دائره المعارف علوم متافیزیکی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

دائره المعارف علوم متافیزیکی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی
فیروزه
کلیات
این سنگ از فسفات آلومین به رنگ فیروزه ای کهبه شکل غده ای است تشکیل می شود . ماده رنگی موجود در آن از مس و آهن است . معمولا در شکاف سنگهایی که منابع غنی از آلومینیوم هستند یافت می شود . توده های مهم آن در آریزونا ، نوادا ، چین ، تبت و مکزیک دیده می شود .
اثر بر روح و روانتأثیر بر بدن
سنگ فیروزه به عوارض عملکردهای نادرست کبد وغدد کمک می کند . چشمها را نیرو می بخشد و بر علیه بیماری های چشم و اصلاحگردش خون موثر است . درد گلو، التهابات ریوی و بیماری های دستگاه تنفسی رادرمان می کند . در براب رافسردگی ها مفید است و قلب را تقویت می کند .
فیروزه برای همه بیماریها که بر اثر کمبودمواد غذایی و تغذیه بد ایجاد می شوند مانند آناروکسی (2) بکار می رود . معمولا ً هنگام پارگی رباطها و تاندونها ، جریان خونی را در بافتهای عضلانیزیاد تر می کند . همچنین بخاطر درخشش آن شادی آور است و اثری سودمند برروی کمبود اکسیژن ، مسمومیت های خونی واسترس دارد . سنگ فیروزه کمک موثریبه درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروسها و باکتری ها هستند یا نواحیآلوده نیز می کند. گفته شده است که فیروزه از عملکرد و شفا بخشی بیکران خودآگاهی ندارد . همچنین دارای اهمیت زیادی است که بدانید در کاربرد این سنگچنانچه رنگ خود را از دست بدهد یا اینکه خرد شود ، این بدان معنا است کهتمام نیرویش را برای شما از دست داده است بنا بر این باید در خاک قرار بصورت خشک قرار دهید تا آنجا استراحت کند
اثر بر روح و روان
فیروزه سنگی توانمند و حامی ارفبه شمار می رود . به ویژه فرض شده است که اسب و سوار کار را در سقوط نا گهانی در امان نگه میدارد . همچنین در زمان مسافرت از شخص همایت می کند . همچنین تلسم اعضاءکارکنان هواپیمایی است . این سنگ باعث شادی و نشاط افراد غمگین و افسرده میشود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرفیت وچابکی منتقل می کند . این سنگ باعث اعتماد به نفس می شود و جرأت لازم برایبیان استدلالهایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانسها در ماایجاد می کند . شخص را در برابر خوابهای آشفته و کابوسها حمایت می کند . نیرو و ارتعاشات منفی ، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی می تواندجذب کننده ( نیروهای مثبت .م. ) باشد .
نشان طالع بینی
سنگ فیروزه مختص نشان ماهی است و همچنین در سنت هندی ها به همین نشان تعلق دارد .
طبقه چاکرا
فیروزه متعلق به چاکرای گردن و گلو است .
خصوصیات
اتومبیلرانان و مسافران بایستی این سنگ راباخود داشته باشند زیرا آنها را در برابر حوادث و سرنوشت حمایت می کند . هرروز فیروزه را به مدت 10 دقیقه بر روی چاکرای گردن بچه هایی که حمام کردهاند قرار دهید .
فروش و نگهداری
سنگ فیروزه در بازار فروش قابل دسترس است و بهصورتهای نتراشیده ( بیشتر به فرم قطعات کوچک )، صیقلی، داخل زنجیر و جواهریافت می شود . بدون شک انواع گوناگون و بسیار زیبایی از آندر آریزونا دیدهمی شود . بسیار دارای اهمیت است که شما هر روز به موقع سنگتان را تخلیهکنید . این سنگ بسیار حساس و آرام است و این برای این است که نباید آن رابا آب تمیز کنید ، اما می توانید توسط نمک دریای خشک این کار را بکنید . بهتر است فواصل تمیز کردن را بیشتر کنید . صابون ، محصولات شیمیایی و دیگرمواد فیروزه خراب می کنند ، بنابر این از استفاده آنها اجتناب کنید .
توصیه می کنیم به هیچ عنوان از نور خورشید برای شارژ این سنگ استفاده نکنید

خواص جادویی
دوستی، مدیتیشن،تعادل احساسات، وفاداری، غیب گویی، التیام، آرامش، توسعه روحی، زیبایی، حمایت، شادی، توانگری، عشق

زبر جد
خواص جادویی
موفقیت، رشد، تطهیر، تعادل، شهود باطنی، ایجاداحساس دلسوزی و کنترل خشم و اعصاب، شفا یافتن،متمرکز شدن، کاستن استرس،جبران وابستگی در هنگام قطع یک ارتباط
همراه داشتن آن در خواب باعث حمایت شما در برابر بختک و کابوس می شود

تورمالین
خواص جادویی
وزن کم کردن، خلاقیت، موفقیت، جلب عشق، مدیتیشن، پایه ریزی ادراک ریشه ای از مسائل

توپاز آبی _ زبر جد آبی

کلیات
اصل و ترکیبات این سنگ همانند زبر جد طلایی است
تأثیر بر بدن
زبر جد آبی یکی از سنگهای عالی برای چاکرایقلب است . صدا را تقویت می کند و برای التهابات گلو و گرفتگی صدا موثر استاعصاب را قوی و افسردگی را درمان می کند ، نگرانی را از بین می برد و کمکبزرگی به سر دردهای که منشأ عصبی و استرسی دارند می کند . اما همچنین اگراگر از لخته های خونی و واریس ها رنج می برید ، زبر جد آبی قادر به کمکشماست . بهتر است این سنگ در جای بیمار قرار گیرد . سنگ مورد نظر عملی فعالبر روی معده و غده هیپوفیز دارد ، بنابر این سیستم عصبی سمپاتیک را تحریکمی کند
اثر بر روح و روان
به دلیل رنگ آبی همیشه به نام « آسمان آبی » خوانده می شود و الهامات ما را زیاد می کند . در سرنگونی ساختار انعطافناپذیر احساساتمان کمک می کند و برای جلو گیری از عقاید سخت، هر کاری انجاممی دهد . سنگی ایده آل برای هنرپیشگان ، خوانندگان ، موسیقی دان ها ونقاشان زن و مرد است . ترجیحاً آن را به صورت جواهری در زنجیر و یا بهتر ازآن ، بصورت گردنبند با خود داشته باشید
نشان طالع بینی
زبر جد آبی به نشانهای قوس و جوزا تعلق دارد
طبقه چاکرا
این سنگ سحر انگیز به چاکراهای پیشانی و گلو اختصاص دارد
خصوصیات
توصیه شده در صورتی که احتیاج به صدایی رسابرای کنفرانس دادن یا آواز خواندن دارید ، یک زبر جد آبی را هر روز به مدت 20 دقیقه بر روی چاکرای گردن قرار دهید
فروش و نگهداری
زبر جد آبی به فرم های صیقلی ، داخل زنجیر وجواهر یافت می شود اما انتخاب آن محدود است . بعد از هر بار استفاده آن رازیر آب جاری بشویید و به مدت حدود 2 ساعت در نور خورشید قرار دهید

یاقوت کبود
کلیات
نوعی کریندون آبی و سبز ، زرد و یا بنفش استکه از اکسید آلومینیوم تشکیل می شود و ماده موجود در آن آهن و تیتان است . محل های اصلی کشف آن کشورهای هندوستان ، سیلان ، برمانی ، تایلند، استرالیا، آمریکای شمالی و سری لانکا است .
تأثیر بر بدن
طبق منابع قدیمی و تحقیقات اخیر ، یاقوت کبوددارای خاصیت شفا بخشی بی شماری است . توسط ارتعاشات نورانی اش می تواندنیرویی تولید کند تا سلولهای پوست ، مو و ناخنها را اصلاح و ترمیم کند ، ازریزش موها و طاسی می کاهد و به درمان سریع بیماریهای پوستی کمک می کند . یاقوت کبود مجموعه سیستم عصبی را نیرو می بخشد و به بیماری هایی که ازاعصاب نشأت می گیرند یاری می رساند . به دلیل قدرت و توانایی اش می تواندسنگی قوی برای تسکین دردها و ناراحتی ها باشد . دردهای عصبی مانند درد عصب ،دردهای رماتیسمی ، سردردهای شدید ، نقرس یا بیماریهای مفصلی و دردهای ناشیاز آن ، قولنج ، سوزش معده ، ناراحتی های عمل جراحی و دردهای سخت ازجراحتهای خطرناک را درمان می کند .
یاقوت کبود برای ناراحتی های مزمن گوشی و فکی ،سینوسهای پیشانی و بطنها موثر است . چشم ها و بینایی را تقویت می کند . نتایج بسیار خوبی برای درمان بثورهای پوستی و بیماری های مربوط به پوستهمراه با شستن آب یاقوت کبود به دست آمده است . تورمها ، زخمها و خونریزیها، در نتیجه استفاده از یاقوت کبود کاهش می یابند. به علاوه ، می توان ازاین سنگ برای آرام کردن عصبانیت ، مبارزه بر علیه بی خوابی ، سرگیجه وتعریق بیش از حد استفاده کرد . بچه هایی که با لکنت صحبت می کنند ، بایدیاقوت کبود را همراه با سنگ کلسدوئین در گردن داشته باشند . اما یاقوت کبوددر وضعیتهای روانی بیمارگون و ناراحتی های ذهنی و روانی نیز استفاده میشود .
اثر بر روح وروان
یاقوت کبود یک سنگ خوب برای مدیتیشن است و مارا در تصمیماتمان حمایت می کند . به کسانی که آن را با خود دارند ، درکوفهم و روشنی می دهد وآنها را در برابر خشم و بی صبری حمایت می کند . اینسنگ طبیعت دوران را تزکیه و تجدید می کند . یاقوت کبود توانایی و قدرتدرخشانی از خود بروز می دهد . این سنگ بدون آنکه فرد حامل احتیاجی بهمداخله آگاهانه داشته باشد ، انرژیها را به هم متصل می کند .
یاقوت کبود از ارتعاشات خاص خود نیروی بزرگیمهیا می سازد ، و بدون آنکه انرژی صاحبش راتقویت یا تکمیل کند ، مستقلا ًدارای انرژی خاص و مربوط به خود است . گاهی اوقات یاقوت کبود « سنگ خرمندان » نیز نامیده می شود .گاهی به افرادی که در جستجوی صلح و واقعیت درونیتوسط نیروهایشان هستند بر می خوریم ، یاقوت کبود سنگ واقعیت ، وفاداری ،عقل و خرد است .
نشان طالع بینی
یاقوت کبود مختص علائم گاو نر ، سنبله و ماهیاست . یاقوت ستاره دار به میزان ، از نوع آبی تیره به کماندار و آبی روشنبه جوزا اختصاص دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ متعلق به چاکرای ششم یا « چشم سوم » است .
خصوصیات
طبق سنتهای قدیمی ، این سنگ را بر روی پیشانیتب دار قرار می دادند تا آن را تسکین دهد. برای مبارزه بر علیه بی خوابی کهموجب بیماریهای عصبی می شود ، لازم است بر روی پیشانی قرار گیرد یا در دستگرفته شود .
فروش و نگه داری
تنها تعداد محدودی از این سنگ در بازار تجارتمشاهده می شود . بیشتر اوقات به شکلهای نتراشیده ، صیقلی ، دستبند و بهندرت به صورت گردنبند یافت می شود . سنگهای صیقل یافته بیش از حد گرانهستند ، به شما توصیه می کنیم که سنگ خود را در نمک خشک دریا برای تخلیهقرار دهید و آن را در نور خورشید شارژ کنید ، اما بیشتر از یک ساعت نشود
خواص جادویی
انرژی آن لطف خدایی را به ارمغان می آورد
برای روشن فکری روحانی و از خود گذشتگی مفید است
چشم سوم را توسعه میبخشد، از مالک خود محافظت میکند
برای انتقال انرژی به جسم، شیُ و پدیده مورد نظر استفاده میشود
شخص را از بیماریهای مختلف محافظت میکند

کوارتز با قشری از رسوبات تورمالین

کلیات
چوبهای کوچک تورمالین به شکلهای ضربدری در این کوارتز شفاف قرار گرفته اند . این سنگ در برزیل ، ماداگاسکار و سیلان یافت می شود .
تأثیر بر بدن
این سنگ نیرویی تازه بعد از شرایطی از جملهفوت اقوام ، جدایی ها و گرفتن تصمیمی که زندگی را تغییر می دهد در ما بوجودمی آورد . و باعث چابکی در گذر از مشکلات زندگی می شود و اجازه حرکتی نو وسرشار از نظم و هماهنگی به ما می دهد .
خصوصیات
اشخاصی که با همسر یا دوست خود مشکل دارندباید این سنگ را با خود همراه داشته باشند . توسط این سنگ همه چیز به سادگیحل می شود و یا لااقل شرایط پوشیده می ماند .
فروش و نگهداری
این سنگ به فرم های نتراشیده ، صیقلی ، داخلزنجیر و همچنین بصورت جواهر کار شده دیده می شود . آن را یک بار در ماه یاهر هفته ( برای درمان مهم ) در آب بشویید و 2 تا 3 ساعت در نور خورشید قراردهید تا شارژ شود.

کوارتز صورتی

کلیات
رنگ کوارتز صورتی از منگنز است . توده های مهم این سنگ در کشورهای ماداگاسکار، برزیل ، ایالات متحده آمریکا و اتریش یافت می شود .
تأثیر بر بدن
این سنگ برای قلب ، گردش خون و مجراهای خونیبسیار موثر است . به عمل تخمدانها در زنان و بیضه در مردان کمک می کند ونیز برای عمل باروری موثر است و بر علیه بیماری های مقاربتی مبارزه می کند . به علاوه ناهماهنگی و بیماری هایی که بر قلب اثر می گذارند را درمان میکند . این سنگ دارای انرژی درمانی بسیار قوی بر روی جریان خون و ناراحتیهای ناشی از آن ، تنگی مجراها ، بیماری های خونی و سرطان خون است . کوارتزصورتی التیام زخم ها را آسانتر می کند که ترجیحا ً به همراه هماتیت استفادهمی شود . به درمان زخم ها ، ترک ها و استخوان درد کمک می کند . افسردگی وبی خوابی را از بین می برد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تقویت می کند . علاوه بر اینها ، این سنگ دارای قدرت حمایت کنندگی بر علیه اثر تشعشعات ونیروهای زمینی ، رگه های آبی ، حوضه های الکترومغناطیسی و غیره است.
اثر برروح و روان
کوارتز صورتی نگرانی ها را از بین می برد وجراحتهای روحی را درمان می کند .و به ما امکان پذیرفتن و دوست داشتن دوبارهمی دهد . این سنگ باعث محبت و ملایمت می شود و اجازه می دهد احساساتمان رابیان کنیم .این سنگ قادر به حل تغییرات خلق و خوی است و باعث درکمهارتهایمان می شود . در انسانهایی که دارای احساسات سر سخت و خوگرفته ایهستند ایجاد اعتماد کرده و روح آنها را از عشق لبریز می کند ، و باعث بخشش وصلح می شود . این سنگ باعث افزایش نفوذ ما بر روی محیط اطراف با گذشت ومحبت می شود . غم دوری از وطن را از بین می برد . و بخصوص برای بچه ها یکوچک بسیار موثر است . این سنگ به هنر پیشگان امتیاز زیادی می دهد و بهتخیلات و تفکرات خلق شده ما جان می بخشد .
نشان طالع بینی
کوارتز صورتی تحت صورت های فلکی گاو نر و ترازو قرار دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ متعلق به چاکرای قلب و مرکز آن است .
خصوصیات
سیاهرگهای آبی و دیگر مشتقات آن می توانندمسئول بی خوابی یا آشفتگی یا مشکلات دیگر باشند ، در این وضعیت توصیه میکنیم ، بر روی زمین یا تختخواب خود که حدودآً به ارتفاع 60- 70 سانتیمتراست بخوابید و یک کوارتز نتراشیده به اندازه مشت خود را در دست بگیرید واستراحت کنید . خواهید دید که مصون از ناراحتی خود می شوید . اگر می خواهیدنیروی سنگتان را افزایش دهید ، می توانید تورمالین سیاه را با آن همراهکنید .
این کوارتز همچنین خدمت بزرگی بر علیه تشعشعاتکامپیوترها ، دستگاه تلویزیون و غیره می کند . و مهمتر از آن ، این است کهباید هر هفته این سنگ را در آب جاری بشویید و در صورت امکان با نور خورشیدشارژ کنید .
فروش و نگهداری
این کوارتز در تجارت به شکلهای نتراشیده ،صیقلی ، داخل زنجیر ، جواهر و اشیاء زینتی مجلل و پر کار دیده می شود . اگربه صورت جواهر از آن استفاده می کنید ف لازم است که آن را هر هفته در زیرآب بشویید . در صورتی که محلی که خورشید پرتو افکنی می کند وجود داشت ، میتوانید به آرامی 3 الی 4 ساعت آن را در پرتوهای نور خورشید قرار دهید تاسنگ شما دوباره شارژ شود

مروارید

کلیات
این سنگ از تراش اسید کربنیک سنگ آهک در داخلصدف تشکیل می شود . مهمترین منشأ این سنگ در خلیج فارس ، خلیج مانار ،کناره های آمریکای مرکزی و شمال استرالیا است
تأثیر بر بدن
سنگ مروارید لقب داروی درمانی و جادویی بسیارنیرومند دارد . اعصاب ، غدد فوق کلیه ، طحال و عضلات را تقویت می کند . مرواریداه برای زخم معده بسیار موثرند ، از روده ها محافظت می کنند ، برایتب و سر دردها مفید هستند ف نیروی حیات در ما ایجاد می کنند و چشم ها راتقویت می کنند . همچنین می توان برای کمبود کلسیم از آنها استفاده کرد .
اثر بر روح و روان
مرواریدها تغییرات ناگهانی خلق و خوی ، اضطراب و نگرانی ها را از بین می برند و ابتکار ، حساسیت و الهام به ما می دهند .
نشان طالع بینی
سنگ مروارید به نشانه های سرطان ، ماهی و ترازو اختصاص دارد . مرواریدهای سیاه به نشان جدی تعلق دارند.
خصوصیات
این سنگها از آینده شوم هشدار می دهند . اگربا خود گردنبندی از این سنگ داشته باشید ، شما را همیشه در برابر نگون بختیهمایت می کند .
فروش و نگهداری
مرواریدها شدت ارتعاشات افراد حامل را دریافت وبا نیروی خود آنها را خنثی می کنند . بهتر است این سنگها را در نمک خالصدریا ، یک بار در ماه حمام کنید ، و هرگز آنها را در صندوقچه های تاریک ودر بسته قرار ندهید ، زیرا درخشش و زیبایی شان را از دست می دهند
خواص جادویی
سفید نماد قلب و ذهن خالص است، بی گناهی واعتقاد، عنصری وابسته به آب و ماده دارد . بدینگونه بین احساسات تعادلبرقرار (میکند بخصوص برای علامتهای آب خوب است ( متولیدن ماه اسفند
فکر و خیال و احساسات را جذب میکند وبرای شبکه خورشیدی و هضم غذا در معده و فشار عصبی خوب است و ممکن است خنک بکند و تسکین بدهد
طلا و مروارید سیاه برای رفاه هستند و مروارید صورتی با قلب ارتباط دارد و میتواند محافظ هم باشد

لابرادور- سنگ ماه
کلیات
این سنگ از نوع آتشفشانی است و از پتاس شفافبه رنگ ملایم که از زردی به نارنجی متمایل می شود تشکیل شده است . دارایدرخششی ابریشمی و تابندگی درخشانی است . شکل بدل آن به سنگ ماه مایل به آبیبر آورد شده است .
تأثیر بر بدن
در مورد پر خونی در بافتهای لنفی باید از قراردادن این سنگ بر روی محل های متورم خود داری کنید این سنگ تأثیر خوبی درمعالجه اختلالات هورمونی به ویژه در بانوان دارد ، زیرا می تواند ترشحهورمونها را متعادل سازد . همچنین برای دوران عادت ماهیانه و دردهای ناشیاز آن و نامنظمی قاعدگی بسیار عالی است . سنگ ماه در بار وری و حل موانعاحساسی نقش بسزایی دارد . این سنگ در زیاد کردن شیر مادران کمک بزرگی میکند . غده صنوبری ( هیپوفیز ) را تحریک می کند، در نتیجه بر علیه اختلالاترشدی مبارزه می کند . و راجع به بیماری های تیروئید ، توصیه می شود سنگ ماهرا در داخل زنجیر به گردن بیاویزید و درست در بالای این غده قرار دهید . به علاوه برای سلامتی و استواری پانکراس ، روده و تحال بسیار مفید است ،همچنین برای سرطان : که لازم است قبل از هر چیز خانمها این سنگ را در زیرشکم خود قرار دهند ، و نیز برای زخم معده موثر است .
اثر بر روح و روان
سنگ ماه الهامات و حساسیت ما را زیاد می کند وبرای زنانگی بسیار سودمند است . ضمناً سنگ مساعدی برای مدیتیشن است . باعثنظم و تعادل در بدن می شود و صلاحیت ما را در قضاوت تقویت می کند و نگرانیها را از بین می برد .
نشان طالع بینی
سنگ ماه تحت صورتهای فلکی سرطان ، ماهی و جدی قرار دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ برای چاکرای دوم و چاکرای طحال در نظر گرفته شده است .
خصوصیات
برای درمان نازایی ، باید سنگ مورد نظر را برروی چاکرای طحال و تخمدانها قرار دهید . برای تسهیل ازدیاد شیر مادران ، یکعدد سنگ ماه را بین دو پستان مستقیماً بر روی پوست بدن با خود حمل کنید . در صورت امکان ، در لحظاتی که ماه قرص کامل است از این سنگ برای درماناستفاده نکنید . این سنگ از مسافران حمایت می کند و شانس می آورد .
فروش و نگهداری
از این سنگ می توان به عنوان گردنبند ، جواهریداخل زنجیر یا دستبند استفاده کرد . برای تمیز کردن ، توصیه می شود آن رادر زیر آب روان بشویید و بعد ازهر بار استفاده آن را در زیر نورخورشید قراردهید
خواص جادویی
این سنگ همیشه به خاطر جذبه قمری اش حرمت گذاشته شده است
نیروی آن با سیکل ماه مطابق است و هنگام ماه کامل بیشتر از هر موقع است
در کل، این سنگ به عنوان نیروی مونث هستی یا سنگ الهه مطرح شده است
مدیتیشن با سنگ ماه تمام نیروهای ماه را فرا می خواند
در جادوگری سنگ ماه برای افسون جذب عشق بکار می رود
برای التیام و تعادل اندام و هورمونهای زنانه بکار می رود
مالاکیت

کلیات
این سنگ از کربنات طبیعی مس که داراری رنگ سبزپر رنگ و زیبایی است تشکیل می شود . و بسیار به آب ، اسید و گرما حساس است . اصلی ترین مکان کشف این سنگ در اورال ، شیلی ، آریزونا ، آفریقای مرکزی واسترالیا است
تأثیر بر بدن
ملکیت به دلیل خاصیت تصفیه کنندگی اش باید بهروی نقاط دردناک بدن قرار گیسرد . این سنگ نه تنها خاصیت رها سازی انرژیبیماریها از بدن را دارد بلکه در بر دارنده علت آنها نیز است . این سنگ ضدالتهاب است . و بهترین در مان برای مبارزه با زخم ها ، التهابات گلو ،روماتیسمها و التهابات مفاصل را بکار میبرد . برای درمان نازایی موثر است ،به زن حامله نیرو می دهد و بعد از زایمان تولید شیر را تسهیل می کند . سنگملکیت باارزش ترین کمک را به عفونتها ، سرطان خون و اولین مراحل سرطان ،زخمهاو بیماریهای سیستم مرکزی اعصاب می کند . لوزالمعده ، غدد ، مغز و قلبرا نیرو می بخشد ، چشم ها را تقویت می کند و برای بیماری آب مروارید بسیارمفید است . به علاوه مرکز خود درمانی در بدن را فعال کرده و ما را دربرابر موجهای منفی حمایت می کند . ملکیت باعث کاهش تولیدات سمی در بدن میشود و عمل گردش خون را متعادل می کند . این سنگ برای بیماریهای آسم ، اسهال، بیماریهای کودکان و مسمومیتها توصیه می شود . اما همچنین برای پیچخوردگی ، کوفتگی یا ضرب دیدگی بسیار موثر است . بخصوص برای تصلب شرائین وبیماری پارکینسون مفید است .
اثر بر روح و روان
این سنگ به ما می آموزد تا مسئولیت ، رفتار وزندگی مان را پرورش دهیم . قدرت روشن بینی ، خودشناسی و حس فداکاری به مامی دهد . قدرت بیان را زیاد می کند . نگرانی های بی اختیار ما را کاهش میدهد .
نشان طالع بینی
ملکیت به صورت فلکی گاو نر و همچنین در سنت هندیها به همین نشان اختصاص دارد .
طبقه چاکرا
سنگ ملکیت به چاکرای قلب متصل است . اما می توان آن را در همه چاکرا ها برای تحریک جریان انرژی و کاهش انسدادها استفاده کرد .
خصوصیات
باید مراقب باشیم که ملکیت را بعد از هر باراستفاده تمیز کنیم . اگر محلی از بدن شما درد می کند ، باید این سنگ را برروی آن نقطه قرار دهید .
فروش و نگهداری
ما این سنگ را در تجارت به شکلهای نتراشیده ،داخل زنجیر ، صیقلی ، جواهر و اشیاء زینتی می یابیم . بهترین شستشو برای آننمک دریا است و به هیچ عنوان از آب استفاده نکنید ، در این صورت رنگ اینسنگ کدر و مات می شود . برای مثال زمانی که از آن برای بیماریهای خطر ناکیاستفاده می کنید ، می تواند همچنین کدر و بی ارزش شود
خواص جادویی
خطر را به صاحبش هشدار میدهد ، در هدایت کردنمستقیم قدرت به سوی هدف جادویی استفاده میشود، محافظ است بخصوص بچه ها درشغل و بازرگانی یاری می کند، موقعیکه مرمر سبز در محل شبکه خورشیدی است ویشم سبز در مرکز قلب است و بلور کوارتز بین اینها قرار گیرد مردم حوادثفراموش شده چندین سال پیش را به خاطر می آورند، ممکن است گریه کنند یا جیغبکشند و عاطفه های دفن شده به سطح آینده و آزاد میشوند و بار بزرگی از دوشآنان برداشته میشود و آزاد میشوند . و انرژی را به سمت هدف هدایت میکند ومحافظ خصوص قطعه کوچکی از مالاکیت در مغازه یا صندوق پول باعث جذب مشتریمیشود و استفاده هنگام ملاقاتهای تجاری، شایستگی شما را افزایش میدهد وبرای چاکرای طحال ( دوم ) و مرکز انرژی ساکرال نیز خوب است . اگر مالاکیتسبز چمنی باشد میتواند در شبکه خورشیدی مفید باشد
لاجورد
کلیات
این سنگ توده آبی رنگ شاهانه ای است که ازمواد گوناگون سودالیت به همراه رگه های پیریت تشکیل می شود و ماده رنگیموجود در آن از لازوریت ، کلسیت و پیریت است . مکان اصلی کشف این سنگ درکشورهای افغانستان ، شیلی ، برمه و اتحاد جماهیر شوروی ( دریاچه بایکال ) است .
تأثیر بر بدن
رنگ آبی این سنگ یک اثر آرام بخش دارد وگرفتگی عضله را از بین می برد . درجه تب را در بدن پایین می آورد . لاپی – لازولی برای درد عصبها ، بثورهای پوستی و گزیدگی حشرات بسیار موثر است . کلا ً این سنگ از درد می کاهد ورمها را از بین می برد . گرفتگی سینه و گلورا رفع می کند . دردهای سر را تسکین می دهد و برای فشار خون بالا موثر است . اما نباید برای افرادی که دارای فشار خون پایین هستند مورد استفاده قرارگیرد . این سنگ مانع فشارهای عصبی می شود و گرد ش خون را تقویت می کند . عمل ریه ها توسط این سنگ افزایش می یابد ، و ضایعات لنف و غده تیروئید رادرمان می کند .
لاپی – لازولی کمک بسیار شایانی به بیماری حلق، نایژه و لوزه ها می کند . غده تیموس را نیرو می بخشد و نیروی حیات میدهد . و نیز برای سرطان در مراحل اولیه آن بسیار موثر است .
اثر بر روح و روان
سنگ مورد نظر در رشد روحی و معنوی بسیار موثراست . قدرت ما را در حساسیت ،توجه و آگاهی زیاد می کند . نگرانی ها وموانعی را که در احساسات ما وجود دارند از بین می برد . لاپی – لازولی باعثرفع وازدگی و سرکوب در علم روانشناسی در طی زندگی می شود . این سنگ برایحمایت از عقاید اجتماعی بسیار توصیه می شود و نیز باعث شادی ما از اینتصمیم می شود . سنگ لاپی – لازولی عموماً در جهان به عنوان سنگ عشق و دوستیمشهور است .
نشان طالع بینی
لاپی – لازولی به نشانه های قوس و ماهی و نیز جدی و دلو اختصاص دارد .
خصوصیات
این سنگ به هیچ عنوان نباید در اتاق خواب استفاده شود .
فروش و نگه داری
سنگهای بسیاری از این نوع در بازار فروش یافتمی شود . توصیه می کنیم برای تمیز کردن ، آن را در نمک خشک دریا قرار دهید واز آب استفاده نکنید . این عمل را بهتر است یک بار در هفته انجام دهید وبرای شارژ ، آن را مدت طولانی در نور خورشید قرار ندهید
خواص جادویی
چشم سوم – چاکرای گلو – ترقی انرژی – خوداتکایی – وفا داری. به شما کمک میکند به خودتان محبت کنید و در یک خلاقیتبیشتر با سطح روحی تماس بگیرید و بینش روحی را افزایش میدهد . گفته شده کهدر این سنگ کل آگاهی کیهان جمع شده است و به گسترش آگاهی و گنجایش عقلانیبیشتر کمک میکند
به شما در مسیر خرد جهانی کمک میکند
به عنوان سنگ محافظ، از خطرات فیزیکی و حمله های روحی شما را پناه میدهد

عقیق
کلیات
این سنگ از تجمع کوارتزهایی که با ظرافت خاصمنطقه ای شکل گرفته است تشکیل می شود ، و از گروه کلسدوئین ( سیلیسهای نیمشفاف متبلور شده ای که در عهد باستان در امر جواهر سازی از آن بسیاراستفاده می کردند ) است که معمولا به رنگهای آبی ، خاکستری ، قهوه ای ، بژ وصورتی دیده می شود و می توان آن را در کشورهای برزیل ، آلمان ، مکزیک وایالات متحده آمریکا یافت .
تأثیر در بدن
عقیق برای بیماری ها و ناتوانیها ی چشمی بسیارموثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد و درواقع از روح جدید حمایت می کند : زیرا در دوران بار داری بسیار تأثیربرنگیز است . می توانیم از این سنگ برای درمان سردردها ، گرفتگیهای عضلانی ودردهای پشت استفاده کنیم . برای معالجه بیماری های صرع ، کلیه ، روده ،پروستات، احتقاق و ورم ها نیز می توانیم از آن کمک گیریم . سنگ عقیق ریه ها، معده ، کبد و مغز را تقویت می کند و محرکی برای دستگاه گوارش است و بیانو سخنوری را تسهیل می کند .
اثر بر روح وروان
ارتعاشات این سنگ انسداد و موانع درونی را ازبین می برد و انرژی منفی را از ما دور می کند . توصیه می شود آن را درآپارتمانها بکار برید تا نیروی منفی بدور باشید .
نشان طالع بینی
عقیق به نشانه گاو نر و عقرب اختصاص دارد .
محل چاکرا
این سنگ برای چاکرای خارجی به کا رمی رود که بهتر است از عقیق نارنجی استفاده شود .
خصوصیات
در مواقع خستگی و کوفتگی چشمها می توانید از قطعه ای عقیق بر روی پلکهایتان به مدت 10 الی 20 دقیقه در روز استفاده کنید .
فروش و نگهداری
در بازار فروش سنگ عقیق به صورت سنگهاینتراشیده ، صیقلی و براق ، داخل زنجیر یا جواهرات دیده می شود . نگهداری ازعقیق بسیار ساده است : شما می توانید آن را در هفته یک بار در آبجاریبشویید و یا احتمالا در اشعه خورشید قرار دهید

یاقوت
کلیات
این سنگ نوعی کریندون به رنگ قرمز تیره (اکسیدآلومینیوم ) که ماده رنگی موجود در آن کروم است . ستاره یاقوتها اسپی نلاز منشأ تیتان به دست می آید . توده های مهم این سنگ در کشورهای بیرمانی ،سیلان ، سیام ، هندوچین ، برزیل ، تایلند و سیبری یافت می شود
تأثیر بر بدن
در گذشته ، هلید گارد و بنژان توصیه می کرد ،یاقوت را بر علیه بیماریها ی ویروسی و اپیدمی (همه گیر ) تب و برای درمانالتهابات مفاصل بکار ببرند . در قرن ما ، عموما ً از آن برای بیماریهایقلبی ، جریان خون و برای تقویت غده فوق کلیه استفاده می شود . این سنگ فشارخون خیلی پایین را افزایش می دهد و حالت ضعف و ناتوانی را تقویت می کند ،بی حسی و رخوت را از بین می برد . بینایی را نیرو می بخشد و جریان خون رادر ناحیه چشمها به گردش می اندازد . برای درمان دردهای قاعدگی باید سنگیاقوت را مستقیما ً بر روی محل دردناک یا چاکرای ریشه و خاجی قرار دهید . یاقوت از زایمانهای نادرست نیز جلوگیری می کند . همچنین برای تب وبیماریهای ویروسی موثر است و سیستم ایمنی را نیرو می بخشد . عمل متا بولیسمرا تسهیل می کند و به عصبها و غده تیموس نیرو می بخشد . اما همچنین ، کمکشایانی به بیماریهای کودکان ، مشکل اضافه وزن ، بیماریهای طحال و سرطان خونمی کند .
اثر بر روح و روان
یاقوت حامی خوبی در برابر نیروهای منفی محسوبمی شود . این سنگ قلب را از عشق به خود و آینده لبریز می کند . به طورمعمول در حالت تمرکز موجب پرورش نیروها و انرژیهای معنوی می شود . بنابراین، انرژی هایی که برای رشد شخصیت مهم می باشند را تقویت می کند . این سنگتوانایی ، نیرو ، زندگی ، شهامت و شجاعت می دهد طبق برخی نوشته های قدیمی ،سنگ یاقوت منجر به حمایت از آرزوها ، رها کردن وابستگی ها و نیز مانع ازخیانت و بی وفایی شریک زندگی می شود . تفکرات پایه را تقویت و مخالفان رادور می کند.
علائم ستاره شناسی
سنگ یاقوت تحت صورتهای فلکی شیر ، قوچ و عقرب دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ قبل از همه چاکراها به چاکرای ریشه و قلب تعلق دارد .
خصوصیات
برای مبارزه با تب ، لازم است یک یاقوت را برروی پیشانی خود قرار دهید و یا در دستانتان بگیرید . برای درمان فشار خونپایین ، توصیه می شود این سنگ را به صورت جواهر داخل زنجیر یا گردنبند کهقطعا ً در بالای قلب قرار می گیرد با خود حمل کنید .
فروش و نگهداری
در بازار فروش این سنگ به شکلهای صیقل یافته ، داخل زنجیر و جواهرات دیده می شود .
نگهداری: یک یا دو بار در ماه آن را با آب جاری بشویید و تخلیه کنید و به مدت دو ساعت در نور خورشید شارژ کنید
خواص جادویی
ذهن و روح و انرژی حیاتی را تقویت میکند
برای بی نظمی های خونی یا مشکلات قلب استفاده میشود
قدرت، جرات، و خرد روحانی میدهد
کندالینی را بیدار کرده و به خوبی از فعالیت آن حمایت میکند
برای چاکرای ریشه و فعال سازی چاکرای قلب مناسب است
توپاز طلایی- زبر جد زرد
کلیات
به طور کلی این سنگ از سیلیکات آلومین به رنگزرد ، صورتی که از بی رنگی به آبی روشن متمایل می شود تشکیل شده است . رنگاین سنگ از آهن و کروم است . می توان آن را در توده های قلع در کشورهایبرزیل، سریلانکا ، ایالات متحده آمریکا ، اورال و جنوب غربی آفریقا یافت.
تأثیر بر بدن
زبر جد طلایی دارای ارتعاشات بسیار ملایمی استو کل سازمان بدن را فعال می کند . این سنگ باعث هماهنگی و آرامی در اعصابمی شود . برای تقویت قلب و اصلاح جریان خون و رها سازی چاکرای شبکه خورشیدیبسیار موثر است و نیز برای درمان افسردگی ، عصبانیت ، بی خوابی و حالتهایضعف موثر می باشد . بعلاوه کمک بزرگی به بیماران کبد می کند . اعصاب حسچشایی را تحریک و غدد را تقویت می کند . ستون فقرات را نیرو می بخشد و سردرد را تسکین می دهد . همچنین برای تنگی نفس ، برونشیت ( التهاب نایژه ها )، سرفه و سرما خوردگی مفید است .
اثر بر روح و روان
زبر جد طلایی یا زرد قدرت تمرکز ، خلاقیت وآگاهی را زیاد می کند . تفکرات عالی و برجسته ایجاد می کند و روحی شاداب وچالاک به ما می دهد . این سنگ باعث شادی، خلق و خوی خوش ، صلح همراه باهماهنگی و نظم می شود .
نشان طالع بینی
زبر جد طلایی متعلق به علائم ستاره شناسی شیر و جوزا است .
طبقه چاکرا
این سنگ برای چاکرای شبکه خورشیدی استفاده می شود .
خصوصیات
نتیجه بدست آمده نشان داده که این سنگ برایافسردگی و بی خوابی مفید است . توصیه می شود در تختخواب خود یک زبر جدطلایی قرار دهید . علاوه بر این برای استرس ، کشیدگی زیاد عصبها یا کمبودانرژی استفاده می شود . می توانید زبر جد طلایی را در یک لیوان آب به مدت 12 ساعت قرار دهید و شب ها قبل از رفتن به رختخواب از ابن اکسیر بنوشید .
فروش و نگهداری
اکثر اوقات در بازار فروش به صورت هاینتراشیده ، داخل زنجیر و به تعداد محدود به صورت جواهر که اغلب با ظرافترنگ آمیزی شده اند عرضه می شود . اگر شما به صورت اکسیر از این سنگ استفادهمی کنید ، لازم است آن را بعد از هر بار استفاده زیر آب بشویید . به فرمگردنبند ، تنها کافی است 2 بار در ماه تمیز شود . می توانید زبر جد طلایی
را برای شارژ در نور خورشید قرار دهید

اگو – مرین
کلیات
سنگ اگو – مرین متعلق به گروه یاقوتهای کبوداست . عنصری که به این سنگ رنگ می دهد ، آهن است . این سنگ کانی مهم و خاصسنگهای آتشفشانی است که در کشورهای برزیل ، ماداگاسکار و اتحاد جماهیرشوروی یافت می شود .
تأثیر بر بدن
این سنگ مخصوص بیماریهای مجرای تنفسی ،برونشیت، ریه ها و ناراحتی های ناحیه گردن است . ما را در برابر سرماخوردگی و التهاب حنجره حمایت می کند و تارهای صوتی را تقویت می کند . اگو – مرین باعث تقویت قلب می شود و از انفارکتوس عضله های قلبی جلوگیری می کند . همچنین سیستم دفاعی در بدن و غده تیموس را قوت می بخشد . این سنگ برایآلرژیها و حساسیتهایی که باعث ریزش اشک در چشم ها می شوند موثر است . وهمینطور برای اعصاب ، غده تیروئید ، لنف و بیماری های خونی استفاده می شود .
اثر بر روح و روان
اگو – مرین قدرت بیان و هوش را افزایش می دهد وبسیار برای هنر پیشگان ، موسیقی دانان و غیره … موثر می باشد و آنها رادر کارشان همراهی می کند .
نشان طالع بینی
این سنگ تحت صورت های فلکی دلو، ماهی ، میزان و جوزا قرار دارد.
طبقه چاکرا
این سنگ برای بکار بردن در چاکرا های گردن و حلق سفارش شده است .
خصوصیات
اگر شما از حساسیت های پوستی رنج می برید ،باید اگو – مرین را در یک لیوان ، که در آن یک سوم آب گوارا ریخته شده قراردهید و بهد بگذارید پوست شما در طی یک شب با این آب خیس بماند . می توانیددر روز چند بار این عمل را تکرار کنید . اما لازم است که روی محل های حساسو عفونیرا به هیچ عنوان مالش ندهید .
فروش و نگهداری
این سنگ در بازار فروش به شکلهای نتراشیده ،صیقلی ، گردنبند و جواهر یافت می شود . اگر شما از آن برای شستشو استفادهمی کنید ، بهتر است هر روز آن را تخلیه کنید . اگر به صورت گردنبند از آناستفاده می کنید فقط کافیست هر چهار روز یک بار آنرا بشویید . برای اگو – مرین اشعه خورشید نیز لازم است و این به خاطر این است که شما شارژدوبارهسنگ را فراموش نکنید
خواص جادویی
نوع آبی آسمانی آن خالص تر است
شخص را در نظر جنس مخالف جذابتر نشان میدهد
زیبایی و آرامش را توسعه میدهد
عشق و درک می آفریند
مشکلات ضمیر ناخودآگاه را حل میکند و کمک میکند تا خشم کنترل شود و ترس و اضطراب و بیقراری را فرو مینشاند

انیکس

کلیات
انیکس عقیق سیاهی است که دارای شیارهای سفیدرنگ است . محل های اصلی کشف این سنگ کشورهای برزیل ، ماداگاسکار ، مکزیک ،آرژانتین و هندوستان است .
تأثیر بر بدن
این سنگ جریان خون را تحریک می کند و حسشنوایی را بهبود می بخشد . همچنین ناخن، پوست ، چشم ، پا و مو ها را تقویتمی کند و از ریزش مو می کاهد .
قلب ، کلیه ، طحال و اعصاب را نیرو می بخشد وما را در بیرابر حساسیت به زمان حمایت می کند و سستی و کاهلی را از بین میبرد . دوره درمان را بعد از عمل جراحی سریعتر می کند . ما را در برابرتأثیرات شوم در زندگی حمایت می کند . همچنین ناراحتی های گوش و معالجه آنرا بر عهده می گیرد . چنانچه انیکس را بر روی ناحیه شبکه خورشیدی قرار دهید، غده پانکراس ( لوزالمعده ) را تقویت می کند .
اثر بر روح و روان
انیکس نیرو و قدرت می دهد . و در مبارزه با بهستوه آمدن و نیرو های منفی ما را حمایت و استوار می سازد . فکر و جسم رامتعادل و از اندوه دور می کند و به آن پایداری و مقاومت می دهد . و در کارما (1) پس دادن به ما کمک می کند .
نشان طالع بینی
انیکس مختص علائم قوس ، جدی و دلو است
خصوصیات
برای علاج بیماری حاد گوش ، یک عدد سنگ انیکس صیقل یافته را بر روی گوش خود قرار دهید .
فروش و نگهداری
در تجارت این سنگ به صورت صیقلی ، گردنبند یاداخل زنجیر دیده می شود . می توانید این سنگ را هر هفته در زیر آب جاریبشویید . همچنین توصیه می شود ، در ماه یک بار آن را داخل خاک قرار دهید . باز هم بهتر است داخل خاک گلدان قرار دهید تا تمام نیروی لازم به آن بازگردد
خواص جادویی
تعادل، حمایت، ایمان، اساس و بنیاد، انرژی روحانی در سطح فیزیکی، پایداری، ریلاکسیشن

اوپال
کلیات
به طور کلی اوپال سنگی نیمه شفاف با بازتابهایقوس و قزحی در رنگهای متعددی است ، که از اسید سیلسسیک و آب تشکیل می شود واغلب درزهای آن از سنگ های آتشفشانی خلل و فرج پر شده است . اوپال همچونیخبندان سریعاً سرد می شود . به طوری که دارای ساختمانی کریستالی نیست . محل های اصلی کشف این سنگ کشورهای جنوب استرالیا ، مکزیک ، برزیل ، جمهوریچک اسلواکی و مجارستان است .
تأثیر بر بدن
سنگ اوپال برای معده ، روده و ورم معده (گاستریت ) بسیار موثر است . این سنگ قلب و جریان خون را تقویت و نیرو میبخشد . به علاوه می توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد : و در واقعگلبولهای قرمز خون را زیاد می کند . اوپال سیاه رنگ افسردگی را تسکین میدهد ، و نگرانی های ناشی از ابهامات را از بین می برد .
اثر بر روح و روان
اوپال سفید رنگ واقعیت را آشکار می کند . اینسنگ چشمهایمان را بر روی زندگی و افکار درونی باز می کند و همچنین نیروهایمثبت در نیروهای منفی ادغام می کند و باعث تقویت صفتهای خوب یا بد در ما میشود . ایجاد شادی، روشنایی و شم قوی می کند و همچنین نگرانی و افسردگی مارا تسکین می دهد و مانع سستی و رخوت می شود .
نشان طالع بینی
سنگهای اوپال روشن مختص علائم ماهی و سرطاناست ، در صورتی که اوپال تیره به نشانه های قوس ، دلو ، عقرب اختصاص دارد ونیز اوپال آتشی بنا به سنت هندوئی متعلق به برجهای حمل است .
طبقه چاکرا
اوپال برای چاکرای انتهای سر استفاده می شود .
خصوصیات
این سنگ به « طلسم خوشبختی » (1) معروف است : وهیچگاه « سنگ امید » (2) خوانده نمی شودئ . بخاطر هفت آهنگ و هفت رنگشبرای هنر پیشگان و موسیقی دانها بسیار مناسب است . گفته شده که اوپال برایمالکین این سنگ که سریعاً گمراه می شوند مناسب نیست . همچنین دارای ارزشبسیاری در دادن نیروی حیات دوباره به تعدادی از مردم است .
فروش و نگهداری
توصیه می شود اوپال با سنگهای دیکر برخورد یاحمل نشود ، زیرا خود به تنهایی بسیار نیرومند است . این سنگ بسیار حساس استو از عطر ، لوازم آرایش و دیگر محصولات در همین زمینه بسیار نفرت دارد . سفارش می شود که اغلب اوقات اوپال را در آب فرو ببرید تا درخشش رنگی خود رااز دست بدهد . و به هیچ عنوان از نور خورشید به مدت طولانی برای شارژ آن استفاده نکنید

آمیتیست
کلیات
این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. رنگ آن از عناصر منگنز ، آهن وتیتان بوجود می آید. محل کشف آن بیشتر درکشورهای برزیل ، ماداگاسکار ، اروگوئه و اورال است
تأثیر بر بدن انسان
این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر ، میگرن وفشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن ما را بهبود می دهد. غددو هورمونها راتقویت می کند و سوخت و ساز سلولی را افزایش می دهد . همچنین برای بیماریدیابت موثر است . وما را در برابر بی خوابی ، اضطراب ها و کابوس ها محافظتمی کند.
آمیتیست ها بهترین مداوا را برای مشکلات روانی و استرس ها به کار می برند
این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله هایعصبی و خشم می شوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری ، نوروز ( روان رنجوری ) ، صرع و سایر واکنش های روانی غیر عادی می کند. همچنین سر گیجه های مربوطبه حالت روانی ، اختلالات چشمی و نا هماهنگی های آن را تسکین می دهد
این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماریها ی خونی موثر است
تأثیر بر روح و روان
آمیتیست سنگی برجسته و مهم در تمرکز حواس بهشمار میرود: این سنگ اراده ما را زیاد می کند و ما را در ارتباطات روحی ومعنوی حمایت می کند . ارتباطات و دوستیها را سهولت می بخشد و باعث انصاف ومنطق در فرد می شود . و نیز به ما تسلی ، قدرت ، شادی و شجاعت می دهد
نشان طالع بینی
این سنگ تحت صورتهای فلکی ماهی ، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی به نشان برج سنبله نیز تعلق دارد
محل چاکرا
آمیتیست مخصوص چاکرای انتهای سر است
خصوصیات
برای ناراحتی های لوزالمعده و بیماری های خونی باید سنگ آمیتیست را یک شب در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح آن را ناشتا بنوشید
فروش و نگهداری
شما می توانید این سنگ را به شکل های سنگی نهتراشیده ، صیقل یافته ، گردنبند ، به شکل صفحه ای پی مانند و جواهرات دربازار فروش ببینید
لازم است آنرا یک یا دو بار در ماه در زیر آب روان بشویید و تخلیه کنید

سیترین
فلوریتخواص جادویی
انواع فلوریت :
آبی – سبز – زرد – ارغوانی – سرخابی – قرمز – سیاه – بی رنگ
:خصوصیات
انرژی آشفته و مخرب و دلسرد کننده را بر طرف میکند
بین رابطه منفی و مثبت ، تعادل برقرار میکند
کمک میکند که واقعیت را پشت تصور غلط ببینید
انرژی را تثبیت میکند
انرژی جهانی را در خود میکشد و بدن را تغذیه میکند
کمال فیزیکی را بدست می دهد
تصفیه و پاک کردن و رفع اختلال را تا مین میکند
برای رفع آنفلوانزا و زخمهای مری و عفونت در تنظیم رشد غده ها خوب است
:فلوریت سبز
موجب تطهیر کردن – تازگی فصل بهار و تجدید چاکراها- آسیب در بدن عاطفی را کم میکند و حالت منفی (انرژی منفی ) اتاق را حذف میکند
ارتعاش انرژی منفی تبدیل به آینده ای روشن و عشق به جهان میشود
این سنگ برای اختلالات معده به کار برده میشود و یک انرژی آرامش بخش در روده ها به جریان می اندازد
برای تسکین دردها ،ترش کردگی ها و گلو درد خوب است
:فلوریت ارغوانی
برای فعال سازی چاکرای ششم ( چشم سوم ) مفید است
باعث درک مستقیم کیفیات شهودی و رشد دائم روحی میشود
:فلوریت آبی
فکرهای پیاپی و حافظه را توسعه و افزایش میدهد
انرژی آرام کننده ای تولید میکند که امکان میدهد نیروی مدیومی هدایت شود
برای مجرای مسدود شده اشک و التهاب و مجرای گوش و بینی خوب است
:فلوریت بی رنگ
برای چاکرای هفتم است
هاله را احیا میکند و انرژی میدهد
کمک میکند تا نیروی عقلانی و روحانی را درک کنیم و بفهمیم کدام یک برای پیش بردن طریقت روحانی مناسبتر است
مسیر انرژی کیهانی به بدن را باز میکند
به دید چشم نیز کمک میکند
:فلوریت زرد
خلاقیت را افزایش میدهد
در تثبیت اتصال انرژی اعضای یک گروه تاثیر دارد
در دفع سم به بدن کمک میکند
خواص جادویی
درمان هیستری
برای درمان پلکهای ملتهب و سردرد مفید است
به آگاهی روحانی وابسته است
در سفرهای ستاره ای یاور خوبیست( برون فکنی های روحی)
بهتر از بقیه سنگها خون را تصفیه میکند
اگر از حلقه یا گردنبند آن استفاده کنید شفا دهنده ای دایمی همراه خود دارید
جادوگران قبیله با قرار دادن آن بر روی محل بیماری، عامل بیماری را بیرون میکشیدند و آنرا بطور کلی درمان
میکردند

زبر جد
خواص جادویی
موفقیت، رشد، تطهیر، تعادل، شهود باطنی، ایجاداحساس دلسوزی و کنترل خشم و اعصاب، شفا یافتن،متمرکز شدن، کاستن استرس،جبران وابستگی در هنگام قطع یک ارتباط
همراه داشتن آن در خواب باعث حمایت شما در برابر بختک و کابوس می ش
فیروزه
کلیات
این سنگ از فسفات آلومین به رنگ فیروزه ای کهبه شکل غده ای است تشکیل می شود . ماده رنگی موجود در آن از مس و آهن است . معمولا در شکاف سنگهایی که منابع غنی از آلومینیوم هستند یافت می شود . توده های مهم آن در آریزونا ، نوادا ، چین ، تبت و مکزیک دیده می شود .
تأثیر بر بدن
سنگ فیروزه به عوارض عملکردهای نادرست کبد وغدد کمک می کند . چشمها را نیرو می بخشد و بر علیه بیماری های چشم و اصلاحگردش خون موثر است . درد گلو، التهابات ریوی و بیماری های دستگاه تنفسی رادرمان می کند . در براب رافسردگی ها مفید است و قلب را تقویت می کند .
فیروزه برای همه بیماریها که بر اثر کمبودمواد غذایی و تغذیه بد ایجاد می شوند مانند آناروکسی (2) بکار می رود . معمولا ً هنگام پارگی رباطها و تاندونها ، جریان خونی را در بافتهای عضلانیزیاد تر می کند . همچنین بخاطر درخشش آن شادی آور است و اثری سودمند برروی کمبود اکسیژن ، مسمومیت های خونی واسترس دارد . سنگ فیروزه کمک موثریبه درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروسها و باکتری ها هستند یا نواحیآلوده نیز می کند. گفته شده است که فیروزه از عملکرد و شفا بخشی بیکران خودآگاهی ندارد . همچنین دارای اهمیت زیادی است که بدانید در کاربرد این سنگچنانچه رنگ خود را از دست بدهد یا اینکه خرد شود ، این بدان معنا است کهتمام نیرویش را برای شما از دست داده است بنا بر این باید بلافاصله آن رادر خاک قرار بصورت خشک قرار دهید تا آنجا استراحت کند .
اثر بر روح و روان
فیروزه سنگی توانمند و حامی به شمار می رود . به ویژه فرض شده است که اسب و سوار کار را در سقوط نا گهانی در امان نگه میدارد . همچنین در زمان مسافرت از شخص همایت می کند . همچنین تلسم اعضاءکارکنان هواپیمایی است . این سنگ باعث شادی و نشاط افراد غمگین و افسرده میشود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرفیت وچابکی منتقل می کند . این سنگ باعث اعتماد به نفس می شود و جرأت لازم برایبیان استدلالهایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانسها در ماایجاد می کند . شخص را در برابر خوابهای آشفته و کابوسها حمایت می کند . نیرو و ارتعاشات منفی ، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی می تواندجذب کننده ( نیروهای مثبت .م. ) باشد .
نشان طالع بینی
سنگ فیروزه مختص نشان ماهی است و همچنین در سنت هندی ها به همین نشان تعلق دارد .
طبقه چاکرا
فیروزه متعلق به چاکرای گردن و گلو است .
خصوصیات
اتومبیلرانان و مسافران بایستی این سنگ راباخود داشته باشند زیرا آنها را در برابر حوادث و سرنوشت حمایت می کند . هرروز فیروزه را به مدت 10 دقیقه بر روی چاکرای گردن بچه هایی که حمام کردهاند قرار دهید .
فروش و نگهداری
سنگ فیروزه در بازار فروش قابل دسترس است و بهصورتهای نتراشیده ( بیشتر به فرم قطعات کوچک )، صیقلی، داخل زنجیر و جواهریافت می شود . بدون شک انواع گوناگون و بسیار زیبایی از آندر آریزونا دیدهمی شود . بسیار دارای اهمیت است که شما هر روز به موقع سنگتان را تخلیهکنید . این سنگ بسیار حساس و آرام است و این برای این است که نباید آن رابا آب تمیز کنید ، اما می توانید توسط نمک دریای خشک این کار را بکنید . بهتر است فواصل تمیز کردن را بیشتر کنید . صابون ، محصولات شیمیایی و دیگرمواد فیروزه خراب می کنند ، بنابر این از استفاده آنها اجتناب کنید .
توصیه می کنیم به هیچ عنوان از نور خورشید برای شارژ این سنگ استفاده نکنید
خواص جادویی
دوستی، مدیتیشن،تعادل احساسات، وفاداری، غیب گویی، التیام، آرامش، توسعه روحی، زیبایی، حمایت، شادی، توانگری، عشق
تورمالین
خواص جادویی
وزن کم کردن، خلاقیت، موفقیت، جلب عشق، مدیتیشن، پایه ریزی ادراک ریشه ای از مسائل

توپاز آبی _ زبر جد آبی

کلیات
اصل و ترکیبات این سنگ همانند زبر جد طلایی است
تأثیر بر بدن
زبر جد آبی یکی از سنگهای عالی برای چاکرایقلب است . صدا را تقویت می کند و برای التهابات گلو و گرفتگی صدا موثر استاعصاب را قوی و افسردگی را درمان می کند ، نگرانی را از بین می برد و کمکبزرگی به سر دردهای که منشأ عصبی و استرسی دارند می کند . اما همچنین اگراگر از لخته های خونی و واریس ها رنج می برید ، زبر جد آبی قادر به کمکشماست . بهتر است این سنگ در جای بیمار قرار گیرد . سنگ مورد نظر عملی فعالبر روی معده و غده هیپوفیز دارد ، بنابر این سیستم عصبی سمپاتیک را تحریکمی کند
اثر بر روح و روان
به دلیل رنگ آبی همیشه به نام « آسمان آبی » خوانده می شود و الهامات ما را زیاد می کند . در سرنگونی ساختار انعطافناپذیر احساساتمان کمک می کند و برای جلو گیری از عقاید سخت، هر کاری انجاممی دهد . سنگی ایده آل برای هنرپیشگان ، خوانندگان ، موسیقی دان ها ونقاشان زن و مرد است . ترجیحاً آن را به صورت جواهری در زنجیر و یا بهتر ازآن ، بصورت گردنبند با خود داشته باشید
نشان طالع بینی
زبر جد آبی به نشانهای قوس و جوزا تعلق دارد
طبقه چاکرا
این سنگ سحر انگیز به چاکراهای پیشانی و گلو اختصاص دارد
خصوصیات
توصیه شده در صورتی که احتیاج به صدایی رسابرای کنفرانس دادن یا آواز خواندن دارید ، یک زبر جد آبی را هر روز به مدت 20 دقیقه بر روی چاکرای گردن قرار دهید
فروش و نگهداری
زبر جد آبی به فرم های صیقلی ، داخل زنجیر وجواهر یافت می شود اما انتخاب آن محدود است . بعد از هر بار استفاده آن رازیر آب جاری بشویید و به مدت حدود 2 ساعت در نور خورشید قرار دهید

یاقوت کبود
کلیات
نوعی کریندون آبی و سبز ، زرد و یا بنفش استکه از اکسید آلومینیوم تشکیل می شود و ماده موجود در آن آهن و تیتان است . محل های اصلی کشف آن کشورهای هندوستان ، سیلان ، برمانی ، تایلند، استرالیا، آمریکای شمالی و سری لانکا است .
تأثیر بر بدن
طبق منابع قدیمی و تحقیقات اخیر ، یاقوت کبوددارای خاصیت شفا بخشی بی شماری است . توسط ارتعاشات نورانی اش می تواندنیرویی تولید کند تا سلولهای پوست ، مو و ناخنها را اصلاح و ترمیم کند ، ازریزش موها و طاسی می کاهد و به درمان سریع بیماریهای پوستی کمک می کند . یاقوت کبود مجموعه سیستم عصبی را نیرو می بخشد و به بیماری هایی که ازاعصاب نشأت می گیرند یاری می رساند . به دلیل قدرت و توانایی اش می تواندسنگی قوی برای تسکین دردها و ناراحتی ها باشد . دردهای عصبی مانند درد عصب ،دردهای رماتیسمی ، سردردهای شدید ، نقرس یا بیماریهای مفصلی و دردهای ناشیاز آن ، قولنج ، سوزش معده ، ناراحتی های عمل جراحی و دردهای سخت ازجراحتهای خطرناک را درمان می کند .
یاقوت کبود برای ناراحتی های مزمن گوشی و فکی ،سینوسهای پیشانی و بطنها موثر است . چشم ها و بینایی را تقویت می کند . نتایج بسیار خوبی برای درمان بثورهای پوستی و بیماری های مربوط به پوستهمراه با شستن آب یاقوت کبود به دست آمده است . تورمها ، زخمها و خونریزیها، در نتیجه استفاده از یاقوت کبود کاهش می یابند. به علاوه ، می توان ازاین سنگ برای آرام کردن عصبانیت ، مبارزه بر علیه بی خوابی ، سرگیجه وتعریق بیش از حد استفاده کرد . بچه هایی که با لکنت صحبت می کنند ، بایدیاقوت کبود را همراه با سنگ کلسدوئین در گردن داشته باشند . اما یاقوت کبوددر وضعیتهای روانی بیمارگون و ناراحتی های ذهنی و روانی نیز استفاده میشود .
اثر بر روح وروان
یاقوت کبود یک سنگ خوب برای مدیتیشن است و مارا در تصمیماتمان حمایت می کند . به کسانی که آن را با خود دارند ، درکوفهم و روشنی می دهد وآنها را در برابر خشم و بی صبری حمایت می کند . اینسنگ طبیعت دوران را تزکیه و تجدید می کند . یاقوت کبود توانایی و قدرتدرخشانی از خود بروز می دهد . این سنگ بدون آنکه فرد حامل احتیاجی بهمداخله آگاهانه داشته باشد ، انرژیها را به هم متصل می کند .
یاقوت کبود از ارتعاشات خاص خود نیروی بزرگیمهیا می سازد ، و بدون آنکه انرژی صاحبش راتقویت یا تکمیل کند ، مستقلا ًدارای انرژی خاص و مربوط به خود است . گاهی اوقات یاقوت کبود « سنگ خرمندان » نیز نامیده می شود .گاهی به افرادی که در جستجوی صلح و واقعیت درونیتوسط نیروهایشان هستند بر می خوریم ، یاقوت کبود سنگ واقعیت ، وفاداری ،عقل و خرد است .
نشان طالع بینی
یاقوت کبود مختص علائم گاو نر ، سنبله و ماهیاست . یاقوت ستاره دار به میزان ، از نوع آبی تیره به کماندار و آبی روشنبه جوزا اختصاص دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ متعلق به چاکرای ششم یا « چشم سوم » است .
خصوصیات
طبق سنتهای قدیمی ، این سنگ را بر روی پیشانیتب دار قرار می دادند تا آن را تسکین دهد. برای مبارزه بر علیه بی خوابی کهموجب بیماریهای عصبی می شود ، لازم است بر روی پیشانی قرار گیرد یا در دستگرفته شود .
فروش و نگه داری
تنها تعداد محدودی از این سنگ در بازار تجارتمشاهده می شود . بیشتر اوقات به شکلهای نتراشیده ، صیقلی ، دستبند و بهندرت به صورت گردنبند یافت می شود . سنگهای صیقل یافته بیش از حد گرانهستند ، به شما توصیه می کنیم که سنگ خود را در نمک خشک دریا برای تخلیهقرار دهید و آن را در نور خورشید شارژ کنید ، اما بیشتر از یک ساعت نشود
خواص جادویی
انرژی آن لطف خدایی را به ارمغان می آورد
برای روشن فکری روحانی و از خود گذشتگی مفید است
چشم سوم را توسعه میبخشد، از مالک خود محافظت میکند
برای انتقال انرژی به جسم، شیُ و پدیده مورد نظر استفاده میشود
شخص را از بیماریهای مختلف محافظت میکند

کوارتز صورتی

کلیات
رنگ کوارتز صورتی از منگنز است . توده های مهم این سنگ در کشورهای ماداگاسکار، برزیل ، ایالات متحده آمریکا و اتریش یافت می شود .
تأثیر بر بدن
این سنگ برای قلب ، گردش خون و مجراهای خونیبسیار موثر است . به عمل تخمدانها در زنان و بیضه در مردان کمک می کند ونیز برای عمل باروری موثر است و بر علیه بیماری های مقاربتی مبارزه می کند . به علاوه ناهماهنگی و بیماری هایی که بر قلب اثر می گذارند را درمان میکند . این سنگ دارای انرژی درمانی بسیار قوی بر روی جریان خون و ناراحتیهای ناشی از آن ، تنگی مجراها ، بیماری های خونی و سرطان خون است . کوارتزصورتی التیام زخم ها را آسانتر می کند که ترجیحا ً به همراه هماتیت استفادهمی شود . به درمان زخم ها ، ترک ها و استخوان درد کمک می کند . افسردگی وبی خوابی را از بین می برد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تقویت می کند . علاوه بر اینها ، این سنگ دارای قدرت حمایت کنندگی بر علیه اثر تشعشعات ونیروهای زمینی ، رگه های آبی ، حوضه های الکترومغناطیسی و غیره است.
اثر برروح و روان
کوارتز صورتی نگرانی ها را از بین می برد وجراحتهای روحی را درمان می کند .و به ما امکان پذیرفتن و دوست داشتن دوبارهمی دهد . این سنگ باعث محبت و ملایمت می شود و اجازه می دهد احساساتمان رابیان کنیم .این سنگ قادر به حل تغییرات خلق و خوی است و باعث درکمهارتهایمان می شود . در انسانهایی که دارای احساسات سر سخت و خوگرفته ایهستند ایجاد اعتماد کرده و روح آنها را از عشق لبریز می کند ، و باعث بخشش وصلح می شود . این سنگ باعث افزایش نفوذ ما بر روی محیط اطراف با گذشت ومحبت می شود . غم دوری از وطن را از بین می برد . و بخصوص برای بچه ها یکوچک بسیار موثر است . این سنگ به هنر پیشگان امتیاز زیادی می دهد و بهتخیلات و تفکرات خلق شده ما جان می بخشد .
نشان طالع بینی
کوارتز صورتی تحت صورت های فلکی گاو نر و ترازو قرار دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ متعلق به چاکرای قلب و مرکز آن است .
خصوصیات
سیاهرگهای آبی و دیگر مشتقات آن می توانندمسئول بی خوابی یا آشفتگی یا مشکلات دیگر باشند ، در این وضعیت توصیه میکنیم ، بر روی زمین یا تختخواب خود که حدودآً به ارتفاع 60- 70 سانتیمتراست بخوابید و یک کوارتز نتراشیده به اندازه مشت خود را در دست بگیرید واستراحت کنید . خواهید دید که مصون از ناراحتی خود می شوید . اگر می خواهیدنیروی سنگتان را افزایش دهید ، می توانید تورمالین سیاه را با آن همراهکنید .
این کوارتز همچنین خدمت بزرگی بر علیه تشعشعاتکامپیوترها ، دستگاه تلویزیون و غیره می کند . و مهمتر از آن ، این است کهباید هر هفته این سنگ را در آب جاری بشویید و در صورت امکان با نور خورشیدشارژ کنید .
فروش و نگهداری
این کوارتز در تجارت به شکلهای نتراشیده ،صیقلی ، داخل زنجیر ، جواهر و اشیاء زینتی مجلل و پر کار دیده می شود . اگربه صورت جواهر از آن استفاده می کنید ف لازم است که آن را هر هفته در زیرآب بشویید . در صورتی که محلی که خورشید پرتو افکنی می کند وجود داشت ، میتوانید به آرامی 3 الی 4 ساعت آن را در پرتوهای نور خورشید قرار دهید تاسنگ شما دوباره شارژ شود

کوارتز با قشری از رسوبات تورمالین

کلیات
چوبهای کوچک تورمالین به شکلهای ضربدری در این کوارتز شفاف قرار گرفته اند . این سنگ در برزیل ، ماداگاسکار و سیلان یافت می شود .
تأثیر بر بدن
این سنگ نیرویی تازه بعد از شرایطی از جملهفوت اقوام ، جدایی ها و گرفتن تصمیمی که زندگی را تغییر می دهد در ما بوجودمی آورد . و باعث چابکی در گذر از مشکلات زندگی می شود و اجازه حرکتی نو وسرشار از نظم و هماهنگی به ما می دهد .
خصوصیات
اشخاصی که با همسر یا دوست خود مشکل دارندباید این سنگ را با خود همراه داشته باشند . توسط این سنگ همه چیز به سادگیحل می شود و یا لااقل شرایط پوشیده می ماند .
فروش و نگهداری
این سنگ به فرم های نتراشیده ، صیقلی ، داخلزنجیر و همچنین بصورت جواهر کار شده دیده می شود . آن را یک بار در ماه یاهر هفته ( برای درمان مهم ) در آب بشویید و 2 تا 3 ساعت در نور خورشید قراردهید تا شارژ شود

مروارید

کلیات
این سنگ از تراش اسید کربنیک سنگ آهک در داخلصدف تشکیل می شود . مهمترین منشأ این سنگ در خلیج فارس ، خلیج مانار ،کناره های آمریکای مرکزی و شمال استرالیا است
تأثیر بر بدن
سنگ مروارید لقب داروی درمانی و جادویی بسیارنیرومند دارد . اعصاب ، غدد فوق کلیه ، طحال و عضلات را تقویت می کند . مرواریداه برای زخم معده بسیار موثرند ، از روده ها محافظت می کنند ، برایتب و سر دردها مفید هستند ف نیروی حیات در ما ایجاد می کنند و چشم ها راتقویت می کنند . همچنین می توان برای کمبود کلسیم از آنها استفاده کرد .
اثر بر روح و روان
مرواریدها تغییرات ناگهانی خلق و خوی ، اضطراب و نگرانی ها را از بین می برند و ابتکار ، حساسیت و الهام به ما می دهند .
نشان طالع بینی
سنگ مروارید به نشانه های سرطان ، ماهی و ترازو اختصاص دارد . مرواریدهای سیاه به نشان جدی تعلق دارند.
خصوصیات
این سنگها از آینده شوم هشدار می دهند . اگربا خود گردنبندی از این سنگ داشته باشید ، شما را همیشه در برابر نگون بختیهمایت می کند .
فروش و نگهداری
مرواریدها شدت ارتعاشات افراد حامل را دریافت وبا نیروی خود آنها را خنثی می کنند . بهتر است این سنگها را در نمک خالصدریا ، یک بار در ماه حمام کنید ، و هرگز آنها را در صندوقچه های تاریک ودر بسته قرار ندهید ، زیرا درخشش و زیبایی شان را از دست می دهند
خواص جادویی
سفید نماد قلب و ذهن خالص است، بی گناهی واعتقاد، عنصری وابسته به آب و ماده دارد . بدینگونه بین احساسات تعادلبرقرار (میکند بخصوص برای علامتهای آب خوب است ( متولیدن ماه اسفند
فکر و خیال و احساسات را جذب میکند وبرای شبکه خورشیدی و هضم غذا در معده و فشار عصبی خوب است و ممکن است خنک بکند و تسکین بدهد
طلا و مروارید سیاه برای رفاه هستند و مروارید صورتی با قلب ارتباط دارد و میتواند محافظ هم باشد

لابرادور- سنگ ماه
کلیاتاین سنگ از نوع آتشفشانی است و از پتاس شفافبه رنگ ملایم که از زردی به نارنجی متمایل می شود تشکیل شده است . دارایدرخششی ابریشمی و تابندگی درخشانی است . شکل بدل آن به سنگ ماه مایل به آبیبر آورد شده است .
تأثیر بر بدن
در مورد پر خونی در بافتهای لنفی باید از قراردادن این سنگ بر روی محل های متورم خود داری کنید این سنگ تأثیر خوبی درمعالجه اختلالات هورمونی به ویژه در بانوان دارد ، زیرا می تواند ترشحهورمونها را متعادل سازد . همچنین برای دوران عادت ماهیانه و دردهای ناشیاز آن و نامنظمی قاعدگی بسیار عالی است . سنگ ماه در بار وری و حل موانعاحساسی نقش بسزایی دارد . این سنگ در زیاد کردن شیر مادران کمک بزرگی میکند . غده صنوبری ( هیپوفیز ) را تحریک می کند، در نتیجه بر علیه اختلالاترشدی مبارزه می کند . و راجع به بیماری های تیروئید ، توصیه می شود سنگ ماهرا در داخل زنجیر به گردن بیاویزید و درست در بالای این غده قرار دهید . به علاوه برای سلامتی و استواری پانکراس ، روده و تحال بسیار مفید است ،همچنین برای سرطان : که لازم است قبل از هر چیز خانمها این سنگ را در زیرشکم خود قرار دهند ، و نیز برای زخم معده موثر است .
اثر بر روح و روان
سنگ ماه الهامات و حساسیت ما را زیاد می کند وبرای زنانگی بسیار سودمند است . ضمناً سنگ مساعدی برای مدیتیشن است . باعثنظم و تعادل در بدن می شود و صلاحیت ما را در قضاوت تقویت می کند و نگرانیها را از بین می برد .
نشان طالع بینی
سنگ ماه تحت صورتهای فلکی سرطان ، ماهی و جدی قرار دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ برای چاکرای دوم و چاکرای طحال در نظر گرفته شده است .
خصوصیات
برای درمان نازایی ، باید سنگ مورد نظر را برروی چاکرای طحال و تخمدانها قرار دهید . برای تسهیل ازدیاد شیر مادران ، یکعدد سنگ ماه را بین دو پستان مستقیماً بر روی پوست بدن با خود حمل کنید . در صورت امکان ، در لحظاتی که ماه قرص کامل است از این سنگ برای درماناستفاده نکنید . این سنگ از مسافران حمایت می کند و شانس می آورد .
فروش و نگهداری
از این سنگ می توان به عنوان گردنبند ، جواهریداخل زنجیر یا دستبند استفاده کرد . برای تمیز کردن ، توصیه می شود آن رادر زیر آب روان بشویید و بعد ازهر بار استفاده آن را در زیر نورخورشید قراردهید
خواص جادویی
این سنگ همیشه به خاطر جذبه قمری اش حرمت گذاشته شده است
نیروی آن با سیکل ماه مطابق است و هنگام ماه کامل بیشتر از هر موقع است
در کل، این سنگ به عنوان نیروی مونث هستی یا سنگ الهه مطرح شده است
مدیتیشن با سنگ ماه تمام نیروهای ماه را فرا می خواند
در جادوگری سنگ ماه برای افسون جذب عشق بکار می رود
برای التیام و تعادل اندام و هورمونهای زنانه بکار می رود
مالاکیت

کلیات
این سنگ از کربنات طبیعی مس که داراری رنگ سبزپر رنگ و زیبایی است تشکیل می شود . و بسیار به آب ، اسید و گرما حساس است . اصلی ترین مکان کشف این سنگ در اورال ، شیلی ، آریزونا ، آفریقای مرکزی واسترالیا است
تأثیر بر بدن
ملکیت به دلیل خاصیت تصفیه کنندگی اش باید بهروی نقاط دردناک بدن قرار گیسرد . این سنگ نه تنها خاصیت رها سازی انرژیبیماریها از بدن را دارد بلکه در بر دارنده علت آنها نیز است . این سنگ ضدالتهاب است . و بهترین در مان برای مبارزه با زخم ها ، التهابات گلو ،روماتیسمها و التهابات مفاصل را بکار میبرد . برای درمان نازایی موثر است ،به زن حامله نیرو می دهد و بعد از زایمان تولید شیر را تسهیل می کند . سنگملکیت باارزش ترین کمک را به عفونتها ، سرطان خون و اولین مراحل سرطان ،زخمهاو بیماریهای سیستم مرکزی اعصاب می کند . لوزالمعده ، غدد ، مغز و قلبرا نیرو می بخشد ، چشم ها را تقویت می کند و برای بیماری آب مروارید بسیارمفید است . به علاوه مرکز خود درمانی در بدن را فعال کرده و ما را دربرابر موجهای منفی حمایت می کند . ملکیت باعث کاهش تولیدات سمی در بدن میشود و عمل گردش خون را متعادل می کند . این سنگ برای بیماریهای آسم ، اسهال، بیماریهای کودکان و مسمومیتها توصیه می شود . اما همچنین برای پیچخوردگی ، کوفتگی یا ضرب دیدگی بسیار موثر است . بخصوص برای تصلب شرائین وبیماری پارکینسون مفید است .
اثر بر روح و روان
این سنگ به ما می آموزد تا مسئولیت ، رفتار وزندگی مان را پرورش دهیم . قدرت روشن بینی ، خودشناسی و حس فداکاری به مامی دهد . قدرت بیان را زیاد می کند . نگرانی های بی اختیار ما را کاهش میدهد .
نشان طالع بینی
ملکیت به صورت فلکی گاو نر و همچنین در سنت هندیها به همین نشان اختصاص دارد .
طبقه چاکرا
سنگ ملکیت به چاکرای قلب متصل است . اما می توان آن را در همه چاکرا ها برای تحریک جریان انرژی و کاهش انسدادها استفاده کرد .
خصوصیات
باید مراقب باشیم که ملکیت را بعد از هر باراستفاده تمیز کنیم . اگر محلی از بدن شما درد می کند ، باید این سنگ را برروی آن نقطه قرار دهید .
فروش و نگهداری
ما این سنگ را در تجارت به شکلهای نتراشیده ،داخل زنجیر ، صیقلی ، جواهر و اشیاء زینتی می یابیم . بهترین شستشو برای آننمک دریا است و به هیچ عنوان از آب استفاده نکنید ، در این صورت رنگ اینسنگ کدر و مات می شود . برای مثال زمانی که از آن برای بیماریهای خطر ناکیاستفاده می کنید ، می تواند همچنین کدر و بی ارزش شود
خواص جادویی
خطر را به صاحبش هشدار میدهد ، در هدایت کردنمستقیم قدرت به سوی هدف جادویی استفاده میشود، محافظ است بخصوص بچه ها درشغل و بازرگانی یاری می کند، موقعیکه مرمر سبز در محل شبکه خورشیدی است ویشم سبز در مرکز قلب است و بلور کوارتز بین اینها قرار گیرد مردم حوادثفراموش شده چندین سال پیش را به خاطر می آورند، ممکن است گریه کنند یا جیغبکشند و عاطفه های دفن شده به سطح آینده و آزاد میشوند و بار بزرگی از دوشآنان برداشته میشود و آزاد میشوند . و انرژی را به سمت هدف هدایت میکند ومحافظ خصوص قطعه کوچکی از مالاکیت در مغازه یا صندوق پول باعث جذب مشتریمیشود و استفاده هنگام ملاقاتهای تجاری، شایستگی شما را افزایش میدهد وبرای چاکرای طحال ( دوم ) و مرکز انرژی ساکرال نیز خوب است . اگر مالاکیتسبز چمنی باشد میتواند در شبکه خورشیدی مفید باشد
لاجورد
کلیات
این سنگ توده آبی رنگ شاهانه ای است که ازمواد گوناگون سودالیت به همراه رگه های پیریت تشکیل می شود و ماده رنگیموجود در آن از لازوریت ، کلسیت و پیریت است . مکان اصلی کشف این سنگ درکشورهای افغانستان ، شیلی ، برمه و اتحاد جماهیر شوروی ( دریاچه بایکال ) است .
تأثیر بر بدن
رنگ آبی این سنگ یک اثر آرام بخش دارد وگرفتگی عضله را از بین می برد . درجه تب را در بدن پایین می آورد . لاپی – لازولی برای درد عصبها ، بثورهای پوستی و گزیدگی حشرات بسیار موثر است . کلا ً این سنگ از درد می کاهد ورمها را از بین می برد . گرفتگی سینه و گلورا رفع می کند . دردهای سر را تسکین می دهد و برای فشار خون بالا موثر است . اما نباید برای افرادی که دارای فشار خون پایین هستند مورد استفاده قرارگیرد . این سنگ مانع فشارهای عصبی می شود و گرد ش خون را تقویت می کند . عمل ریه ها توسط این سنگ افزایش می یابد ، و ضایعات لنف و غده تیروئید رادرمان می کند .
لاپی – لازولی کمک بسیار شایانی به بیماری حلق، نایژه و لوزه ها می کند . غده تیموس را نیرو می بخشد و نیروی حیات میدهد . و نیز برای سرطان در مراحل اولیه آن بسیار موثر است .
اثر بر روح و روان
سنگ مورد نظر در رشد روحی و معنوی بسیار موثراست . قدرت ما را در حساسیت ،توجه و آگاهی زیاد می کند . نگرانی ها وموانعی را که در احساسات ما وجود دارند از بین می برد . لاپی – لازولی باعثرفع وازدگی و سرکوب در علم روانشناسی در طی زندگی می شود . این سنگ برایحمایت از عقاید اجتماعی بسیار توصیه می شود و نیز باعث شادی ما از اینتصمیم می شود . سنگ لاپی – لازولی عموماً در جهان به عنوان سنگ عشق و دوستیمشهور است .
نشان طالع بینی
لاپی – لازولی به نشانه های قوس و ماهی و نیز جدی و دلو اختصاص دارد .
خصوصیات
این سنگ به هیچ عنوان نباید در اتاق خواب استفاده شود .
فروش و نگه داری
سنگهای بسیاری از این نوع در بازار فروش یافتمی شود . توصیه می کنیم برای تمیز کردن ، آن را در نمک خشک دریا قرار دهید واز آب استفاده نکنید . این عمل را بهتر است یک بار در هفته انجام دهید وبرای شارژ ، آن را مدت طولانی در نور خورشید قرار ندهید
خواص جادویی
چشم سوم – چاکرای گلو – ترقی انرژی – خوداتکایی – وفا داری. به شما کمک میکند به خودتان محبت کنید و در یک خلاقیتبیشتر با سطح روحی تماس بگیرید و بینش روحی را افزایش میدهد . گفته شده کهدر این سنگ کل آگاهی کیهان جمع شده است و به گسترش آگاهی و گنجایش عقلانیبیشتر کمک میکند
به شما در مسیر خرد جهانی کمک میکند
به عنوان سنگ محافظ، از خطرات فیزیکی و حمله های روحی شما را پناه میدهد

عقیق
کلیات
این سنگ از تجمع کوارتزهایی که با ظرافت خاصمنطقه ای شکل گرفته است تشکیل می شود ، و از گروه کلسدوئین ( سیلیسهای نیمشفاف متبلور شده ای که در عهد باستان در امر جواهر سازی از آن بسیاراستفاده می کردند ) است که معمولا به رنگهای آبی ، خاکستری ، قهوه ای ، بژ وصورتی دیده می شود و می توان آن را در کشورهای برزیل ، آلمان ، مکزیک وایالات متحده آمریکا یافت .
تأثیر در بدن
عقیق برای بیماری ها و ناتوانیها ی چشمی بسیارموثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد و درواقع از روح جدید حمایت می کند : زیرا در دوران بار داری بسیار تأثیربرنگیز است . می توانیم از این سنگ برای درمان سردردها ، گرفتگیهای عضلانی ودردهای پشت استفاده کنیم . برای معالجه بیماری های صرع ، کلیه ، روده ،پروستات، احتقاق و ورم ها نیز می توانیم از آن کمک گیریم . سنگ عقیق ریه ها، معده ، کبد و مغز را تقویت می کند و محرکی برای دستگاه گوارش است و بیانو سخنوری را تسهیل می کند .
اثر بر روح وروان
ارتعاشات این سنگ انسداد و موانع درونی را ازبین می برد و انرژی منفی را از ما دور می کند . توصیه می شود آن را درآپارتمانها بکار برید تا نیروی منفی بدور باشید .
نشان طالع بینی
عقیق به نشانه گاو نر و عقرب اختصاص دارد .
محل چاکرا
این سنگ برای چاکرای خارجی به کا رمی رود که بهتر است از عقیق نارنجی استفاده شود .
خصوصیات
در مواقع خستگی و کوفتگی چشمها می توانید از قطعه ای عقیق بر روی پلکهایتان به مدت 10 الی 20 دقیقه در روز استفاده کنید .
فروش و نگهداری
در بازار فروش سنگ عقیق به صورت سنگهاینتراشیده ، صیقلی و براق ، داخل زنجیر یا جواهرات دیده می شود . نگهداری ازعقیق بسیار ساده است : شما می توانید آن را در هفته یک بار در آبجاریبشویید و یا احتمالا در اشعه خورشید قرار دهید
یاقوت
کلیات
این سنگ نوعی کریندون به رنگ قرمز تیره (اکسیدآلومینیوم ) که ماده رنگی موجود در آن کروم است . ستاره یاقوتها اسپی نلاز منشأ تیتان به دست می آید . توده های مهم این سنگ در کشورهای بیرمانی ،سیلان ، سیام ، هندوچین ، برزیل ، تایلند و سیبری یافت می شود
تأثیر بر بدن
در گذشته ، هلید گارد و بنژان توصیه می کرد ،یاقوت را بر علیه بیماریها ی ویروسی و اپیدمی (همه گیر ) تب و برای درمانالتهابات مفاصل بکار ببرند . در قرن ما ، عموما ً از آن برای بیماریهایقلبی ، جریان خون و برای تقویت غده فوق کلیه استفاده می شود . این سنگ فشارخون خیلی پایین را افزایش می دهد و حالت ضعف و ناتوانی را تقویت می کند ،بی حسی و رخوت را از بین می برد . بینایی را نیرو می بخشد و جریان خون رادر ناحیه چشمها به گردش می اندازد . برای درمان دردهای قاعدگی باید سنگیاقوت را مستقیما ً بر روی محل دردناک یا چاکرای ریشه و خاجی قرار دهید . یاقوت از زایمانهای نادرست نیز جلوگیری می کند . همچنین برای تب وبیماریهای ویروسی موثر است و سیستم ایمنی را نیرو می بخشد . عمل متا بولیسمرا تسهیل می کند و به عصبها و غده تیموس نیرو می بخشد . اما همچنین ، کمکشایانی به بیماریهای کودکان ، مشکل اضافه وزن ، بیماریهای طحال و سرطان خونمی کند .
اثر بر روح و روان
یاقوت حامی خوبی در برابر نیروهای منفی محسوبمی شود . این سنگ قلب را از عشق به خود و آینده لبریز می کند . به طورمعمول در حالت تمرکز موجب پرورش نیروها و انرژیهای معنوی می شود . بنابراین، انرژی هایی که برای رشد شخصیت مهم می باشند را تقویت می کند . این سنگتوانایی ، نیرو ، زندگی ، شهامت و شجاعت می دهد طبق برخی نوشته های قدیمی ،سنگ یاقوت منجر به حمایت از آرزوها ، رها کردن وابستگی ها و نیز مانع ازخیانت و بی وفایی شریک زندگی می شود . تفکرات پایه را تقویت و مخالفان رادور می کند.
علائم ستاره شناسی
سنگ یاقوت تحت صورتهای فلکی شیر ، قوچ و عقرب دارد .
طبقه چاکرا
این سنگ قبل از همه چاکراها به چاکرای ریشه و قلب تعلق دارد .
خصوصیات
برای مبارزه با تب ، لازم است یک یاقوت را برروی پیشانی خود قرار دهید و یا در دستانتان بگیرید . برای درمان فشار خونپایین ، توصیه می شود این سنگ را به صورت جواهر داخل زنجیر یا گردنبند کهقطعا ً در بالای قلب قرار می گیرد با خود حمل کنید .
فروش و نگهداری
در بازار فروش این سنگ به شکلهای صیقل یافته ، داخل زنجیر و جواهرات دیده می شود .
نگهداری: یک یا دو بار در ماه آن را با آب جاری بشویید و تخلیه کنید و به مدت دو ساعت در نور خورشید شارژ کنید
خواص جادویی
ذهن و روح و انرژی حیاتی را تقویت میکند
برای بی نظمی های خونی یا مشکلات قلب استفاده میشود
قدرت، جرات، و خرد روحانی میدهد
کندالینی را بیدار کرده و به خوبی از فعالیت آن حمایت میکند
برای چاکرای ریشه و فعال سازی چاکرای قلب مناسب است

توپاز طلایی- زبر جد زرد
کلیات
به طور کلی این سنگ از سیلیکات آلومین به رنگزرد ، صورتی که از بی رنگی به آبی روشن متمایل می شود تشکیل شده است . رنگاین سنگ از آهن و کروم است . می توان آن را در توده های قلع در کشورهایبرزیل، سریلانکا ، ایالات متحده آمریکا ، اورال و جنوب غربی آفریقا یافت.
تأثیر بر بدن
زبر جد طلایی دارای ارتعاشات بسیار ملایمی استو کل سازمان بدن را فعال می کند . این سنگ باعث هماهنگی و آرامی در اعصابمی شود . برای تقویت قلب و اصلاح جریان خون و رها سازی چاکرای شبکه خورشیدیبسیار موثر است و نیز برای درمان افسردگی ، عصبانیت ، بی خوابی و حالتهایضعف موثر می باشد . بعلاوه کمک بزرگی به بیماران کبد می کند . اعصاب حسچشایی را تحریک و غدد را تقویت می کند . ستون فقرات را نیرو می بخشد و سردرد را تسکین می دهد . همچنین برای تنگی نفس ، برونشیت ( التهاب نایژه ها )، سرفه و سرما خوردگی مفید است .
اثر بر روح و روان
زبر جد طلایی یا زرد قدرت تمرکز ، خلاقیت وآگاهی را زیاد می کند . تفکرات عالی و برجسته ایجاد می کند و روحی شاداب وچالاک به ما می دهد . این سنگ باعث شادی، خلق و خوی خوش ، صلح همراه باهماهنگی و نظم می شود .
نشان طالع بینی
زبر جد طلایی متعلق به علائم ستاره شناسی شیر و جوزا است .
طبقه چاکرا
این سنگ برای چاکرای شبکه خورشیدی استفاده می شود .
خصوصیات
نتیجه بدست آمده نشان داده که این سنگ برایافسردگی و بی خوابی مفید است . توصیه می شود در تختخواب خود یک زبر جدطلایی قرار دهید . علاوه بر این برای استرس ، کشیدگی زیاد عصبها یا کمبودانرژی استفاده می شود . می توانید زبر جد طلایی را در یک لیوان آب به مدت 12 ساعت قرار دهید و شب ها قبل از رفتن به رختخواب از ابن اکسیر بنوشید .
فروش و نگهداری
اکثر اوقات در بازار فروش به صورت هاینتراشیده ، داخل زنجیر و به تعداد محدود به صورت جواهر که اغلب با ظرافترنگ آمیزی شده اند عرضه می شود . اگر شما به صورت اکسیر از این سنگ استفادهمی کنید ، لازم است آن را بعد از هر بار استفاده زیر آب بشویید . به فرمگردنبند ، تنها کافی است 2 بار در ماه تمیز شود . می توانید زبر جد طلایی
را برای شارژ در نور خورشید قرار دهید

اگو – مرین
کلیات
سنگ اگو – مرین متعلق به گروه یاقوتهای کبوداست . عنصری که به این سنگ رنگ می دهد ، آهن است . این سنگ کانی مهم و خاصسنگهای آتشفشانی است که در کشورهای برزیل ، ماداگاسکار و اتحاد جماهیرشوروی یافت می شود .
تأثیر بر بدن
این سنگ مخصوص بیماریهای مجرای تنفسی ،برونشیت، ریه ها و ناراحتی های ناحیه گردن است . ما را در برابر سرماخوردگی و التهاب حنجره حمایت می کند و تارهای صوتی را تقویت می کند . اگو – مرین باعث تقویت قلب می شود و از انفارکتوس عضله های قلبی جلوگیری می کند . همچنین سیستم دفاعی در بدن و غده تیموس را قوت می بخشد . این سنگ برایآلرژیها و حساسیتهایی که باعث ریزش اشک در چشم ها می شوند موثر است . وهمینطور برای اعصاب ، غده تیروئید ، لنف و بیماری های خونی استفاده می شود .
اثر بر روح و روان
اگو – مرین قدرت بیان و هوش را افزایش می دهد وبسیار برای هنر پیشگان ، موسیقی دانان و غیره … موثر می باشد و آنها رادر کارشان همراهی می کند .
نشان طالع بینی
این سنگ تحت صورت های فلکی دلو، ماهی ، میزان و جوزا قرار دارد.
طبقه چاکرا
این سنگ برای بکار بردن در چاکرا های گردن و حلق سفارش شده است .
خصوصیات
اگر شما از حساسیت های پوستی رنج می برید ،باید اگو – مرین را در یک لیوان ، که در آن یک سوم آب گوارا ریخته شده قراردهید و بهد بگذارید پوست شما در طی یک شب با این آب خیس بماند . می توانیددر روز چند بار این عمل را تکرار کنید . اما لازم است که روی محل های حساسو عفونیرا به هیچ عنوان مالش ندهید .
فروش و نگهداری
این سنگ در بازار فروش به شکلهای نتراشیده ،صیقلی ، گردنبند و جواهر یافت می شود . اگر شما از آن برای شستشو استفادهمی کنید ، بهتر است هر روز آن را تخلیه کنید . اگر به صورت گردنبند از آناستفاده می کنید فقط کافیست هر چهار روز یک بار آنرا بشویید . برای اگو – مرین اشعه خورشید نیز لازم است و این به خاطر این است که شما شارژدوبارهسنگ را فراموش نکنید
خواص جادویی
نوع آبی آسمانی آن خالص تر است
شخص را در نظر جنس مخالف جذابتر نشان میدهد
زیبایی و آرامش را توسعه میدهد
عشق و درک می آفریند
مشکلات ضمیر ناخودآگاه را حل میکند و کمک میکند تا خشم کنترل شود و ترس و اضطراب و بیقراری را فرو مینشاند

انیکس

کلیات
انیکس عقیق سیاهی است که دارای شیارهای سفیدرنگ است . محل های اصلی کشف این سنگ کشورهای برزیل ، ماداگاسکار ، مکزیک ،آرژانتین و هندوستان است .
تأثیر بر بدن
این سنگ جریان خون را تحریک می کند و حسشنوایی را بهبود می بخشد . همچنین ناخن، پوست ، چشم ، پا و مو ها را تقویتمی کند و از ریزش مو می کاهد .
قلب ، کلیه ، طحال و اعصاب را نیرو می بخشد وما را در بیرابر حساسیت به زمان حمایت می کند و سستی و کاهلی را از بین میبرد . دوره درمان را بعد از عمل جراحی سریعتر می کند . ما را در برابرتأثیرات شوم در زندگی حمایت می کند . همچنین ناراحتی های گوش و معالجه آنرا بر عهده می گیرد . چنانچه انیکس را بر روی ناحیه شبکه خورشیدی قرار دهید، غده پانکراس ( لوزالمعده ) را تقویت می کند .
اثر بر روح و روان
انیکس نیرو و قدرت می دهد . و در مبارزه با بهستوه آمدن و نیرو های منفی ما را حمایت و استوار می سازد . فکر و جسم رامتعادل و از اندوه دور می کند و به آن پایداری و مقاومت می دهد . و در کارما (1) پس دادن به ما کمک می کند .
نشان طالع بینی
انیکس مختص علائم قوس ، جدی و دلو است
خصوصیات
برای علاج بیماری حاد گوش ، یک عدد سنگ انیکس صیقل یافته را بر روی گوش خود قرار دهید .
فروش و نگهداری
در تجارت این سنگ به صورت صیقلی ، گردنبند یاداخل زنجیر دیده می شود . می توانید این سنگ را هر هفته در زیر آب جاریبشویید . همچنین توصیه می شود ، در ماه یک بار آن را داخل خاک قرار دهید . باز هم بهتر است داخل خاک گلدان قرار دهید تا تمام نیروی لازم به آن بازگردد
خواص جادویی
تعادل، حمایت، ایمان، اساس و بنیاد، انرژی روحانی در سطح فیزیکی، پایداری، ریلاکسیشن

اوپال
کلیات
به طور کلی اوپال سنگی نیمه شفاف با بازتابهایقوس و قزحی در رنگهای متعددی است ، که از اسید سیلسسیک و آب تشکیل می شود واغلب درزهای آن از سنگ های آتشفشانی خلل و فرج پر شده است . اوپال همچونیخبندان سریعاً سرد می شود . به طوری که دارای ساختمانی کریستالی نیست . محل های اصلی کشف این سنگ کشورهای جنوب استرالیا ، مکزیک ، برزیل ، جمهوریچک اسلواکی و مجارستان است .
تأثیر بر بدن
سنگ اوپال برای معده ، روده و ورم معده (گاستریت ) بسیار موثر است . این سنگ قلب و جریان خون را تقویت و نیرو میبخشد . به علاوه می توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد : و در واقعگلبولهای قرمز خون را زیاد می کند . اوپال سیاه رنگ افسردگی را تسکین میدهد ، و نگرانی های ناشی از ابهامات را از بین می برد .
اثر بر روح و روان
اوپال سفید رنگ واقعیت را آشکار می کند . اینسنگ چشمهایمان را بر روی زندگی و افکار درونی باز می کند و همچنین نیروهایمثبت در نیروهای منفی ادغام می کند و باعث تقویت صفتهای خوب یا بد در ما میشود . ایجاد شادی، روشنایی و شم قوی می کند و همچنین نگرانی و افسردگی مارا تسکین می دهد و مانع سستی و رخوت می شود .
نشان طالع بینی
سنگهای اوپال روشن مختص علائم ماهی و سرطاناست ، در صورتی که اوپال تیره به نشانه های قوس ، دلو ، عقرب اختصاص دارد ونیز اوپال آتشی بنا به سنت هندوئی متعلق به برجهای حمل است .
طبقه چاکرا
اوپال برای چاکرای انتهای سر استفاده می شود .
خصوصیات
این سنگ به « طلسم خوشبختی » (1) معروف است : وهیچگاه « سنگ امید » (2) خوانده نمی شودئ . بخاطر هفت آهنگ و هفت رنگشبرای هنر پیشگان و موسیقی دانها بسیار مناسب است . گفته شده که اوپال برایمالکین این سنگ که سریعاً گمراه می شوند مناسب نیست . همچنین دارای ارزشبسیاری در دادن نیروی حیات دوباره به تعدادی از مردم است .
فروش و نگهداری
توصیه می شود اوپال با سنگهای دیکر برخورد یاحمل نشود ، زیرا خود به تنهایی بسیار نیرومند است . این سنگ بسیار حساس استو از عطر ، لوازم آرایش و دیگر محصولات در همین زمینه بسیار نفرت دارد . سفارش می شود که اغلب اوقات اوپال را در آب فرو ببرید تا درخشش رنگی خود رااز دست بدهد . و به هیچ عنوان از نور خورشید به مدت طولانی برای شارژ آن استفاده نکنید

آمیتیست
کلیات
این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. رنگ آن از عناصر منگنز ، آهن وتیتان بوجود می آید. محل کشف آن بیشتر درکشورهای برزیل ، ماداگاسکار ، اروگوئه و اورال است
تأثیر بر بدن انسان
این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر ، میگرن وفشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن ما را بهبود می دهد. غددو هورمونها راتقویت می کند و سوخت و ساز سلولی را افزایش می دهد . همچنین برای بیماریدیابت موثر است . وما را در برابر بی خوابی ، اضطراب ها و کابوس ها محافظتمی کند.
آمیتیست ها بهترین مداوا را برای مشکلات روانی و استرس ها به کار می برند
این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله هایعصبی و خشم می شوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری ، نوروز ( روان رنجوری ) ، صرع و سایر واکنش های روانی غیر عادی می کند. همچنین سر گیجه های مربوطبه حالت روانی ، اختلالات چشمی و نا هماهنگی های آن را تسکین می دهد
این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماریها ی خونی موثر است
تأثیر بر روح و روان
آمیتیست سنگی برجسته و مهم در تمرکز حواس بهشمار میرود: این سنگ اراده ما را زیاد می کند و ما را در ارتباطات روحی ومعنوی حمایت می کند . ارتباطات و دوستیها را سهولت می بخشد و باعث انصاف ومنطق در فرد می شود . و نیز به ما تسلی ، قدرت ، شادی و شجاعت می دهد
نشان طالع بینی
این سنگ تحت صورتهای فلکی ماهی ، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی به نشان برج سنبله نیز تعلق دارد
محل چاکرا
آمیتیست مخصوص چاکرای انتهای سر است
خصوصیات
برای ناراحتی های لوزالمعده و بیماری های خونی باید سنگ آمیتیست را یک شب در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح آن را ناشتا بنوشید
فروش و نگهداری
شما می توانید این سنگ را به شکل های سنگی نهتراشیده ، صیقل یافته ، گردنبند ، به شکل صفحه ای پی مانند و جواهرات دربازار فروش ببینید
لازم است آنرا یک یا دو بار در ماه در زیر آب روان بشویید و تخلیه کنید

سیترین
فلوریتخواص جادویی
انواع فلوریت :
آبی – سبز – زرد – ارغوانی – سرخابی – قرمز – سیاه – بی رنگ
:خصوصیات
انرژی آشفته و مخرب و دلسرد کننده را بر طرف میکند
بین رابطه منفی و مثبت ، تعادل برقرار میکند
کمک میکند که واقعیت را پشت تصور غلط ببینید
انرژی را تثبیت میکند
انرژی جهانی را در خود میکشد و بدن را تغذیه میکند
کمال فیزیکی را بدست می دهد
تصفیه و پاک کردن و رفع اختلال را تا مین میکند
برای رفع آنفلوانزا و زخمهای مری و عفونت در تنظیم رشد غده ها خوب است
:فلوریت سبز
موجب تطهیر کردن – تازگی فصل بهار و تجدید چاکراها- آسیب در بدن عاطفی را کم میکند و حالت منفی (انرژی منفی ) اتاق را حذف میکند
ارتعاش انرژی منفی تبدیل به آینده ای روشن و عشق به جهان میشود
این سنگ برای اختلالات معده به کار برده میشود و یک انرژی آرامش بخش در روده ها به جریان می اندازد
برای تسکین دردها ،ترش کردگی ها و گلو درد خوب است
:فلوریت ارغوانی
برای فعال سازی چاکرای ششم ( چشم سوم ) مفید است
باعث درک مستقیم کیفیات شهودی و رشد دائم روحی میشود
:فلوریت آبی
فکرهای پیاپی و حافظه را توسعه و افزایش میدهد
انرژی آرام کننده ای تولید میکند که امکان میدهد نیروی مدیومی هدایت شود
برای مجرای مسدود شده اشک و التهاب و مجرای گوش و بینی خوب است
:فلوریت بی رنگ
برای چاکرای هفتم است
هاله را احیا میکند و انرژی میدهد
کمک میکند تا نیروی عقلانی و روحانی را درک کنیم و بفهمیم کدام یک برای پیش بردن طریقت روحانی مناسبتر است
مسیر انرژی کیهانی به بدن را باز میکند
به دید چشم نیز کمک میکند
:فلوریت زرد
خلاقیت را افزایش میدهد
در تثبیت اتصال انرژی اعضای یک گروه تاثیر دارد
در دفع سم به بدن کمک میکند
خواص جادویی
درمان هیستری
برای درمان پلکهای ملتهب و سردرد مفید است
به آگاهی روحانی وابسته است
در سفرهای ستاره ای یاور خوبیست( برون فکنی های روحی)
بهتر از بقیه سنگها خون را تصفیه میکند
اگر از حلقه یا گردنبند آن استفاده کنید شفا دهنده ای دایمی همراه خود دارید
جادوگران قبیله با قرار دادن آن بر روی محل بیماری، عامل بیماری را بیرون میکشیدند و آنرا بطور کلی درمان
میکردند

لابرادور

کلیات
این سنگ از فلدسپات رنگین خاکستری و آبی تشکیلمی شود و در سطح آن تا حدی قوس و قزحی است . اصلی ترین کشورهای کشف اینسنگ در کانادا، فنلاند، ماداگاسکار ، مکزیک ، اتحاد جماهیر شوروی و ایالاتمتحده آمریکا است .
تأثیر بر بدن
سنگ لابرادور عمل مرکز درمانی در بدن راافزایش می دهد و سیستم ایمنی را فعال می کند . این سنگ برای تغییر شکل ستونمهره ها بسیار موثر است و آن را دوباره به حالت تعادل می رساند . فشار خونرا زیاد می کند و برای رماتیسم سودمند است . این سنگ بسیار نیرومند است وفعالیت چاکراهای دست را افزایش می دهد .
اثر بر روح وروان
لابرادور قدرت بیان را زیاد می کند و نوساناتخلق و خوی را از بین می برد . معذالک، خاطراطی را که ارتعاشات قوی بر جایگذاشته اند را ظاهر می کند . و کمک بزرگی در بیاد آوردن کودکی مان در اولینمکانی که دستخوش بدترین رفتار شدهایم می کند .
نشان طالع بینی
این سنگ برای نشانه های جدی و ماهی در نظر گرفته شده است .
طبقه جاکرا
سنگ لابرادور در تشدید نیروی شفا بخشی چاکرای دست بسیار موثر است .
خصوصیات
کسانی که برای معالجه بیماران از دستهایشانکمک می گیرند ، لازم است هر روز به مدت 10 دقیقه این سنگ را بر روی چاکرایدستان خود قرار دهند .
فروش و نگهداری
سنگ لابرادور یکی از سنگهای گرانقیمت در بازاردادو ستد است و عرضه آن محدود است . برای تخلیه این سنگ اید دو بار در ماهدرآب جاری شسته شود و در نور خورشید قرار گیرد
بسیاری از ما هنگام خرید جواهر آلات و سنگ‌های زینتی تنها به ظاهر زیبای آنها اهمیت می‌دهیم. در واقع جنبه زینتی آنها برای ما مهم‌تر است. در حالی که درگذشته افراد بیشتر به خواص سنگ‌ها و ویژگی‌ درمانی آنها توجه داشتند. حتی بعضی از مردم به تاثیر سنگ‌ها به شانس و اقبال و نحس وشوم بودنشان نیز معتقدند.

امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که سنگ‌ها دارای خواص مغناطیسی و درمانی هستند، به همین دلیل از آنها در علوم طبی و صنعت استفاده می‌کنند.

سازگاری و ناسازگاری سنگ‌ها زمانی برای ما آشکار می‌شود که از آنها استفاده کنیم. به همین دلیل لازم است که سنگ‌ها را بشناسیم و از آنهایی که با طبع ماهمخوانی دارد، استفاده کنیم. این مطلب خواص درمانی سنگ‌ها را بازگو می‌کند.

الماس‌

یونانیان معتقدند استفاده از سنگ الماس به صورت گردنبند، تقویت کننده قلب است. همچنین اگر آن را به شکم ببندید، ناراحتی و مشکلات دستگاه گوارش را دور کرده و عمل هضم را آسان می‌کند.

یاقوت‌

یاقوت باعث رفع بی‌‌حسی و تنبلی و ضعف و ناتوانی می‌شود. این سنگ باعث تصفیه خون شده و جریان آن را افزایش می‌دهد. اگر این سنگ را به گردن بیندازید، آرامش بخش خواهد بود.

مروارید

مروارید اعصاب را تقویت کرده و نگرانی و اضطراب را از بین می‌برد. این سنگ بیماری‌های معده، قلب و جگر را نیز درمان می‌کند.

اگر دارای حساسیت‌های پوستی و جوش هستید می‌توانید از مروارید استفاده کنید؛ البته نباید خواص این سنگ را در درمان تهوع، بوی بد دهان و سردرد نادیده گرفت.

کهربا

کهربا در برطرف کردن آلرژی‌ها، التهابات مفاصل، استخوان درد و بیماری‌های مزمن نظیر رماتیسم، مفید و سودمند است. این سنگ باعث آرامش درونی نیز می‌شود.

زمرد

کسانی که از حالت تعادل روانی خارج می‌شوند می‌توانند از این سنگ استفاده کنند. این سنگ برای بیماری‌های قلب وکلیه، کیسه صفرا، دردهای ستون فقرات و رماتیسم نیز مفید است.

فیروزه‌

با استفاده از این سنگ شما می‌توانید اعتماد به نفستان را افزایش دهید. فیروزه عامل شادی و نشاط نیز هست.

اماتیست‌

اماتیست برای رهایی از درد خصوصا دردهای ناحیه سر و میگرن و فشارهای عصبی سودمند است. این سنگ غدد و هورمون‌ها را تقویت کرد و سوخت و ساز سلولی را افزایش می‌دهد.

سنگ نمک‌

این سنگ انرژی‌های منفی را دفع می‌کند و باعث یونیزه کردن هوا می‌شود. همچنین برای رفع خستگی، افسردگی، ایجاد آرامش و سلامتی نیز کمک کننده است. از سنگ نمک برای مشکلات تنفسی و گرفتگی سینوس‌ها نیز استفاده می‌شود.

خواص درمانی سنگ ها
خواص درمانی سنگها

بسیاری از مردم به سنگها و جواهرات صرفاً از دید زیور آلات و زیبایی و با قیمت و ارزش آن می نگرند. اما بعضی از مردم به شانس و اقبال و نحس و شوم اثرات سحر و درمانی سنگها باور دارند.
صدها سال پیش اهل فن از فوائد سنگها و جواهرات استفاده می کردند و دریافته بودند که این سنگها دارای خواص مغناطیسی و درمانی هستند و در عصر حاضر با تکنولوژی پیشرفته ای که بشر حاصل نموده از نور و اشعه در علم و صنعت و طب استفاده می گردد.
جواهرات و برخی از سنگها دارای خواصی مانند:

?-خواص مغناطیسی ?- خواص طبی ?- خواص سحری می باشند و باید این خواص را دقیقاً بشناسید و در رابطه با طبع مزاج و عنصر خود و هم چنین برج و ستاره خود این سنگ ها و جواهر ها را انتخاب نمایید و از آن استفاده کنید.
برخی از سنگ ها و جواهرات با طبع و مزاج ما سازگار هستند و برخی هم با طبع و مزاج ما مخالف هستند و به این ترتیب ناموافق با ما می باشند.
علما بر این عقیده اند که رنگ، فلز، سنگ و کلا تمامی اشیائی که ما از آنها استفاده می کنیم و در زندگی و رفتار و کردار ما تأثیر می گذارندو اثر خاص خود را دارند.
خوبی و بدی سنگها زمانی برای شما مشخص می شود که از آنها استفاده کنید و آن را تجربه کنید. لذا ضرورت دارد که در مورد سنگها شناخت داشته باشید و ماهیت و خواص آنها را بدانید و از سنگهایی که موافق با طبع و مزاج و عنصر شما و موافق با برج و ستاره شما هستند استفاده نمایید و از سنگهایی که با شما موافق نیستند استفاده نکنید.

در زیر به خواص چند نمونه از سنگها اشاره شده است:

خواص طبی الماس

حکمای یونانی گفته اند که مزاج الماس گرم و خشک است و درجه کم آن مزاج سرد و خشک دارد. استفاده تعلیق از آن یعنی به شکل گردنبند سبب تقویت قلب می شود، در کتاب مخزن الادویه ذکر شده اگر الماس را بر روی شکم ببندید، ناراحتی ها و مشکلات دستگاه گوارش را دور می کند و هضم را آسان تر می نماید، هم چنین تقویت کننده معده است، اگر بیماران فلج لقوه، رعشه، جذر، صرع و کسانی که بیماریهای پوستی دارند، اگر در چشمه معدن الماس حمام کنند بیماری آنها درمان می شود.
اگر به صورت مثلث ازالماس استفاده شود بیماری صرع را درمان می کند.
اگر با پودر الماس دندانها را مسواک کنند، دندانها سفید و براق می شود و بسیار محکم و سخت خواهند شد، اما اینکار خطرناک نیز هست زیرا الماس زهر خطرناکی دارد و اگر داخل معده برود آدمی را هلاک می کند.
اگر با دچار چنین مسئله ای شدید درمان آن استفاده از شیر تازه گاو می باشد تا اینکه بهبودی حاصل شود، سپس از ماهی استفاده کنید.

خواص طبی یاقوت

حکمای عرب و پارس گفته اند :هر کسی که یاقوت به همراه داشته باشد، ناراحتی های معده از او دور می شود و به مغز طاقت و قدرت می دهد، اگر از کشته آن استفاده گردد غش، صرع، جنون، طاعون و خونریزی قاعدگی شدید درمان می شود. گردش خون را تنظیم می کند و باعث دفع سموم از بدن می شود. در مقابل نیش گزندگان پادزهر خوبی است و خونریزی شدید قاعدگی را درمان می کند خون را صاف میکند و نبض را کنترل می کند و به روح آدمی طاقت می دهد.
اگر یاقوت را نزدیک چشم خود نگاه دارید و یا از سرمه آن استفاده کنید، تمام امراض و شکایات چشم را دور می کند، اگر نزدیک دهان باشد بوی بد دهان را از بین می برد، به دل استقلال می دهد و خوف و ترس را از بین می برد.

خواص طبی نیلم (یاقوت کبود)

حکما استفاده از نیلم را مفرح دل و دماغ دانسته اند و معتقدند که قدرت و دولت به آدمی می دهد و باعث می شود که آدمی در همه چیز ترقی کند.
یک گرم از گشته نیلم و اگر در آب حل کرده بنوشند، در درمان صرع خفقان و طاعون موثر است. پادزهر است و خون را صاف می کند، سرمه آن مقوی چشم می باشد.
نیلم را بر روی سینه بیمار قرار دهید تا تب او را قطع شود، بر روی پیشانی اگر قرار گیرد فشار خون را کنترل می کند.
اگر بر روی چشم قرار دهید چشم را پاک می کند و ورم و لک چشم را از بین می برد. جوش و حساسیتهای پوستی را از بین برده و درمان می نماید.

خواص طبی زمرد

حکمای ایرانی و یونانی معتقد بودند هر کسی زمرد همراه داشته باشدو یا آن را به شکل دارو استفاده نماید، ناراحتی و درد معده او را درمان می نماید، حرکت نبض را تیز و عادی می کند، و تقویت کننده روح است .برای رفع گاز معده و استفراغ مفید است، زمرد از نظر برودت و یبوست در درجه دوم است. اگر کسی در اثر خوردن زهر مسموم شده باشد و یا اینکه جانوری سمی او را نیش زده باشد، استفاده از کشته زمرد بقدر ? دانه گندم او را درمان خواهد کرد.

خواص طبی مروارید

مروارید مفرح و باعث لطافت قلب و روح است .. امراض و بیماریهای معده، قلب، جگر، جنون، بواسیر و یرقان را شفا می دهد.
برای بیماریهای کلیه، مفید است و از بروز سنگهای کلیه جلوگیری می کند.
برای بواسیر خونی و حیض نافع است و آنها را درمان می نماید. برای حامله مفید می باشد. کشته مروارید برای استفراغ، بوی بد دهان، سردرد، ورم و بیماریهای چشم مفید است.
برای جوش، کورک و حساسیتهای پوستی بسیار مفید بوده و اگر از کشته آن به بچه ?? روز داده شود، تمامی عمر در برابر جوش و بیماریهای پوستی بیمه می شود.
کشته مروارید معجون و تقویت کننده بدن است. اگر خانم های باردار ? دانه مروارید و یک دانه مرجان را به شکل تعویز به همراه داشته باشند هیچ آسیبی به او و بچه وارد نمی شود و بچه او به سلامت پای به دنیا خواهد گذاشت.

منبع :stonsaman

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *