درس زندگي 10: افراد عادي به موفقيت‌هاي قابل توجه مي‌رسند- شما نيز مي‌توانيد!

درس زندگي 10
افراد عادي به موفقيت‌هاي قابل توجه مي‌رسند- شما نيز مي‌توانيد!
آيا تا به حال به کسي که مي‌شناسيد و در کاري کاملاً موفق بوده است، فکر کرده‌ايد؟ اين موفقيت مي‌تواند شروع يک شغل کاملاً موفق، نوشتن يک کتاب پرفروش، طراحي يک خانه‌ي برنده‌ي جايزه يا غيره باشد. شما نمي‌دانيد که چگونه چنين فردي توانسته به اين موفقيت‌ها دست يابد. اين فرد ظاهراً به اندازه‌ي شما استعداد يا هوش يا جذابيت ندارد. اگر چنين فردي مي‌تواند به چنين موفقيت‌هايي دست يابد، چرا شما نتوانيد؟
تا حدي که توانايي‌هاي شما حداقل به توانايي‌هاي يک فرد عادي در جامعه نزديک است، شما بدون شک درباره‌ي فرد موفقي که داراي استعداد، هوش يا جذابيت بيشتري در مقايسه با شما نيست، راست مي‌گوييد. اين نبايد موجب شگفتي شود. شما مجبور نيستيد يک قديس يا يک انسان باهوش باشيد تا تاثير يا تغيير بزرگي در اين جهان ايجاد کنيد. تخيّل‌ها و روياها نبايد هدر دادن زمان باشند. حقيقت اين است که موفقيت‌هاي قابل توجه توسط افراد عادي- که از من و شما چندان متفاوت نيستند، بدست مي‌آيد.
عملاً رسيدن به هر موفقيت قابل‌توجه زماني غيرممکن تصور مي‌شده است. آنچه که امروز براي اکثر افراد غيرممکن است ممکن است فردا موفقيت و پيشرفت بزرگي براي فردي عادي و باانگيزه باشد. در بسياري از موارد، يک شخص نااُميد و مايوس مي‌گويد: «من تسليم شدم، اين کار را نمي‌توانم انجام دهم.» در حاليکه شخص قدرتمند ديگري به موقعيت مشابه با اين جمله واکنش نشان مي‌دهد: «اين فرصت بزرگي براي ايجاد تغييري جديد و شگفت انگيز در زندگي‌ام است.» اگر فکر نمي‌کنيد که آن کار را بتوان انجام داد، حداقل از سر راه فردي که مي‌خواهد واقعاً آن را انجام دهد، بيرون بياييد.
تفاوت بين موفقيت و شکست غالباً به اندازه‌ي يک نخ باريک است. تفاوت در توانايي‌هاي افراد خيلي متفاوت از توانايي‌هاي عزت نفس آن‌ها نيست. بسياري از افرادِ داراي توانايي طبيعي بالا بدليل ناتواني‌شان براي خارج کردن اعتماد به نفس‌شان از گودال عميقي که در آن فرو رفته است، ناتوان مي‌شوند. اگر دائماً داراي عزت نفس پايين هستيد، پس لازم است آنچه که براي بيرون آمدن از اين گودال و بالا بردن تصور خود از آن ضروري است، انجام دهيد. با عزت نفس پايين، شما دائماً نااُميدي و شکست را تجربه خواهيد کرد. عزت نفس پايين يک بيماري فلج‌کننده است که هميشه موجب بدبختي مي‌شود.
لُپ کلام اين است: افراد عادي به موفقيت‌هاي قابل توجهي مي‌رسند- شما هم مي‌توانيد به اين موفقيت‌ها برسيد! در واقع، شما مي‌توانيد کارهاي کاملاً مهمي انجام دهيد، اگر از پذيرش اين موضوع که رسيدن به چنين موفقيتي غيرممکن است، خودداري کنيد. افراد بي‌شماري پيش از رسيدن به موفقيت‌هاي قابل توجه در زندگي‌هاي‌شان يا در شغل‌هاي پرمشغله کار مي‌کرده‌اند يا به شکل فضاحت‌باري در بسياري از کارها شکست خورده‌اند يا از مدرسه و دانشگاه اخراج شده‌اند يا صدها بار رد شده‌اند يا سال‌ها اشتباه کرده‌اند يا زماني را در زندان گذرانده‌اند.
در هر يک از ما، بيشتر آن چيزي که ما تا به حال آن را پذيرفته‌ايم، قدرت براي تغيير زندگي‌هاي‌مان وجود دارد. ما مي‌توانيم داراي سلامتي بهتر، دوستي‌هاي عميق‌تر، عشق ماندگار، ثروت‌هاي بيشتر، کار لذت‌بخش و آزادي بيشتر باشيم. اين قدرت نه در رسيدن به بهشت بلکه در استفاده از خلاقيت‌مان بر روي زمين قرار دارد.
مهم نيست چه کسي هستيد، شما بايد بپذيريد که چيزهاي زيادي براي خود داريد. شما بايد به خود باور داشته باشيد و مقصدهاي منطقي براي رسيدن به هدف‌هاي خود داشته باشيد. شما ممکن است از انجام فعاليت‌هاي خلاقانه و هنري اجتناب کنيد چون به خود به عنوان يک انسان خلاق يا هنري فکر نمي‌کنيد. خواه خود را به لحاظ هنري بااستعداد مي‌دانيد و خواه نه، سعي کنيد مرتباً کارهاي هنري انجام دهيد.
حداقل يک يا دو ساعت را براي درست کردن فهرستي از مهارت‌ها، علايق و نقاط قوت خود در نظر بگيريد. شما از اين موضوع شگفت‌زده خواهيد شد که چه قدر استعداد داريد. زماني که داراي ايده‌ي مشخص و قطعي از آنچه که از زندگي مي‌خواهيد شديد، مي‌توانيد براي بدست آوردن آن کار و تلاش کنيد. شما بايد از کارهاي بسياري که محتمل است، آگاه باشيد. وقتي مي‌گوييد کاري را نمي‌توان انجام داد، احتمالاً با شخص ديگري مواجه خواهيد شد که همان کار را انجام مي‌دهد. در بيشتر موارد، شخصي که آن کار را انجام مي‌دهد داراي توانايي يا استعداد بالاتر از شما نيست.
ديدگاه‌هاي خود را در جايگاه رفيعي قرار دهيد تا به آنچه که واقعاً در زندگي‌تان شگفت انگيز است، دست پيدا کنيد. شما مجبور نيستيد در رسيدن به اهداف‌تان کاملاً جاه‌طلب باشيد- اما بايد داراي اشتياق و انرژي باشيد. اين موردي از استفاده‌ي بهينه از خلاقيت و نيروي اراده‌ي خود است. مشخص کنيد که در زندگي به چه چيزهايي دوست داريد برسيد و سپس با اعتماد و ايمان راسخ به دنبال آن هدف خود برويد. در زمان‌هايي، ديگران ممکن است ندانند که چگونه شما مي‌توانيد در کاري کاملاً موفق باشيد- حتي اگر هم چون آن‌ها بااستعداد، باهوش، جذاب يا سخت‌کار نيستيد!

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *