درس زندگي 76: شما به خيلي از اهداف خود دست پيدا نمي‌کنيد مگر آنکه آن‌ها را بخواهيد

درس زندگي 76
شما به خيلي از اهداف خود دست پيدا نمي‌کنيد مگر آنکه آن‌ها را بخواهيد
اجازه بدهيد بگويم که شما اهداف و خواسته‌هاي حقيقي خود را که قطعاً به خوشبختي و رفاه‌تان کمک مي‌کند، تعيين کرده‌ايد. لُپ مطلب اين است که بيشتر اين خواسته‌ها به تنهايي برآورده نخواهند شد. چه خواسته‌ي شما تغييرات شغلي باشد و چه تغييرات عشقي، شخصي يا خلاقانه، شما به کمک افراد مشخصي براي رسيدن به آن نياز داريد.
يکي از حقايق اصلي زندگي «خواستن و دريافت کردن» است. به عبارت ديگر، عالم به افرادي واکنش نشان مي‌دهد که از ديگران آنچه را که مي‌خواهند، طلب مي‌کنند. بيشتر افراد بر روي اين کره‌ي خاکي، با اين حال، هرگز در نهايت به اهدافي که در تصورات‌شان مي‌انديشيدند دست پيدا نمي‌کنند صرفاً چون هيچگاه آن را طلب نمي‌کنند.
مشخصاً انتظار کشيدن براي آنکه کسي آنچه را که شما در جستجوي آن هستيد به شما بدهد روش دستيابي به يک هدف نيست. به اين فکر که «خواستن از ديگران گستاخانه است» اجازه ندهيد شما را از خواستن آنچه که مي‌خواهيد بازدارد. اگرچه بسياري از افراد به اين شرطي‌سازي اجتماعي پايبند هستند، اکثر – و نه همه‌ي- افراد همچنان منتظر تفريح، دعوت، افزايش حقوق، مصاحبه‌ي راديويي، قرار ملاقات يا بخششي هستند که به دنبال آن مي‌باشند.
در هر نوع رابطه‌ي انساني، ما اين فرض را داريم که ديگران از خواسته‌هاي قلبي ما آگاه هستند. ما فکر مي‌کنيم که نبايد آنچه را که مي‌خواهيم، بيان کنيم. اگر ديگران آنچه را که ما مي‌خواهيم به ما ندهند، ما احساس تحقير شدن کرده و فکر مي‌کنيم که «چگونه شما مي‌توانيد آن را براي ما انجام دهيد؟ شما بايد از آنچه که من مي‌خواهم، آگاه باشيد.» اين يک واکنش شايع است که نتيجه‌اي به همراه نمي‌آورد. حقيقت اين است که وقتي با خواستن آنچه که مي‌خواهيد خود را کنترل مي‌کنيد، مي‌توانيد از زندگي بسيار رضايت‌بخش‌تري لذت ببريد.
در ابتدا، شما بايد از خود اجازه بخواهيد و سپس بايد به خود اجازه دهيد تا به آنچه که مي‌خواهيد برسيد. شما نبايد هيچ احساس گناهي درباره‌ي بدست آوردن احتمالي آنچه که مي‌خواهيد داشته باشيد وقتي آن را از کسي طلب مي‌کنيد. شما بايد باور داشته باشيد که لياقت رسيدن به هدف خود را داريد. آن را به شکل عذرخواهي از ديگران نخواهيد؛ در غير اين صورت، آن فرد خواهد فهميد که شما باور نداريد که شايسته‌ي رسيدن به خواسته‌ها و اهداف خود هستيد. خواسته‌ي خود را به روشي از ديگران بخواهيد که آن‌ها از ارائه‌ي آن به شما خوشحال باشند.
قبل از آنکه از کسي چيزي را بخواهيد که باعث خوشحالي شما مي‌شود، با اين حال، دقت کنيد که آن شخص توانايي اجابت خواسته‌ي شما را دارد. برخي افراد انسان‌هاي بسيار شايسته‌اي هستند و از کمک کردن به ديگران خوشحال مي‌شوند. بعضي ديگر توانايي انجام کار را ندارند. زمان خود را به درخواست کمک از کسي که در ارائه‌ي کمک به شما ناتوان است، هدر ندهيد.
شما بايد از افرادي که داراي قدرت، موقعيت، پول، انرژي، زمان، جذابيت يا مهارت و تخصص هستند بخواهيد خواسته‌ي شما را برآورده کنند. افرادي که داراي توانايي فراهم کردن خواسته‌ها و نيازهاي شما هستند ممکن است بيشتر دوست داشته باشند به شما کمک کنند. درست همچون خود شما، آن‌ها مي‌خواهند به ديگران کمک کنند و احساس خوبي از انجام اين کار دارند. با اين حال، آن‌ها قادر نيستند ذهن‌تان را بخوانند.
در ذهن بسپاريد که شما بايد هميشه براي بدست آوردن چيزي، چيز ديگري را در عوض ارائه بدهيد. زيگ زيگلار مي‌گويد: «شما مي‌توانيد به هر آنچه که در زندگي مي‌خواهيد دست پيدا کنيد، اگر به اندازه‌ي کافي به ديگر افراد کمک کنيد تا به خواسته‌هاي‌شان برسند.» شما بايد مشخص کنيد که افراد وقتي درخواست‌هاي شما را فراهم مي‌کنند، به چه سود و منفعتي مي‌رسند. به طرز شگفت انگيزي، وقتي شما حقيقتاً به چيزهاي خاصي در زندگي نياز داريد، افراد خاصي آن‌ها را براي شما فراهم مي‌کنند.
افراد به طور قطع نمي‌دانند که چه چيزي در ذهن شما جريان دارد مگر آنکه شما حقيقتاً افکار خود را به آن‌ها منتقل کنيد. هر زمان که شما به دنبال چيزي بوديد، آن را واضح و با صداي بلند بگوييد. هيچگونه شک و ترديدي در ذهن کسي باقي نگذاريد که آن چيز را مي‌خواهيد. نگه داشتن آن‌ها در شرايط حدس و گمان آن‌ها را واخواهد داشت تا دائماً به نتايج اشتباهي در مورد اهداف شما برسند.
شما نبايد هميشه انتظار داشته باشيد که بعد از فقط يک بار درخواست آنچه که مي‌خواهيد به شما داده شود. بعضي وقت‌ها شما بايد چندين بار تقاضا و تقاضا و تقاضا کنيد. برخي افراد نخواهند پذيرفت که شما در رسيدن به خواسته‌اي جدي هستيد مگر آنکه ده يا بيست بار آن را از آن‌ها طلب کنيد. وقتي يک روش خواهش جواب نمي‌دهد، ممکن است مجبور شويد به شيوه‌ي متفاوت سوال کنيد. بيشتر کارها و اهداف‌ها را مي‌توان به اشکال گوناگون محقق کرد- و بيشتر از يک روش براي درخواست آنچه که مي‌خواهيد، وجود دارد. وقتي روشي را که موثر است و جواب مي‌دهد پيدا کرديد، دائماً از آن استفاده کنيد.
يکي از لذت‌هاي زندگي ايجاد توانايي درخواست نيازها و خواسته‌هاي خود به شيوه‌اي است که بسياري از افراد خوشحال شوند آن را به شما ارائه بدهند. هر چقدر بيشتر چيزي را درخواست کنيد، بهتر به آن دست پيدا خواهيد کرد. و هر چقدر بيشتر در طلب بدست آوردن چيزي باشيد، بيشتر بدست خواهيد آورد به شرط آنکه حقيقتاً آن چيز را بخواهيد- و البته سزاوار رسيدن به آن نيز باشيد.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *