درس زندگي 62: شما مي‌توانيد کيفيت زندگي خود را در يک چشم به هم زدن تغيير دهيد

درس زندگي 62
شما مي‌توانيد کيفيت زندگي خود را در يک چشم به هم زدن تغيير دهيد
آيا تا به حال فکر کرده‌ايد که درک شما از حقيقت ممکن است اشتباه باشد؟ اگر به اين موضوع فکر نکرده‌ايد، اين نشانه‌ي نسبتاً خوبي است که درک‌تان از واقعيت ممکن است اشتباه باشد. يکي از آفرينش‌هاي بزرگ ذهن انسان درک حقيقت است که کاملاً هيچ ارتباطي به آن ندارد. بنابراين، شما بايد مواظب درک خود از حقيقت باشيد. هر سوءتعبيري از حقيقت يک دروغ است. اين سوءتعبيرها براي شما تمامي انواع مشکلات را در زندگي به وجود خواهد آورد، به ويژه زماني که شرايط جدي‌تر از آني است که حقيقتاً هستند.
براي مثال، دو نفر ممکن است با موقعيت مشابهي روبرو شوند. با اين حال، يکي آن را به صورت نعمت و ديگري آن را به صورت نفرين خواهد ديد. به شکل مشابه، چرا اينگونه است که يک ميليونر ثروت خود را از دست مي‌دهد اما مي‌گويد: «مهم نيست، فقط پول از دست داده‌ام اما همچنان بدن سالمي دارم.» با اين حال، يک ميليونر ديگر به خاطر پرداخت حق پارک بيست دلاري چند شب نمي‌خوابد. تفاوت در اينجا در شرايط نهفته در نوع نگاه اين دو نفر به موقعيت‌هايي است که واقعيت به آن‌ها ارائه مي‌دهد.
افکار و رفتار خود را نسبت به مشکلات و جهان اطراف خود تغيير دهيد. بيشتر موقعيت‌هاي منفي را مي‌توان فقط با تغيير آني شرايطي که با آن ما آن موقعيت‌ها را بررسي مي‌کنيم، تغيير داد. ميزان تغيير شرايط به اين بستگي دارد که چقدر داراي ديد بازي باشيم. با منعطف بودن در تفکرات خود و به چالش پذيرفتن باورهاي‌مان- ما مرحله‌اي را براي ديدگاه‌هاي تازه و سالم‌تر درباره‌ي زندگي تعيين مي‌کنيم.
اگر زندگي به وفق مرادتان نيست، شايد بايد سر خود را کمي تکان دهيد تا ديدگاه ذهني‌تان تغيير کند. به زبان ساده، هدف در اينجا تغيير آني کيفيت زندگي خود با تغيير شرايطي است که در آن شما موقعيت‌هاي خود را مشاهده مي‌کنيد. اين حقيقت يا شدت مشکلات نيست بلکه انتخاب ادراکي است که مشخص مي‌کند چگونه جدي و حاد بودن مشکلات را مشاهده کنيد. شما ممکن است نتوانيد موقعيت‌هاي خاصي را در زندگي کنترل کنيد بلکه مي‌توانيد چگونگي واکنش خود را در برابر آن‌ها کنترل کنيد.
به اين حقيقت تکيه نکنيد که برخي چيزها به روشي که شما دوست داريد، جواب نمي‌دهد. هر آنچه که در گذشته رخ داده است بايد فراموش شود و هيچ اهميتي تحت هيچ شرايطي نبايد به آنچه که مي‌توانيد با زندگي‌تان در آينده انجام دهيد، بدهيد. هميشه شروع از نو و ايجاد تغييرات بزرگ جدا از اينکه قبلاً چه چيزي رخ داده محتمل است.
هر انرژي رواني‌اي که به عالم وارد کنيد بلافاصله دوباره به خود شما بازخواهد گشت. هر چقدر انرژي مثبت‌تري را به تصويرسازي و ايجاد يک زندگي کامل، آرام و رضايت‌بخش و خوشحال وارد کنيد، بيشتر خود را در جهان حقيقي نشان مي‌دهد. انرژي مثبت حقيقتاً معجزه مي‌کند. در يک روز ابري، شما مي‌توانيد آفتاب خود را در کسري از ثانيه ايجاد کنيد. لُپ مطلب اين است که افکار شما خوشبختي‌تان را تعيين مي‌کند و بر سلامتي‌تان اثر مي‌گذارد. در حقيقت، افکار شما کيفيت کلي زندگي‌تان را تعيين مي‌کند.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *