و تامین کننده قوای بدن ظاهر می کند و نیز دارای خاصیت رفع مسمومیت است.

آب انار :

اثر مفرح دارد. مصرف رقیق شده ان با آب،در بیماری های مجاری ادرار، بیماری های مختلف ناشی از التهاب دستگاههای بدن و در بیماران مبتلا به عدم کفایت ترشح صفرا، توصیه شده است.

آب انگور:

شیره انگور که شیر گیاهی (Lait vegetal) نیز نام نهاده شده است، اثر انرژی زایی قوی دارد به طوری که هر کیلو گرم ان،معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ کالری، انرژی ایجاد می کند.دارای اثر نیرو دهنده و ضد سم قوی است. در بر افروختگی ها،روماتیسم، نقرس، سنگ کلیه، زیادی اوره خون،اختلالات ناشی از بالا بودن فشار خون، ورم روده اثرات درمانی ظاهر می کند.مصرف ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم اب انگور به مدت چند روز، در افراد چاق و در رفع خستگی عمومی بدن مفید واقع می شود.

آب پرتقال:

آب پرتقال، اثر مقوی ونشاط اور دارد و چون با مصرف آن، غلضت خون کاهش حاصل میکند، می توان آن را محافظ خوبی برای عروق خونی به حساب اورد. اگر آب پرتقال، بدون پوست کندن، تهیه شود اثر نیرومندتر ظاهر می کند. آب پرتقال دارای ویتامین های C۲ (محافظ عروق خونی)، پرو ویتامینA (کاروتن)و B است.

آب سیب :

آب سیب اثر نیرودهنده اعصاب و ماهیچه ها را دارد و دفع کننده مواد سمی بدن است، برای مبتلایان به رماتیسم ونقرس مفید واقع می شود.ضمنا ضد عفونی کننده روده و تصفیه کننده خون است و در بیماریهای مختلف، به عنوان یک نوشابه مفید و مفرح به بیماران داده می شود.آب سیب رسیده دارای اثر ملین است و می تواند مورد استفاده مبتلایان به یبوست قرار بگیرد.

آب گوجه:

آب گوجه،ویتامین های A،B ،C و عناصر معدنی مفید مانند آهن،منیزیم،پتاسیم،فسفر و …. دارد.نیرودهنده عصب،انرژی زا و ضد سم است.برای مبتلایان به رماتیسم،تصلب شراین وکسانی که پیوسته احساس خستگی میکنند،خواص درمانی ظاهر می کند.

آب نارنگی:

آب نارنگی به دلیل داشتن برم (brome) خواص مسکن ظاهر می کند.

آب هلو:

سو ء هضم را درمان می کند ودر دفع رسوبات ادراری موثر واقع می شود.

آب گلابی:

تصفیه کننده خون،دفع کننده اسیداوریک و تامین کننده عناصر معدنی مورد نیاز بدن است.مصرف آن در بیماریهای مختلف مانند کم خونی،خستگی عمومی و بیماری سل،اثرات مفید ظاهر می کند ضمنا به علت قابض بودن،در رفع اسهال های ساده اثر درمانی دارد.
منبع:

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *