درمان افسردگی با تحریک مغناطیسی مغز

درمان افسردگی با تحریک مغناطیسی مغز
محققان آمریکایی در تلاش برای ساخت ایمپلنت تولید‌کننده پالس‌های مغناطیسی برای درمان افسردگی هستند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، محققان پس از مطالعات فراوان بر روی مرکز تحلیل حالت‌های احساسی و ادارکی مغز دریافتند که می‌توان با استفاده از پالس‌های ضعیف مغناطیسی و ارسال آن به نقاط حساس مغز، افسردگی را درمان کرد.

دکتر مارک دوبین، متخصص علوم اعصاب و روان دانشگاه کارولینای جنوبی اظهار کرد: برای درک بهتر تاثیر افسردگی بر مغز و چگونگی درمان آن با آزمایش بر روی 17 بیمار مبتلا به افسردگی دریافتیم، ارتباط الکتریکی بخش‌های مختلف تولید احساسات در مغز بیماران مبتلا به افسردگی بیشتر از افراد سالم است که این امر حاکی از شناسایی علت ابتلا به عارضه پیچیده افسردگی در مغز است.

به گفته دکتر جان کریستال، بیولوژیست و محقق هرچند که برای درمان قطعی بیماری افسردگی هنوز تحقیقات بیشتری لازم است، اما توانایی شناخت ارتباط تحریک مغز با درمان و کنترل الکتریکی بخشی از مغز بسیار قابل تحسین است.

وی در ادامه افزود: با کمک این یافته‌ها در آینده نزدیک می‌توان با استفاده از تحریک بخش تولید کننده احساسات در مغز درمان افسردگی را بسیار آسان کرد به طوری‌که در مدت کوتاه و تنها با استفاده از وسیله‌ای ساده این امر امکان پذیر خواهد بود.

این مطالعات در نشریه Medical Xpress منتشر شده است.
منبع :http://isna.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *